A perzsa sah álma

Az idei Genfi Autószalon legszebb autója címet én a milánói Touring Superleggera stúdió alkotásának ítélem. Talán senki nem hinné el, de a Sciádipersia névre keresztelt gyönyörűség valójában egy Maserati GranTurismo, amelyen alaposan átszabták az öltönyt. A négyüléses egyedileg tervezett kupéval az olaszok az utazások romantikáját kívánják felidézni még az Orient Express korából. A Sciàdipersia nagy, erős és fényűző autó, amely a stílusos formatervezésnek köszönhetően ügyesen rejtegeti a valódi méreteit, mondhatni légiesen könnyednek hat a megjelenése.2018-touring-superleggera-sciadiapersia_4.jpg

A Touring Superleggera a teljesen egyedi külsőt adó elemeket kézzel készíti, illetve a beltérben is mindent átalakítottak, egyedül a motortérbe bekukkantva lehet rájönni arra, hogy az autó valójában egy Maserati. Sokan talán ízlelgetik az autó nevét, mit is jelenthet, mire utalhat. Nos, a Sciàdipersia név, vagy szépen tagolva Scià di Persia, amely olaszul annyit jelent, hogy a perzsa sah. Az elnevezés nem véletlen, ugyanis éppen 60 évvel ezelőtt az utolsó iráni sah, Mohammad Reza Pahlavi megbízta a Maseratit és a Toouring Superleggerat, hogy készítsenek neki egy teljesen egyedi autót, amely ezt az újdonságot is inspirálta.

Maserati 5000 GT

Az olasz luxusautómárka egyik legritkább típusa, amelyből csak 33 példányt készítettek 1959 és 1964 között. Az iráni sah híresen nagy autóbolond hírében állt, gyűjtötte a különleges autókat. Megbízta a Maserati vezető mérnökét, Giulio Alfierit, hogy a 450S versenyautó V8-as motorját némileg módosítva építse be a 3500 GT alvázába, amelyre a csővázat és a felépítményt a Touring készítette, így született meg az 5000 GT, amely megjelenésekor kétszer annyiba került, mint a 3500 GT. A kétajtós kupé legelső példánya a sahhoz került, valamint a második is, amelynek a karosszériáját a Touring már egyedileg alakította ki. Ennek az autónak adták a Sciàdipersia becenevet, amelyet anno az 1959-es Torinói Autószalonon is  amelyet a manufaktúra most ismételten felélesztett.

5000gt-013a.jpg

A legtöbb 5000 GT-t, a Carrozzeria Allemano karosszálta, ők összesen 22 példány szabták a ruháját. Rajtuk kívül még a Michelotti, Pietro Frua, a Carrozzeria Monterosa, Pininfarina, Ghia és a Bertone is elkészítette a saját maga verzióját. Az iráni sahon kívül még olyan prominens személyek vásároltak a ritka típusból, mint Karim Aga Khan, Gianni Agnelli, Briggs Cunningham, vagy éppen Ferdinando Innocenti.maserati-5000-scia-di-persia-04_0.jpg

A külső formatervet a tiszta és egységes felületek jellemzik, némi agresszió az autó orrán, a fényszórók kialakításánál érhető tetten. Az alacsony orr rész, valamint a hosszú géptető és a szintén hosszú farrész a ’70-es évek sportautóit és gran turismóit idézi. Az “Orien Night Blue” fényezés a tiszta éjszakai égboltot eleveníti meg, amelyen a fényesre polírozott, illetve a kézzel csiszolt szatén bevonatú alumínium elemek rendkívül jól mutatnak. A szatén bevonatú elemek a C oszlopon, valamint a hátfalon igazán hangsúlyosak, de nem törik meg az összhatást. 

A beltérben négyen utazhatnak, az üvegtetőnek köszönhetően nagyon sok természetes fény áramlik be az utastérbe, amelyben a kék és a vajbőr az uralkodó, itt-ott megtörve a tónusokat némi alumíniummal. A beltér természetesen teljesen személyre szabható, így már az autó elkészítése előtt az ügyféllel minden apró részletet közösen álmodnak meg a Touring mesterei. 

A 1,7 tonnás Touring Superleggera Sciádipersia típust a változatlanul hagyott Maserati (valójában Ferrari) motor 2,7 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-ra, az autó végsebessége pedig 301 km/h. A kis manufaktúra mindösszesen 10 darabot fog készíteni ebből a különleges autóból, egy példány fél év alatt készül el, tekintettel arra, hogy mindent kézimunkával készítenek a lemezek hajlításától az ülések varrásáig. 

Képek, infók: Touring Superleggera

Total
0
Megosztások
5 hozzászolás
  1. @Nincs közöttünk csicska: Az árát nem közölték, az alapként szolgáló Maserati GT bő 130 ezer dollárba kerül, szerintem a Touringnál az átépítés ennek durván a háromszorosa is lehet.

  2. ízlések és pofonok. Szerintem ez egyszerűen csak randa. Az eredeti összehasonlíthatatlanul szebb. kár volt így elrontani.
    Ja, és semmiben sem köszön vissza az az autó ami elvileg az inspirációt adta volna. Legalább kétszer két fényszórót raktak volna az elejére. Így úgy néz ki mint egy varangy, amire péklapáttal ráütöttek egy nagyot.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share