Tetőtlen szépség

Lamborghini SC20

A Sant’ Agataban működő szupersportautókat – na jó az Urus nem az, de eléggé eszeveszettül néz ki és van benne erő – készítő manufaktúrától nem meglepő, ha igazán belevaló és vagány kinézetű autókat mutatnak be. Aki járt már a gyár múzeumában, az bizonyára testközelből is megszemlélte az olyan egyedi példányokat, mint az Egoista, a Sesto Elemento, de a limitált szériában készülő Reventón, vagy a Veneno sem a hétköznapi szűrkeségbe beolvadó egyen-tucatautók táborát erősíti. Ezt az igazán exkluzív kört gyarapítja mostantól a márka legújabb üdvöskéje a Lamborghini SC20.

Kezdjük a legelején, amit bizonyára már mindenki konstatált, hogy egyáltalán nincs teteje. Az SC20 az Aventador alapjaira épül, mondhatni azt is, hogy az eddigi legbrutálisabb kiadása. Azonban volt már hasonló járgány a Lamborghinitől, gondoljunk csak a 2012-ben bemutatott Aventador J-re, amelyet egyedileg készítettek egy dúsgazdag ügyfélnek. Első pillantásra is az új modell jóval brutálisabb megjelenésű, mint az Aventador J, egymás mellé állítva őket az a gép jóval visszafogottabbnak tűnik. A visszafogottság az persze úgy Lamborghini mércével értendő. De, ha valaki még emlékszik a dicső ’90-es évekre, akkor talán rémlik, hogy a Diablo is alapja volt egy hasonló egyedi modellnek, illetve a 2000-es években a Gallardo alapjain született meg a Concept S.

A történelmi anekdotán túljutva lássuk magát az autót. Ahogy már említettem a műszaki alapjait az Aventador adja, a szíve a jól ismert V12-es motor, amely 770 lóerőt és 720 Nm-nyi forgatónyomatékot állít elő. Ezek a számok ráadásul azt is jelentik, hogy az Aventador SVJ specifikációi szerinti hajtáslánc van a meghökkentő karbontest alatt.

A Lamborghini SC20 a márka motorsport részlegének a második önálló, utcai használatra alkalmas fejlesztése. Az autót egy szintén dúsgazdag ügyfél rendelte meg a Lamborghinitől, akit a Squadra Corse és a Centro Stile a legelső skiccek megalkotásától fogva bevont a teljes tervezésbe, hogy minden egyedi elképzelést megvalósítsanak. A járgány orrkiképzése teljesen egyedi, ahogyan a fényszórók is, az oldalvonal az Essenza SCV12-t idézik, míg a hátsó lámpák a Siánról lehetnek ismerősek. A masszív méretű, három pozícióban állítható hátsó szárny már csak hab a tortán. Számomra a legmegkapóbb részlet a két ágyúméretű kipufogóvég.

Az egyedi autóhoz természetesen egyedi fényezés is dukál. Ez az SC20 esetében a Bianco Fu elnevezésű fehér alapszínt jelenti, amelyet itt-ott Blu Cepheus kék részletekkel bolondítottak meg. Az árát és a titokzatos vevő kilétét homály fedi. Nyilvánvalóan súlyos összeg lehetett, de ebből az autóból csak ez az egy van a világon.

Forrás, képek: Lamborghini

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Kapcsolódó bejegyzések
Read More

Erős kettes

BMW 230i és 240i xDrive Emlékezzetek csak vissza az iskolás, vagy épp főiskolás/egyetemista éveitekre. Olykor a megváltó kettesért…
Read More

Z, mint Zen

Nissan Z Proto A Nissan tervezőmérnökei vélhetően a totális zen állapotába kerülhettek valamilyen feng shui által ihletett japán…
Total
0
Share