Az új Corvette már középmotoros

Három évvel ezelőtt láttak napvilágot az első kémfotók a Chevrolet Corvette legújabb generációjának prototípusáról. Már akkor is rebesgették, hogy a sorban érkező nyolcadik generáció középmotoros sportautóvá válik. A pletykák aztán később beigazolódtak, most pedig megérkezett a legújabb, C8-as Corvette Stingray. 

2020-chevrolet-corvette-stingray_13.jpg

A GM most először készített szériában gyártott középmotoros kiadást a híres ‘Vetteből. A V8-as motor szerencsére megmaradt, amely az előző generáció LT1 blokkjának átdolgozott változata, az új modellben már LT2-nek nevezik. A design tekintetében a C8 az eddigi Corvette generációk továbbfejlődésének tekinthető. Látványos, éles vonalak határolják, igaz ugyan, hogy a középmotoros elrendezés miatt merőben más stílusú a karosszéria, mint az eddigiek, pl. az oldalsó légbeömlők szokatlanul hatnak egy Corvette gépcsodán. Ennek ellenére én azt mondom, hogy sikerült összehozniuk egy jó formát. 

2020-chevrolet-corvette-stingray_10.jpg

Nincs már hosszú géptető, a kabin előre lett tolva, a hátsó rész plexi paneljén keresztül pedig megcsodálható a híres-neves amerikai V8-as motor. Nincs semmi hibrid, vagy egyéb elektromos okosság, ez a sportautó még tisztán analóg, benzint éget és a hátsó gumikat gyötri a nyolcfokozatú duplakuplungos váltóművön keresztül. Michael Simcoe, a GM globális designért felelős elnökhelyettese elmondta, hogy az új Corvette Stingray megalkotásakor az F22-es, valamint az F35-ös vadászgépek, illetve az F1-es versenyautók is ihletet adtak. 

A beltérben is visszaköszönnek a repülőgépes elemek, illetve magas minőségű anyagfelhasználás jellemzi az alkotóelemeket. Két óriási digitális kijelzőn keresztül lehet a menetdinamikai, infotainment és egyéb adatokat figyelni, illetve a különféle beállításokat elvégezni. A szögletesre formázott kétküllős sportkormány mögötti kijelző szabadon konfigurálható. Külön tetszik a kardánalagút fölött hosszan elnyúló kapcsolópanel, amelyről többek között még mindig analóg módon lehet vezérelni a klímát.

2020-chevrolet-corvette.jpg

A szerencsések kézzel varrott valódi bőrülésekbe huppanhatnak be, amelyek akár lehetnek GT2, vagy Competition Sport kagylók is. A fém felületek valódi fémből készülnek, csakúgy mint a karbon díszítőelemek, amelyek nem szimpla fóliautánzatok. A vásárlók a lehető legszélesebb körben tudják majd a 2020-as modellévre szánt újdonságot konfigurálni. 12 különböző fényezést lehet majd választani, amelyhez hat különféle árnyalatú beltér és szintén ha különféle színű biztonsági öv választható. Még a bőr varrása is választható lesz, piros vagy sárga színben, a standard fekete bőrbelsőhöz alapból szürke varrás jár majd.

Az autó, tekintettel a középmotoros elrendezésre, már teljesen más felépítésű, mint az eddigi Corvettek. A váz fő struktúráját hat darab öntött alumínium elem adja. Ennek köszönhetően kevesebb kötést kellett alkalmazni a karosszériában, ami merevebbé tette az egészet. A hátsó lökhárítólemez teljes egészében karbonból készült, az első és a hátsó csomagtartó üvegszálból, valamint egy saját fejlesztésű műgyantából készült, ez utóbbi olyan könnyű, hogy úszik a vízen. Továbbá a műszerfal is ebből az anyagból készül, ez által sikerült optimalizálni a Corvette tömegét.

2020-chevrolet-corvette-stingray_5.jpg

Mindez jó hatással van az autó vezethetőségére, országúton és a versenypályán egyaránt. A legújabb Magnetic Ride 4.0 futóművet alkalmazzák, amely sokkal gyorsabban reagál a változó körülményekre. A felnikre a Michelin minden évszakban használható sportabroncsait húzták,a melyekkel akár 1G terhelés mellett is lehet kanyarodni. Mindez szép és jó, azonban az új Corvettenek is a lényege a motorja, a hamisítatlan amerikai V8-as szívómotor. A 6,2 literes Small-block motor 495 lóerőre és 637 Nm-nyi forgatónyomatékra képes. Ezt az erőt a cikk elején is említett nyolcfokozatú TREMEC váltómű viszi át a hátsó kerekekre. Bár még pontos adatok nincsenek a menetdinamikáról, annyit már lehet tudni, hogy 100 km/h-ra 3 másodpercen belül lövi ki magát az új Corvette C8.

Az újdonság a szalonokba az idei év végén érkezik, az alapárat 60 ezer dollár alá szeretnék belőni. Vélhetően lesz valamilyen limitált példányszámú bevezető modell is, illetve később még számtalan más változat is érkezhet. Első benyomásra egy jól sikerült sportgépnek tűnik, méltó a Corvette névre. Azonban az már jó, ha mos tudjuk, hogy vélhetőleg ez az utolsó szívó V8-as, még analóg ‘Vette. A jövő vélhetően hibrid vagy teljesen elektromos lesz.

Ne maradj le semmiről! Kövessetek minket az alábbi felületeken!

Vancello a Facebookon: Katt

Kövess minket az Instagramon is: Katt

Ne maradj le a Roncsvadászok csoportunkról sem: Katt

Ha youngtimerek érdekelnek, akkor Roncsvadászok’90s: Katt

Benzingőzős zárosztály, egész évben nyitva – Vancello Café: Katt

Total
0
Shares
2 hozzászolás
  1. Azt nem értem, hogy kik is várták a középmotoros Corvette-t, hiszen a hagyományok miatt sikeres a modell a mai napig?
    Megtehette volna a GM is, hogy a Ferrarihoz hasonlóan megtartja a klasszikus GT felépítést és egy új középmotoros modellt fejleszt ki az arra vágyóknak.
    És ugye a Corvette eddig is középmotoros volt, hiszen – hasonlóan a Ferrari F12-es, 812-es vagy a Portofino modelljeihez – a motor eddig is középen volt, a két tengely között, a váltó/difi meg hátul, (Transaxle hajtás…) – azaz minden a két tengely közöttre került.
    Ezt hívják front-középmotoros építésnek.
    Érdemes megnézni a C3-as vagy a C4-es kiadásokat, melyeknél az egész burkolat felnyitható volt elől, hogy hol is található a motor…
    És hát az utolsó Corvette műszerfala is full “üveg” volt és programozható…

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share