Jerrari: rút, de érdekes

Aki a címben elírásra gyanakodik, az téved, valóban létezik Jerrari nevű autó. 1969-ben a kaszinótulajdonos William Harrah kérte meg Enzo Ferrarit, hogy készítsen számára egy 4X4-es Ferrarit. A Commendatore viszont nem az a figura volt, akit csak úgy ugráltathatott egy milliárdos amerikai, így természetesen ajtót mutatott Harrahnak.

img_0059.JPG

Ekkor William kezébe vette a dolgokat, és ami csizmaországban nem ment, azt megoldotta az újvilágban. Vásárolt egy Jeep Wagoneer-t, majd saját 365 GT-je motorját átépíttette a terepjáróba. Persze nem Amerikában lennénk, ha nem esett volna túlzásokba.

dk-b3tiu8aasr0v.jpg

Úgy döntött, hogy két külön formavilágot is egyesíti, így a Ferrari elejét is rászabták a Jeep orrára. Megszületett a vlág legvisszataszítóbb Jeep-je és Ferrarija egy személyben: a Jerrari.
Az 1969-es modellt még egy 1977-es változat is követte, szerencsére itt már az esztétikai merényletet nem követték el ismét, csak szívátültetésre és pár lovacskás apróság beépítésére került sor.

bill_harrah_s_jerrari.JPG

Az 1969-es Jerrari külseje azóta is változatlan, csupán a lényeget, a Ferrari szívet váltotta egy amcsi V8 a motortérben. Az 1977-es verzió viszont a mai napig változatlan állapotában fennmaradt.
Az érdekessége mellett van még egy fontos üzenete a történetnek. Ferrari nem akart terepjáró Ferrarit építeni, így egy SUV kategóriájú Ferrari is az alapító elveivel ellentétes lenne…

780495_1000.jpg

Forrás: v8forum.hu, köszönet Csikónak!

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share