Jean Bugatti egy igazi művész és autóipari pionír volt, egészen 1939-ben bekövetkezett tragikus haláláig. Ettore Bugatti legidősebb fia a neves autómárkával éppen egyidős, és az idén ünnepelné ő is a 110. születésnapját. Munkássága során számos nagyszerű Bugatti típus formatervét álmodta meg, mind közül talán a legcsodálatosabb autó a Bugatti 57 SC Atlantic Coupé volt, amelyből mindösszesen csak négy példányt készítettek. Ezek közül a legmisztikusabb a legendás fekete színű változat, amely a második világháború idején nyomtalanul eltűnt és a mai napig nem tudják, hogy mi lett a sorsa. A neves és patinás francia hipersportautókat készítő manufaktúra 110. évfordulóját nevéhez méltó módon ünnepli. Ugyanakkor Jean Bugatti munkásságát sem felejtik, a megemlékezés legszebb formája pedig egy modern autócsoda bemutatása, amelyet az idei Genfi Autószalonon meg is ejtettek. A Bugatti „La Voiture Noire” a manufaktúra valaha készült legexkluzívabb típusa, amely egyben a világ legdrágább új autója is.
„La Voiture Noire”, azaz a fekete autó, a név a legendás Atlantic kupéra utal, amely a ’30-as évek nonplus ultrája és a luxusautók abszolút ikonikus darabja volt. „Az Atlantic a Bugatti gazdag történetének egyik ikonja. Az új kupé eleganciájában páratlan, minőségi és nagy teljesítményt képvisel.” Mondta Stephan Winkelmann, a márka elnöke. A Molsheimben található atelierben született az új csoda, amelynek minden egyes apró részletét áthatja a kézműves aprólékosság és a magas szintű kifinomultság.
A mélyfekete karbonszálas test főbb vonalaiban a legendás kupét idézi, amelyet anno szegecselt alumínium lemezekkel burkoltak. A „La Voiture Noire” testét kettéosztó gerincvonal, a motortér feletti szintén kettéosztott burkolat, mind mind az 57 SC Atlantic csodaszép formáit idézi. Mindezt tetézi a hátsó részen enyhén hullámosan végigfutó lámpasor, amely különleges egyedi formájú LED-ekből épül fel. Ha már az autó farrészét nézzük, akkor bizonyára megakad a szemünk a csövek számán is, nincs még egy olyan autógyártó ma, mint a Bugatti, ahol hat kipufogóvégen keresztül muzsikál a nagyvilágba a kosztüm alatt lakó szörnyeteg. A motor a már jól ismert 1 500 lóerőre képes W16 elrendezésű négyturbós iparművészeti műremek. A műszaki alapok gyakorlatilag azonosak a Chironéval, amelyre nem rég bemutatott Divo és épül. De ez a modell túltesz a Divón és minden máson, ami a hipersportautók kategóriájában ma elérhető.
Szemből is letaglózó a látvány, az első fényszórókat egészen a kerékjárati ívek fölé húzták, a LED lámpák mintha csak egy bogár összetett szemei lennének, úgy világítanak a sötétben. Ugyanakkor nem mehetünk el szó nélkül a kerekek mellett sem, a cég mérnökei egyedi technológiát emlegetnek, rengeteg számítást végeztek el arra vonatkozóan, hogy a lehető legvékonyabb anyagvastagság mellett tudják ezeket a futurisztikus felniket megalkotni, amelyek mintája még a gumik oldalfalán is folytatódik. Az sem lepne meg, ha 3D nyomtatással készítették volna ezeket.
Egyszerre félelmetes és lenyűgöző, mint ahogyan az árcédulája is. Most tessék megkapaszkodni; 11 millió euró, azaz hozzávetőlegesen 3,5 milliárd forint. Meglepődnék azon, ha egyszer ezt a csodát valaki Magyarországon helyezné forgalomba és befizetné utána a rettenetes mértékű adókat és illetékeket. De ez természetesen csak vicc, a mindösszesen egyetlen egy példányban készült „La Voiture Noire” már gazdára talált, a Bugatti elnöke csak annyit mondott el, hogy a márka egy megszállott gyűjtője büszkélkedhet vele. Én még mindig nem találom a szavakat, a molsheimi luxusmárka mindig meglep, ráadásul mindig feljebb emelek a lécet. Nem véletlenül a leg leg leg autómárka a Bugatti.
Képek, adatok: Bugatti
Csúnya. Úgy néz ki, mintha egy lakótelepi boyracer kiélte volna legvadabb vágyait a matchboxán. Vagy a Ladáján a gumikat festékes filctollal kipingálta volna.