A Mercedesnek ott van a Project-One, az Aston Martinnak a Red Bull Racing csapattal közösen kifejlesztett Valkyrie, ezek a márkák az F1-es versenytapasztalatokat felhasználva építették meg az első hipersportautójukat. A Toyota sem akart lemaradni az új hullámról, ezért ők is szeretnének ebbe a ligába bekerülni. Persze nekik már évek óta nincs F1-es technikájuk, amihez nyúlhatnának, van helyette azonban Le Mans-i versenyautó, amellyel igaz eddig még győzni nem tudtak, de talán a megszerzett tapasztalatokat át tudják ültetni egy utcai autóba. Ennek érdekében született meg a Toyota GR Super Sport Concept, amelyet a hétvégén zajló Tokyo Auto Salon rendezvényen mutattak be.
A koncepciót egy az egyben a Toyota LMP1-es versenyautója inspirálta, és ez nem csak a külsőre igaz, hanem a lemezek alatti megoldásokra is. A GR Super Sport számos elemét a TS050 Hybrid versenyautóból kapta, így nyugodtan lehet mondani, hogy versenyautót készítettek utcai használatra. Az autó szíve ugyanaz a V6-os 2,4 literes biturbós motor, mint amilyet a versenyautóban is használnak, mindezt kiegészítve az elektromotorokkal a hibrid rendszer összesen 986 lóerőt présel ki magából. Mindez a hátsó kerekeken tombolja ki magát, amelyek 18 colosak és rajtuk Bridgstone abroncsok feszülnek.
Egy igazi sportos atléta a Toyota új üdvöskéje, amelyen minden rendkívül aerodinamikus, óriási splitter van elöl, és méretes szárny, illetve diffúzor hátul. A kipufogókat az autó hátsó felső részén vezették ki, így nincs hátsó ablak, amelyen mondjuk vélhetően amúgy sem lehetne normálisan kilátni az autóból. E helyett két kamera pásztázza az autó mögött lévő történéseket, kamerából egyébként előre is jutott kettő, így a nagy száguldozásban kellőképpen előrelátható lehet a pilóta.
Az, hogy a Toyota célja pontosan mi is a GR Super Sport Concept által, nem tudni, lehet csak egyszerű erődemonstráció, de az is lehet, hogy a jövőben készül egy korlátozott széria, amivel az európai riválisok orra alá törhetnek némi borsot.
Képek, háttérinfók: Toyota