A különleges hipersportautók mondhatni egybeforrtak a Bugatti nevével, akik nem spórolnak semmin, így a szoborszerű automobiljaikat nem csak csúcstechnikával látják el, de a luxussal és természetesen az exkluzivitással sem fukarkodnak. A márka idén ünnepli fennállásának 110. évfordulóját, így meglepő lett volna, ha az idei évre nem készülnek valami igazán különleges autóval. A Bugatti Centodieci az év egyik legkülönlegesebb autós piknikjén, Pebble Beach-en debütált.
Centodieci, ami annyit jelent, hogy 110, és ezzel nem csak a neves évfordulóra utalnak, hanem bizony a ’90-es évek egyik legextrémebb sportautójára is, a Bugatti EB110-re, amely a mai napig az egyetlen teljesen olasz tervezésű és gyártású Bugatti. Az új modell megjelenésében némileg retrospektív, ugyanakkor nagyon modern és látványos. Több designelem is utal az eredeti EB110-re. Ilyen például az ikonikus kisméretű patkó a hűtőmaszkon, vagy az autó oldalán lévő öt kerek légbeömlő.
A csúcsgép orr részét a nagyon vékony LED fényszórók teszik igazán látványossá és kissé agresszívvá, ezek még a Divo lámpáin is túltesznek, de mégsem olyan gonosz kinézetűek, mint a La Voiture Noire esetében. A hátsó rész már nem mondható ennyire visszafogottnak. Egyrészt ott az óriási, mechanikusan állítható szárny, a diffúzorok, amelyek közrefogják a dupla kipufogópárokat. Illetve a hátsó LED szekció nyolc páros eleme szintén az EB110-et idézik.
Amire talán mindenki felfigyelt, hogy hosszú évek óta ez az első olyan újgenerációs Bugatti, amelynek van motorházteteje. Igaz ez is egy átlátszó üveglap, amelyen keresztül megcsodálhatjuk a már jól ismert W16-os négyturbós szívet. De miért is olyan különleges ez? Már a Veyron esetében is azért kellett a nyitott motorteret alkalmazni, mert csak így tudták biztosítani a megfelelő hűtést.
A műszaki tartalmat tekintve a Centodieci teljes mértékben a Chiron alapjaira épül. A motor 1600 lóerőt teljesít, az autó 2,4 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra. A száguldást elektronikusan 380 km/h-ban limitálták. Az új csúcsjárgány egyébként 20 kg-mal könnyebb, mint a Chiron, ráadásul még a Divo tömegét is sikerült 2 kg-mal alulmúlni. Ez elsősorban a megnövekedett karbonhasználatnak köszönhető.
A Bugatti mindösszesen 10 példányt készít a Centodieci modellből. Az árcédula igen vaskos, darabját 8 millió euróért kínálják. Én gyanítom, hogy már az összeset eladták.
III. vancello.hu – Roncsvadászok Oldtimer & Youngtimer Találkozó és Börze, Fót
Idén már harmadik alkalommal invitálunk minden Roncsvadászt és a klasszikus járművek kedvelőit Fótra, ahol az éves találkozónkat szervezzük. Az idei rendezvényen az oldtimer és a youngtimer gépeken felül már várjuk a future classic kategóriába sorolható gépcsodákat is. Illetve újdonság, hogy a találkozót börzével is színesítjük. A helyszín ezúttal is a Fáy Présház, az időpont pedig 2019. szeptember 14. Várunk mindenkit szeretettel! Bővebb információkat az alábbi fotóra kattintva találtok!
Ne maradj le semmiről! Kövessetek minket az alábbi felületeken!
Vancello a Facebookon: Katt
Kövess minket az Instagramon is: Katt
Ne maradj le a Roncsvadászok csoportunkról sem: Katt
Ha youngtimerek érdekelnek, akkor Roncsvadászok’90s: Katt
Ladásoknak szeretettel: Katt
Benzingőzős zárosztály, egész évben nyitva – Vancello Café: Katt