Az Alfa Romeo történetében a Giulietta nevet már évtizedek óta használják az olasz gyártó különféle autóin, azonban ezek közül is a legjobb és legkülönlegesebb autók az első szériából (Tipo 750/101) kerültek ki, mint amilyen a képeken látható és erősen lepusztult állapotban lévő Sprint Veloce is.
A patinás olasz márka a Giulietta 2+2 üléses kupé változatát mutatta be először az 1954-es Torinói Autószalonon, a Bertone stúdiónál Franco Scaglione által megrajzolt autó nagy lelkesedést váltott ki a közönségből, nem sokkal később el is kezdték a gyártását Bertone grugliascoi üzemében. A nagy sikert elért típust egészen ’65-ig gyártották, ez alatt az idő alatt készült belőle szedán, spider, kétüléses kupé (SS és SZ), de még pár tucatnyi kombi is. A fotókon látható modell egy ritka 1960-as – modellfrissítés utáni – Sprint Veloce, amelyből mindösszesen 3 058 példány készült ’57 és ’62 között.
Ez a fehér példány Angliában bukkant fel nem olyan rég, és már meg is találta új gazdáját az ebay-en, ahol több, mint 10 ezer angol fontért kelt el egy aukción. A kis Alfa kupé különlegessége azonban nem csak az alacsony példányszámból ered, hanem az autó egyik tulajdonosa miatt is. Újként először a németországi Neckarsulmba szállították, majd 1965-ben került az Egyesült Királyságba, ahol megtörtént a regisztrációja. Itt az első tulajdonosa Andrew Peter (Andy) Sundberg volt, aki 1988-ban azzal vált ismertté, hogy elindult az USA elnökválasztásán, öt államban nyert és így harmadik lett.
Arról nem szól a fáma, hogy az elnökjelölt-úr után kinél fordult meg az autó, de gyanítható, hogy ő volt az, aki hagyta ilyen állapotba kerülni ezt az igazán csodálatos Alfát, amelyhez még megvan az eredeti gépkönyve és pár szervizszámla is, továbbá rendelkezik Alfa Romeo Classiche Certifico Di Origine igazolással is. A Sprint Veloce anno a sportos vonalat képviselte a kínálatban, az 1.3 literes twin cam motorhoz két dupla karburátor csatlakozott, amely által 90 lóerőt préseltek ki a blokkból, ez akkoriban 185 km/h száguldásig volt elég. A fotókat elnézve egy jó darabig száguldani aligha fog ez az autó, a hátsó részét már annyira megette a rozsda, hogy az elemeket a duck tape tartja össze. Reméljük, hogy jó gazdához kerül, aki felújítja és legalább olyan fényes SV lesz belőle, mint az alábbi fotón látható példány.
Kacsaszalag?
Ez most azzal akar flancolni, hogy a szigszalagot angolul mondja? Szánalmas.
helyesen duct tape
Hátha megjegyzed. Amerikában a légfűtés az általánosan elterjedt központi fűtés rendszer. A meleg levegőt szállító különböző csöveket tömítő szalagot hívják (érted: DUCT = CSŐ) duct tape-nek.
@bounty112: Duck Tape az még mindig 🙂
http://www.duckbrand.com/products/duck-tape/original
@bounty112: kacsaszallag 🙂
Nem ertek egyet, az bizony duct tape ami a kepen lathato.
en.wikipedia.org/wiki/Duct_tape
According to etymologist Jan Freeman, the story that duct tape was originally called duck tape is “quack etymology” that has spread “due to the reach of the Internet and the appeal of a good story” but “remains a statement of faith, not fact.” She notes that duct tape is not made from duck tape and there is no known primary-source evidence that it was originally referred to as duck tape. Her research does not show any use of the phrase “duck tape” in World War II and indicates that the earliest documented name for the adhesive product was “duct tape” in 1960. The phrase “duck tape” to refer to an adhesive product does not appear until the 1970s and isn’t popularized until the 1980s, after the Duck brand became successful and after the New York Times referred to and defined the product under the name “duct tape” in 1973.[3][30]
A szigszalag angol megnevezése fölött lovagolunk, amikor itt van egy gyönyörű autó szétrozsdásodva :'(
@alapjarat: Végre valaki észrevette a lényeget. 🙂
@alapjarat: Vannak, akik nem az autókért vannak itt, hanem ide tévedtek az indexről.