A Ford Mustang talán a világ egyik legismertebb sportautója, amely összetéveszthetetlen és egyedi, története már több évtizedre nyúlik vissza. Az első generáció közel 10 éves pályafutása során számtalan design koncepció is született. Ezek közül talán az egyik legextravagánsabb az 1970-ben bemutatott Ford Mustang Milano Concept, amely a ’71-’73 közötti évjáratok előfutára volt.
Az Ultra Violet színben pompázó kétüléses koncepciót 1970-ben mutatták be a Chicagói Autószalonon, amelyet egy 1970-es Sportsroof (fastback) pónira alapjaira építettek. A hátsó szélvédőt meredeken megdöntötték és a csomagtérfedél már szinte vízszintes, amelyet egyébként elektromotor nyitott. Az akkori formatervezőket leginkább az észak-olaszországi sportautók (túraautók) formái inspirálták, innen ered a Milano név is. Az autón az öntött alumínium felnik a régi idők drótküllős kerekeit imitálták, de azoktól jóval erősebbek voltak, illetve az ezt követő 30 évben eléggé népszerűvé is váltak (lásd BBS).
Ennek a lila Mustangnak talán a legérdekesebb részlete a hátsó lámpákban keresendő, ezek ugyanis színváltósak: gyorsításkor zölden világítanak, fékezéskor vörösek, majd a lassuláskor borostyánszínűvé válnak. Ha pedig valaki kevesli a lila külső fényezést, akkor az bizonyára elégedett lehet, hiszen az autó belsejében is ez a szín dominál; lila bőr belső ibolyakék szövettel kombinálva, a padlón pedig sötétlila moher szőnyeg, ohhh igen azok a ’70-es évek.
A tervezői annyira sebtében dobták össze, hogy még a vágtató póni embléma is lemaradt róla, ezért sokan nem ismerték fel Chicagóban, hogy ez egy Mustang, viszont sok elemét megörökölte a ’71-es modellévtől forgalmazott utcai változat, ilyen például a NACA stílusú légbeömlő a géptetőn. Az alapforma pedig az 1974-es ausztrál Ford Falcon XB kupén köszönt vissza, amely a Mad Max filmekből lehet ismerős.
Képek: Ford