A neves olasz sportautómanufaktúra, a Lamborghini mindig is híres volt az extravagáns formaterveiről, amelyek alapvetően meghatározzák a márka arculatát. Az olasz tervezők sosem bántak visszafogottan az élekkel, gondoljunk csak a Countach típusra, vagy a Diablora, de a mai kínálatot képező két sportautó is igen markáns megjelenésű. A napokban már tudni lehetett, hogy a patinás olasz sportautómárka az amerikai MIT-vel közösen fejleszt egy koncepcióautót, amely a Lamborghini jövőjét hívatott előrevetíteni. Tegnap bemutatták a világújdonságot, megérkezett a Lamborghini Terzo Millennio Concept, amelyet nyugodtan nevezhetünk a legveszettebb bikának.
Terzo Millennio, azaz a harmadik évezred, Stefano Domenicalli, a Lamborghini első számú embere úgy nyilatkozott, hogy „az MIT-vel való kooperációban megszületett koncepció egy fontos fejezet lesz a szupersportautók jövőjét illetően a harmadik évezredben.” Az amerikai MIT-val közös munka legfőbb eredménye egy nagyon fejlett energiatároló rendszer lett, ugyanis nem meglepő módon a koncepció egy teljesen elektromos meghajtású szupersportautó. A legnagyobb technikai újítás, hogy az autó nem a padlóba épített akkumulátorokat kapott, hanem a mérnökök a karosszéria elemeit alakították ki, amelynél karbonszálas nanocsöves technológiát alkalmaztak, így vélhetően nagyon könnyű autóról lehet szó.
Ha rápillantunk a Terzo Millenniora, akkor a Lamborghini eddigi legvadabb formatervét láthatjuk, az autó úgy néz ki, mintha az Aventadort ötvözték volna az Egoista koncepcióval és még ezen is csavartak volna egyet. Teljesen aerodinamikus formák jellemzik az autót, amely jóval extrémebb kinézetű, mint mondjuk az Aston Martin Valkyrie
A hajtásláncban négy elektromos motor található, mindegyik kerékhez tartozik egy, a teljesítmény azonban jelenleg nem ismert, mint ahogyan az autó menetdinamikai adatai sem. A tervezőknek azonban nem csak a csúcsteljesítmény kihegyezése volt a cél, hanem a gyors töltés megoldása, a mozgási energia kinyerése, valamint olyan akkumulátor kialakítása, amely lassabban veszít a teljesítményéből, mint a manapság használatosak.
A karosszéria további technológiai vívmánya, hogy szinte teljes egészében képes monitorozni önmagát, így érzékeli a repedéseket és károsodásokat, amelyeket az autó önmaga képes javítani a mikrocsatornákban tárolt kémiai anyagok által. A karbon alkalmazását a Lamborghini az elmúlt 10-15 évben egyébként is előtérbe helyezte, ezzel a koncepcióval pedig egy új szintre kívánják emelni az autóipari használatát. Maurizio Reggiani, a Lamborghini műszaki vezetője elmondta, hogy a koncepció számos eleme közelebb áll a szériagyártáshoz, mint ahogy azt gondolnánk. Így ha a Terzo Millenniora nem is valósul meg ebben a formájában, de a részletmegoldásait a jövő olasz bikáin viszont fogjuk látni.
Ha nincs középmotor, minek a középmotoros forma?
Bevásárlás után hova lehet tenni a szatyrokat? Vettem volna , de így ?
@B55: Vonóhorog, zárható utánfutó? 😉
@Intimitás Gourmet: Ott a motor helyén ennek valami energiavisszanyerő rendszer lehet, gondolom ezért kellett ez az elrendezés.
Ha egy csatornafedél kiáll valahol 2 centit, kész, fejreálltunk.
Hat igen egy vonohorog, meg egy csorlo az elejerol nagyon hianyzik.