A jó öreg G-Klasse közel negyven éves pályafutása során készült már többféle változatban és méretben. Az eredetileg katonai célokra szánt többcélú jármű időközben a Mercedes-Benz paletta egyik legkarakteresebb autójává lépett elő, és mindmáig szinte csak minimális változásokon átesett dobozforma még ma is népszerűvé teszi a tehetős vásárlók körében. A G-Klasse talán egyik legjobb tulajdonsága, hogy úgy vált belőle luxusautó, hogy közben nem felejtett el megmaradni valódi terepjárónak sem. Készült már belőle durva AMG változat V8-as és V12-es motorral, nagy felnivel és peres gumikkal, belül pedig minden földi jóval, illetve olyan őrült változat is, mint a 6×6-os portáltengelyes pick-up. A legújabb modellváltozatot a stuttgartiak éppen csak pár napja mutatták meg, egyben ez az eddigi legfényesebb és várhatóan legdrágább kocka Mercedes is. A németek természetesen nem aprózták el a dolgot, egyből a legdrágább öltönyt szabatták az öreg úrra, aminek a címkéjébe a Maybach nevét hímezték.
Típusnévmániásoknak a W463 alapjain született meg a Mercedes-Maybach G650, így az újrapozicionált Maybach családnak az új S-Klasse, a Pullmann és a tavaly bemutatott S650 Cabriolet után ez a negyedik modellje a Mercedes kínálatában. Már önmagában az is eléggé extrém, hogy a kifinomultságot és csúcsluxust képviselő Maybach filozófiát összehozták a sárdagasztásra is kiváló G-Klasseval, azonban mindezt még meg is fejelték a hátsó rész nyitható tetejével, azaz a Landaulet kialakítással. A hátul utazók egyébként is fejedelmi kényelemben részesülnek, egyrészt a nyújtott négyajtós kivitel extra lábtere miatt, másrészt a vezetőtől üvegfallal teljesen elszeparált utastérben külön középkonzol és két 10″-os kijelző gondoskodik az utasok szórakoztatásáról, ezen felül mindenhol a legfinomabb bőröket alkalmazták.
A Landaulet kialakítás már önmagában is egyedivé teszi a kocka Maybachot, mindezt azonban még tovább fokozták azzal, hogy az autó megkapta a G63 6×6 és a G500 4×4 változatokban alkalmazott portáltengelyes futóművet, így a szabad hasmagasság 45 cm, ami kiváló adottság az öltönyben történő dagonyázásra. A motor természetesen a jól ismert V12-es biturbó, amelyet a Maybach S650 Cabrioletben is használnak, itt is szintén 630 lóerőre képes és 1 000 Nm nyomaték gyötri a 22″-os felniken feszülő gumikat. A Mercedes ezt a különleges szériát csupán 99 példányban fogja kínálni, és a hagyományokhoz híven ez is a Magna Styernél fog készülni. A hivatalos premier a jövő hónapban nyitó Genfi Autószalonon lesz megtartva, az árcédula még nem ismert, de annyi bizonyos, hogy a G63 6×6 közel fél millió eurós cetlijétől bőven több lesz.