Mikulástól Szilveszterig Rally

A következő riportalanyunk rendhagyó és érdekes módon nem a megszokott üzemanyag típust használja versenyzései során. Szokták mondani, hogy valakinek benzin folyik az ereiben, ezzel is jelezve azt, mennyire megszállottan él-hal az autózás, és versenyzés világáért. A mindig mosolygós  Radics Gáborral beszélgettem, akinek ereiben szintén megtalálható az a bizonyos kőolaj származék, diesel formájában! Igen PD Gabi bizony gázolajat tankol a versenyjárműveibe, és nagyon jól is égeti azt el bennük. Megfordult a profik között terepen, legyorsult mindenkit, és most az amatőr rali világában próbál meg elérni sikereket. Gabit olyannak ismertem meg, aki egy élményautóztatáson is a maximumot hozza ki magából.

m_061.jpg

Mikor és hogy kerültél az autósport közelébe?

Én is mint sokunk, gyerekként rendszeresen jártunk magyar rallye versenyekre sőt, pár kinti versenyre (San Remo, Monte Carlo, Szardínia ) is sikerült ellátogatni.  Ekkor csak álmodozva néztük a versenyzőket és istenítettük őket. Majd sikerült megvásárolnom az első tuningolt dízel autómat. Ami rabul ejtett, az óriási nyomatéka, ereje, egyszerűsége és a kis fogyasztása. Ezzel az autóval mentem el életem első gyorsulási versenyére Kiskunhalasra 2004-ben, ahol rögtön dobogós helyezéssel tértem haza. Ezután alkalmi versenyző lettem a kis utcai 1-es Golffal, ami kezdetben 1.9 TDI volt, majd én átalakítottam 1.9 PD TDI-re.

sam_8949.JPG

Milyen autókkal és milyen eredményeket értél el?

Miután eladtam az 1-es Golfot és vásároltam egy 2-es Golfot ami 1.9 TDI volt. Mivel autószerelő a szakmám és hobbiként több autó építésébe részt vettem, elkezdtem erősítgetni a Golf 2-esem. Megbízásból csináltam egy Golf 2-öt, amibe egy Golf 4 4Motion hajtás lett beépítve, ez volt az első ilyen jellegű átalakításom . Majd egy Golf 3-VR6 syncro-ba raktam 1.9 PD TDI motort ugyancsak Golf 4 4Motion hajtással, amit a gazdája gyorsulási versenyen használt. Láttam hogy a 4Motion hajtás milyen jól bírja az extrém igénybevételt így a saját Golf 2-be is ez került, ez lett a választóvonal. Itt lettem aktív versenyző. 

17426130_1255082877938195_8275957911735126182_n.jpg

Több magyar bajnoki címet és pár Európa bajnoki címet szereztem ezzel a – még mindig – utcai autóval. Mivel szerettem volna továbblépni, így eljutottam arra a pontra, amikor egy célirányos gépet kellett építenem, ami könnyű és erős. Így váltam  profi versenyzővé.  Az eredmények továbbra is jöttek, még úgy is hogy egyedüli dízelesként próbáltam helyt állni a benzines gépekkel szemben . Lassan szűkültek a lehetőségek, mivel a motorteljesítményünket nem tudtuk emelni vagy csak óriási költségek árán, ezért úgy döntöttem,  hogy bevetjük a fizikát. Először a víz-metanol befecskendezést, amit az utcai autómon kísérleteztem ki,  majd jött a nitro, ami óriási teljesítményt hozott.

p1000455.JPG

Sajnos ennek is, mint mindennek ára van. Ettől üzemórás lett a motor. Mivel ebben a sportban a teljesítmény és a tapadás a legfontosabb, így ismét nagy elhatározásra jutottam, a váltások közötti időt szerettem volna lecsökkenteni így automata váltós lett az autó és hátsókerék hajtású. Ezzel elértem azt, hogy az autó álló helyzetből 402 métert 10.0 mp alatt tesz meg, miközben 214 km/h -ra gyorsul, mindezt egy 1.9 PD TDI motorral. Erre vagyok a legbüszkébb. A mai napig nem sokan képesek erre, pedig pár éve  hanyagolom ezt a szakágat.

2014-ben adódott egy lehetőség, így 1 évet navigáltam terepraliban. Hát mit mondjak nem könnyű, pedig  ott nincs pályabejárás. Előregyártott ítinert kap mindenki. 2014-ben sikerült a H csoportba megnyernünk a bajnokságot. Mivel a navigálás nem feküdt nekem, így 2015-ben megvettem a Golf 5-öt .Ez már egy megépített autó volt, de elkezdtem fejlesztgetni és erősítgetni. A mai napig is tart a tanuló időszak, miközben az autó és én is egyre ütőképesebbek vagyunk. 2016-ban egy tököli rally edzés alkalmával a leányom Radics Evelin (aki 13 éves) beült mellém és azóta nem akar kiszállni, így ő lett az állandó navigátorom. Ugyanebben az évben, az FRT kupasorozatban a H8-as kategória 3. helyét sikerült elérnünk. 2017-ben indultunk a Kunmadarasi Power sprint bajnokságban, amelyeket sikerült meg is nyerni, eközben továbbra is megyünk az FRT-ben jelenleg 2. helyen állunk a bajnokságban ami áprilisig tart.

Nem túl elterjedt üzemanyag hajtású autót használsz, miért pont diesel?

A dízel technika végig kísérte a pályafutásomat így nem volt kérdés hogy a rally autóm is dízel lett. Megfigyeléseim   során sok olyan versenyzőt láttam, aki évekig építgeti az autóját, majd ha az tönkremegy, nincs rá anyagi lehetősége, hogy újra talpra állítsa, én nem akartam ilyen lenni, fontos hogy fenntartható legyen a hobbi.

_had3752_1.JPG

 2017-ben év végén két komoly versenyen is részt vettél. Mesélj kérlek, hogy zajlott le a bal egyből nézve a Mikulás Rally?

2017 júliusában egy kedves barátom (Szabó Ákos), aki ekkor még az épített Fiat Puntoval gyorsulási versenyeken versenyzett, elhívott a Baracsi repülőnap keretében megrendezett élményautózásra, ahol több barátot szereztem. Így lettem ARS (Amatőr Rally Sportegyesület) tag és így kerültem egyre közelebb a rally sporthoz, ami által részt vehettem egy murva teszten, ahol eldöntöttem, hogy idén részt veszek a Mikulás rally-n. Nyúl Ferenc barátom navigátorával, Koszorús Attilával (mivel a lányomat nem engedték indulni a kora miatt) indultunk ezen a versenyen. Igazi amatőrként -bár sosem mentünk még murván- de legalább egy tapasztalt navigátorral vágtunk neki .Sajnos a második gyorsaságin becsúsztunk az árokba, ahol elgörbült a lengőkarunk, de végig tudtunk menni a második és a harmadik gyorson is. A szervizparkban szembesültünk azzal,hogy nincs lengőkarunk ezért fel kellett adnunk a versenyt. Pozitív emberként azt mondom, hogy nem voltunk eléggé felkészültek, de rengeteget tanultam és ez a legfontosabb.

_bit6710.jpg

Az utolsó verseny az évben a szilveszter rally. Komoly eredményt értetek el a versenyen. Mond el nekünk élményeiteket, tapasztalataitokat.

Evés közben jön meg az étvágy, így Nyúl Feri barátommal elindultunk a szilveszter rally-n, mivel az autónak még nincs gépkönyve és rendszáma így csak a sprint kupában indulhattunk. Az első gyorson vizes pályára nem volt gumink így elspóroltuk rendesen. A második gyorson sötétben, de már száradó pályán abszolút időt mentünk a sprintesek között, melyet másnap még két legjobb idővel megnyert gyors követett. Sajnos egy amatőr hiba miatt kaptunk 1 perc büntetést így elvették az abszolút és a kategória 1. helyünket, de ez nem változtat a tényen, a pályán mi voltunk a leggyorsabbak a sprintesek között, nekem csak ez számít és az, hogy mindez egy örömautózással párosult. Mellesleg ismét sok tapasztalattal gyarapodtunk.
02_741.jpg

 Mi a véleményed a rally jelenlegi helyzetéről?

A rally jelenlegi helyzetéről az a véleményem hogy túlszabályzott és hiányzik belőle a sportszeretet (csak a pénz-pénz) . Senki nem törődik a versenyzőkkel a szurkolókkal, tehát a sporttal .

Milyen tervekkel állsz a 2018-as év elé? Vannak-e támogatóid?

2.jpg

2017-ben rengeteg pénzt költöttem az autóra (mivel nincs szponzorom). Sok segítséget viszont kaptam barátomtól, Kollár Szabolcstól, aki a kollarchiptuning.hu tulajdonosa. 2018 elején szeretném a gépkönyveztetést megcsinálni,  aztán kap sport rendszámot. Tervezzük, hogy 2018-ban elindulunk a Kunmadarasi Powersprint sprint bajnokságban, szeretnék a Rába-ringi bajnokságban is részt venni, ezen felül biztos lesz egy-egy verseny, ahol menni fogunk. Szeretnék minél többet menni, amit még tudok finanszírozni. Valószínűleg az FRT kupán csak tesztelés gyanánt, időnként fogunk részt venni. De abban biztos vagyok hogy, a Mikulás rally-n és a Szilveszteri versenyen is indulni fogunk felkészültebben, és töretlen lendülettel, jó kedvel.

 

>>> KÉPRE KATTINTVA A GALÉRIA NYÍLIK! <<<

Köszönöm a válaszokat Gábornak. Aki követni szeretné hogy mi történik a PdGarage Team háza táján, az a közösségi oldalon, és a linken megteheti. Most pedig pár gondolat erejéig, Nyúl Ferencet kérdeztem, az alkalmi navigátort, aki maga is egy  Golffal versenyez.  Ő hogyan látta a versenyt?

26168228_507032996363115_2204948516807760340_n.jpg

 Nyúl Ferenc jobbról a második, mellette Radics Gábor

Kérlek összegezd, hogy az ítiner mögül felpillantva, mennyire volt nehéz teljesíteni a szakaszokat? 

A gumik hiánya miatt az első kettő nem volt egyszerű, mivel nedves volt a pálya, ráadásul a másodikon sötétben rajtoltunk, így sem fékezni sem gyorsítani nem tudtunk megfelelő időben. A pénteki két kör már sokkal élvezhetőbb volt száraz pályán.

Volt-e olyan amit így utólag átgondolva másképp csináltál volna?

Sokkal jobban odafigyelnék a menetlevél leadására, mivel ez miatt kaptunk 1 perc büntetést. Gabit nem kellett küldeni, szerintem megfelelőképpen, a körülményekhez igazodva terelgette a vasat. Célba értünk! Tanultunk, és  jól éreztük magunkat.

Pilótaként szoktál versenyezni, mennyire volt nehéz átállni a navigátor szerepre?

Nem volt egyszerű, ráadásul ilyen szintű versenyen még én sem indultam. Nem hiszem, hogy  a jobb egy lesz a célom, de Gabival biztos, hogy egy-két versenyen még láthatnak minket együtt.

 Köszönöm a válaszokat, és sok sikert kívánok a 2018-as évadhoz

Total
0
Shares
1 hozzászolás
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share