Még áprilisban számoltunk be róla, hogy félidőhöz érkezett a jelenlegi S-Klasse pályafutása és a hatalmas bálna meg is kapta az ilyenkor kötelező frissítést. Túl sokat nem kellett várni erre a Coupe és a Cabriolet változatok esetében sem, amelyek a napokban futottak be.
Mindkét autóba bekerül az a négyliteres V8-as biturbó motor, amelyet a szedán is megkapott az AMG GT-ből, ez az amerikai piacon az S560 modelleket érinti, illetve egységesen az S63 AMG-t, amelyhez már a 9G Tronic váltóművet társítják. A Cabriolet továbbra is csak hátsókerékhajtásúként lesz elérhető, bár ezt vélhetően a tömege is indokolja, egy 4Matic rendszer sokat dobna az amúgy sem könnyű nyitott bálnán. A Coupe karosszéria esetében természetesen választható lesz a 4Matic összkerékhajtási rendszer is, az AMG változatok azonban már csak összkerékhajtással lesznek elérhetőek. Európában lesz egy V6-os változat is, ez lesz az S450 4Matic, amelyben 367 lóerő 5,5 másodperc alatt katapultálja a hatalmas testet 100 km/h-ra.
A külsőt ért változások esetében a legszembetűnőbbek a megújult első és hátsó lökhárítók, az OLED hátsó lámpák, valamint az AMG változatok függőleges rácsozású hűtőmaszkja, amely némileg az AMG GT-re hasonlít. A beltérben is minden olyan részlet megváltozik, amely a szedánban is, így új lesz a kormánykerék, új bőrök és díszítőelemek is lesznek, valamint minden olyan újdonság bekerül a kétajtós változatokba is, amelyeket a limuzin kapott az E-Klasseból, és persze ezekben a modellekben is lesz Energizing Comfort, amely az utasok maximális wellness szintű kényelmét szolgálja.
A legnagyobb AMG változatban, az S65-ben továbbra is ugyanaz a V12-es motor marad, viszont mindkét sportváltozat nagyobb karbon-kerámia féktárcsákat fog kapni. Érdekesség, hogy az S63 változat 3,4 másodperc, míg a nagyobb testvére kerek 4 másodperc alatt gyorsul fel 0-ról 100 km/h-ra, amely vélhetően a nagyobb tömegből ered, az S65 változat továbbra is a 7G Tronic váltóval lesz elérhető.
Képek, háttérinfók: Mercedes-Benz