“Hey Mercedes” – itt az új A-Klasse

Húsz éve íródik a Mercedes-Benz legkisebb modellje, az A-Klasse története, amely anno a jávorszarvasteszt miatt lett ismert. A stuttgartiak ma este Amszterdamban mutatták be a legújabb, immáron negyedik generációt, amely a W177 típusnevet kapta. A kis kompakt csillagos nem is annyira a megjelenésével, mint inkább a tudásával villant nagyot.

Nem olyan régen mutatta be a márka a legújabb CLS-t, az új A-Klasse is ugyanazt a formai irányzatot követi, élesre húzott első fényszórók, szögletesebb vonalak mindez hatchback karosszériába öntve. A lemezek alatt már a legújabb MFA2 platformot alkalmazzák, erre fog épülni az új B-Klasse, a teljesen új GLB, amely egy kisméretű SUV lesz, valamint a majdan újonnan érkező szedán változat is. A mérnökök átdolgozták a futóművet, amely még komfortosabb utazást tesz lehetővé, opcióként már aktív futómű is rendelhető lesz. 

Az új A-Klasse mozgatásáról több is új motor is gondoskodni fog, amelyek egy része Renault származék. Új lesz az 1,4 literes turbós változat, amely 161 lóerőre és 250 Nm forgatónyomatékra lesz képes, ebből a motorból később lesz 136 lóerős változat is. A kétliteres turbós típusban a lovak száma 221 lesz, és 350 Nm forgatónyomaték fogja gyötörni a váltóművet, amely lehet hétfokozatú duplakuplungos automatikus, vagy kizárólag a kisebb benzines motor esetében hatfokozatú manuális egység is. Ezeken kívül lesz egy dízelmotor is, amely 1,5 literes és 114 lóerő teljesítményű lesz, ez 260 Nm-re lesz képes és csak az automatikus váltóművel társítják. Később egyébként még kibővítik más motorokkal is a kínálatot, valamint érkeznek az AMG változatok is, melyekből lesz A35 és A45 is. Előbbi 300 lóerő körüli teljesítménnyel fogja borzolni a kedélyeket és a konkurenciát, utóbbinál 400 lóerő körüli teljesítmény emlegetnek, amelyben már elérhető lesz egy plu-in hybrid rendszer is, ennek egyelőre a gyári projektneve “Predator”. Az újdonságot alapvetően fronthajtással kínálja a Mercedes, de elérhető lesz a 4Matic összkerékhajtás is, vélhetően a legerősebb modellek csak ilyen formában lesznek majd kaphatóak.

Az igazi villanás azonban a beltérben keresendő, természetesen nőttek a belső méretek is, amelyek az utasok kényelmét szolgálják. A kategóriában elsőként az A-Klasse vonultatja fel a teljesen digitális műszerfalat, amely a nagyobb típusokban használt megoldást követve egyesíti az infotainment kijelzőjét is. Kiviteltől függően ez a kijelző kombináció lehet két 7 col átmérőjű egység, egy köz 7″ és egy 10,25″ méretű kombináció, a legnagyobb pedig a dupla 10,25 colos panelpár lesz. Ezen már a Mercedes-Benz legújabb infotainment rendszere, a Mercedes-Benz User Experience, röviden az MBUX fut, amelyet a németek az év elején még a las vegasi CES rendezvényen mutattak be. A Linux alapú rendszer egyrészt sokkal szebb grafikával jeleníti meg a különféle funkciókat, mint a korábbi COMAND rendszer. A lelke egy hatmagos processzor, amelyet nVidia grafikus chip és 8 GB memória támogat. Alapvetően három műszercsoport beállítást kínál, az infotainment kijelzőn megjeleníthető bizonyos funkciókat képes a két óra között is megjeleníteni a rendszer, mint például a navigációs térképet, vagy a rádiót. Vezérelni egyrészt az érintőkijelzőn keresztül, az opcionális touchpadon át, vagy akár hangalapon is lehetséges. Beszélgetni is lehet vele, hiszen az új A-Klasse már képes válaszolni is a kérdéseinkre. Ha például megkérdezzük tőle, hogy Frankfurtban éppen hány fok van, akkor az autó válaszolni fog a feltett kérdésre, ugyanakkor például hangalapú utasítás alapján képes a klímát is vezérelni. A rendszer azonban csak akkor aktív, ha így szólítjuk meg: “Hey Mercedes.”

A legnagyobb Mercedesből is visszaköszön néhány asszisztens a család legkisebb tagjában is, így például elérhető lesz az aktív távolságtartó automatika, az aktív kormányzás és a részben önvezető funkció is. A Mercedes-Benz számára nagyon fontos autó az új A-Klasse, hiszen csak a tavalyi évben több mint 620 ezer kompakt méretű autót adtak el, a friss formatervvel és a számos high-tech újítással ismételten a fiatal vásárlókat célozzák meg. Az első autókat áprilisban szállítják le a szalonokba, mi pedig várjuk a további változatokat.

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share