Javában tombol a nyár, a hőmérő higanyszála is 30 fok közelében jár, már szorított az idő a nyári gumikra történő váltásra. A késedelemnek igen prózai oka van, szerettem volna egy számmal nagyobb felniket az autóra, azonban a vágyott típust sokáig kellett keresnem, míg egyik nap valaki jelentkezett a hirdetésemre, hogy neki van egy szett, ami eladósorba került, nem is tétlenkedtem, lecsaptam rá. A részletek (fizetés, szállítás) leegyeztetése után május második felében be is gurultak az új kerekek, a mostani hétvégén pedig megjártam a gumist is, így az autó már az új görgőkön gurul.
17″, 205/50 méretű abroncsok
Tavaly télen új szett téli gumikat kapott az autó, akkor a Continental WinterContact típusra esett a választás, azzal nagyon meg vagyok elégedve, jól tapad vele az autó, biztonságosan lehet vele közlekedni a zord időjárásban is. Nyár van, nyáron pedig az évszakhoz illő gumival közlekedünk, akárki akármit is mond (esetleg négyévszakos, de én azt félmegoldásnak tartom), egyrészt a nyári gumik összetétele eltér a téli társaiktól, másabbak a tapadási viszonyok, ezáltal a kanyarstabilitás és a fékút is jelentősen eltérő lehet 30+ fokban a forró aszfalton egy téli szettel, nem beszélve arról, hogy a nyári gumik zajkomfortja sokkal jobb.
Nem tudom, hogy itt hol a varázslat, de csöndes és tényleg jól tapad
A Continentalról
Az egyik legjelentősebb autóipari beszállító sem ma kezdte a szakmát, hiszen még 1871-ben alapították Németországban, azóta szépen kinőtte magát, és ma már 56 országban van jelen, több mint 227 ezer embert foglalkoztatva. Magyarországon közel 8 ezer munkatársa van a cégnek, idehaza 6 gyárral és egy gumiabroncs logisztikai és értékesítési központtal is rendelkeznek, a hazai gumiabroncs piacon egyébként 1991 óta vannak jelen. Nem régiben a cég bejelentette, hogy képzési központot nyitnak Budapesten, ahol alapvetően az elektrotechnikusi szakmai ismereteket sajátíthatják el a diákok és a Continental dolgozói is. Egyszerre 50 főt tudnak majd itt képezni, akik ösztöndíjprogramokban is részt vehetnek.
Mivel a téli váltáskor az előző nyári szettet, – ami még Continental PremiumContact 2 volt -, végleg levetettük, és ugye nagyobb kerekeket álmodtam az autóra, ezért már tavasszal átnéztem pár tesztet, hogy vajon mi fog majd nyáron az autó alatt feszíteni. Nem mondanám, hogy nagyon márkahű lennék, de egyrészt az előző nyári gumival is elégedett voltam, a téli szett is bevált, ráadásul több teszten is dicsérték a Continental legújabb fejlesztését, a PremiumContact 6-ot, így erre esett a választás.
Balra az új PremiumContact 6, jobbra az elődje, a mintázaton szembetűnő a változás
Nem régiben kerültek fel az új gumik, a hétvégén pedig már beléjük is tekertem 300 km-t, városban és pályán egyaránt, nagy melegben és vizes úton, így bőven volt alkalmam kipróbálni az új papucsok képességeit. Pályán a gördülési zaj alacsonynak mondható, a gyártó szerint az elődjéhez képest 5%-kal kisebb a gördülési ellenállás is, a kisebb-nagyobb úthibákat is jól tűri, ráadásul sikerült 120 km/h körüli tempónál valami elszórt alkatrészre is ráfutni az M3-ason, de szerencsére nem lett baj, így mondhatni a külső behatásoknak is megfelelően ellenállnak az új Continental gumik, azért senki nem essen nekik csavarhúzóval. Ha jól emlékszem az Autobild tesztjén ez volt az egyetlen típus, ami 70 méter alá fért be a fékúttal száraz úton 100 km/h, nedves úton pedig 80 km/h tempóról állóra fékezve. Ezen a téren is bizonyított az eddig együtt töltött 300 km-en az új gumi, egyik alkalommal egy kamion kezdett egy másik kamion előzésébe, ez 130-as tempóról történő gyors lassítást eredményezett kb. 80 km/h-ig, ami azért a pálya belsősávjában nem egy életbiztosítás, egy másik esetben egy Sprinter jött ki elém, pedig bőven hagytam neki időt és helyet is, hogy megelőzze az előtte haladót, ez is hasonló manőver volt, de mindkét esetben bizonyították a képességeiket az új PremiumContact 6-os abroncsok.
Négy szezont terveztem velük, állítólag 15%-kal jobb a kopástűrése, mint az elődnek
A végére a piszkos anyagiak, 35 e Ft körül lehet darabját kapni a legújabb Continental abroncsoknak, persze ez ugye méretfüggő is, a PremiumContact 6-ot a gyártó 16-20 col közötti méretekben, 70 méretváltozatban kínálja. A 17″-es görgőkön nekem 205/50 méretűek vannak, a FirstStop hálózatának egyik tagjánál végezték el a komplett centrírozást és szerelést, így az egész művelet 150 e Ft alatt megállt. Ennyit szerintem a nyári kényelem és biztonság megér. Mivel dübörög a nyár, sokan kelnek útra autóval, akár külföldre is, ezért mindenki nézesse át az autóját, különös tekintettel a gumikra és a fékekre, mert bizony komolyabb anyagi károktól védhet és ami a legfőbb, hogy életet menthet egy jó gumi.
Hirdetési rovatunkat olvasták.