Emerson Fittipaldi neve bizonyára ismerősen cseng minden Formula 1 rajongónak. A brazil pilóta a száguldó cirkuszban kétszer is világbajnok volt, egyszer 1972-ben a Lotus színeiben, majd 1974-ben a McLarennél. A már 70 éves versenyző nevével most egy teljesen új és őrületes sportautót fémjeleznek, Az EF7 Vision Gran Turismo megszületésével Fittipaldi régi ötlete valósult meg, egy őrületes karbon testű versenygép.
A radikális formatervért az olaszok a felelősek, Pininfarina designerei ismételten jól bántak a digitális ceruzával és egy feltűnő karosszériát sikerült összehozniuk. Első pillantásra azt gondolnám, hogy több az autón a légbeömlő és a diffúzor, mint a karosszéria, de ez nem véletlenül van így, hiszen a kerek 1 tonnás zömében karbonból készült szörnyetegbe a HWA AG pakolta a technikát. Róluk pedig mindenki tudja, hogy az AMG leányvállalata, ők készítik fel a Mercedes DTM versenyautókat, a motor is a DTM-ben használt 4.8 literes V8-as, amely itt kerek 600 lóerőre képes 9 000-es percenkénti fordulat mellett, mindehhez egy hatfokozatú szekvenciális váltó kapcsolódik, amin keresztül lehet az aszfaltot szántani.
Belül mindösszesen két főnek adatik meg a száguldás öröme, az ülések fixek, hatpontos övek bilincselik le a bent ülőket. Minden a funkcionalitásnak van alávetve, semmi csicsa vagy luxus, egyedül a kormány és a pedálok állíthatóak, de ez bőven elég. A jövőbeni vevők teljesen személyre szabhatják a saját példányukat, ráadásul még Fittipalditól is kapnak instrukciókat a versenypályán, hogy mi merre hány méter. A Vision Gran Turismo megnevezés nem véletlen, hiszen az autót a virtuális térben is kipróbálhatják majd azok, akik megveszik a PS4-re érkező Gran Turismo Sport játékot.
Képek: Pininfarina