Az Aston Martin új csúcsgépe

Számtalan nürburgringi tesztkör és még több kémfotó, illetve találgatás után az Aston Martin bemutatta a legújabb csúcs gran turismóját, amelyet a DB11-ből fejlesztettek ki. Az Aston Martin DBS Superleggera a brit márka eddigi legerősebb V12-es motorral szerelt GT-je, amely a Vanquish S-t váltja a kínálatban. 

2019-aston-martin-dbs-superleggera_9.jpg

DBS Superleggera, két ikonikus nevet egyesítettek egy autóban az angolok, a DBS-t legelőször 1967-ben használták az akkori csúcs GT megnevezéseként, míg a Superleggera elnevezéssel az olasz Carrozzeria Touring előtt tisztelegnek, akik mindig is élen jártak a könnyű karosszériák építésében, illetve a ’60-as és ’70-es években szorosan együttműködtek a patinás brit márka autóinak fejlesztésében.

A DB11 könnyűszerkezetű alapjaira épített, főként karbonszálas elemekből épülő karosszéria igazán férfias és stílusos megjelenésű. Az autó orrát a masszív  méretű hűtőmaszk uralja, amely nem véletlen, hiszen a nagy motornak szükséges a sok levegő a működéséhez és a hűtéséhez egyaránt. A lökhárító szélein lévő két levegőbelépő nyílás a fékek hűtését, a géptetőn lévőek pedig a motor további hűtését szolgálják.

Az agresszív megjelenéshez igazi csúcsmotor társul, a géptető alatt az Aston Martin saját fejlesztésű 5,2 literes biturbós V12-es motorja lapul. Ez az egység 715 lóerős és 1 800 – 5 000 fordulatszám között 900 Nm forgatónyomatékot szolgáltat, mindezt a ZF-től érkező nyolcfokozatú automatikus váltómű juttatja el a hátsó kerekekhez, hogy ott méltó módon ítéltessenek kárhozatra a Pirelli által csak ehhez a típushoz fejlesztett gumik. Hátul mechanikusan záródó differenciálmű és aktív nyomatékvektorozás segíti a pilótát a ménes megzabolázásában. Mindez 3,4 másodperces 0-100 km/h gyorsulást tesz lehetővé, a vége pedig 340 km/h. A mérnökök a motort amennyire csak lehetett alacsonyan és a tűzfalhoz egészen közel helyezték el, hogy ezzel is javítsák a DBS Superleggera tömegelosztását. 

A beltérben az Aston Martintól megszokott eleganciát keverték az autó külsejét is meghatározó agresszióval, tömött és vaskos sportülések, karbon burkolat a középkonzolon és ajtópaneleken. Standard felszereltség a kulcsnélküli nyitás és indítás, 360 fokban figyeli kamera és parkoló asszisztens, de semmi olyan felesleg dolog nincs benne, ami túlzott villogásra, vagy a vezetési élmény rombolására lenne kitalálva, önvezetésnek itt még nyoma sincs. A belteret természetesen az ügyfelek igényei és végtelen pénztárcáinak megfelelően teljesen egyedire is szabják, felniből két 21 colos változat közül lehet választani: egy Y küllős, és egy duplán küllőzött kovácsolt könnyűfém. 

Dr. Andy Palmer, az Aston Martin csúcsvezetője elmondta, hogy „a DBS Superleggera típussal nem csak egy nagy Aston Martin márkanevet hoznak vissza, hanem Super GT szegmens csúcsára is visszatérnek.”  Az új brit csúcsgépet az év utolsó negyedévében teszik elérhetővé a szalonokban, az árcédula bő 304 ezer dollárról fog indulni, de ez a megcélzott közönséget vélhetően nem fogja eltántorítani egy példány beszerzésétől. Kíváncsian várjuk a Volante verziót, illetve azt is, hogy vajon Zagato hozzányúl-e ehhez a fenevadhoz.

Háttérinfók, képek: Aston Martin

Total
0
Shares
8 hozzászolás
  1. Mennyibe kerül? Vennék egyet a Porsche GT és a Ferrari 250 GTO mellé a garázsba.

  2. Valójában szép autó és tényleg patináns!
    Azonban a pozícionálása téves, hiszen jelenleg a szegmens csúcsát a Ferrari 812 Superfast foglalja el.
    (ami nem von le semmit az Aston értékéből, csak a marketing kamujára mutat rá.)

  3. Kérdezném őszinte naivitással, hogy azon kívül, hogy olajsejkek és milliárdos tőzsdeguruk nagyranőtt matchbox-ként tartsák, az ilyen autó mire jó, mi értelme? Közlekedésre alkalmatlan és/vagy túlzó, a gyorsulását, végsebességét közúti forgalomban nem lehet kihasználni (vagy igen, de akkor életveszélyt jelent a többi közlekedőre), versenyautónak meg nem versenyautó, nem pályahasználatra készült tudtommal. Kicsit olyan, mintha kanalas kotrót vennék, hogy elültessek egy félméteres tuját a hátsó kertben.

  4. @vancello. aha, hát ez kurvára sehogy sem függ össze azzal, amit én írtam, de legalább nem is frappáns :)))))

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share