Nissan Z Proto
A Nissan tervezőmérnökei vélhetően a totális zen állapotába kerülhettek valamilyen feng shui által ihletett japán kert közepén, amikor is halk vízcsobogás mellett, a cseresznyefák tavaszi virágzását szemlélve megalkották Nissan Z Proto formatervét. Az autó, amely a már kissé koros 370Z sportautó jövőbeli utódjának az előfutárának tekinthető. Nehéz erről az autóról úgy nyilatkozni, hogy az teljesen objektív maradjon. Az első benyomásaim a szép és a csúnya között ingadoznak. Szép, mert alapvetően egy letisztult forma, amely némi retro beütést is tartalmaz, főként a lejtős tetővonal és hátsó traktus az, amely az első Z sportautót juttatja az eszünkbe, illetve a hátsó fekete panelbe bújtatott szögletes LED lámpák utalnak az egykori 300ZX lámpáira. Másrészről kicsit csúnyának tűnik, ami talán az első fényszórók furcsaságából, vagy ebből a nagyon leegyszerűsített óriási hűtőmaszkból ered. Persze ez még csak egy koncepció, de azt hiszem, hogy az orrán még dolgozniuk kell.
A beltér talán sokkal jobb, mint a külső. Egy nagyon egységes és rendezett kialakítású műszerfal és a sportülések határozzák meg az utasteret, amely a koncepción fekete színű, némi citromsárga varrással és egyéb díszítőelemmel feldobva. Az óracsoportot LCD kijelző váltotta fel, amely 12,3″ méretű. A középkonzolon egy 9″-os példány kapott helyet, amelyen a japánok legújabb infotainment szoftvere fut. A középkonzol tetején azonban még mindig trónol három analóg műszer, ez így talán pont jó is.
Az autó műszaki tartalmáról egyelőre nem sokat lehet tudni. Az biztos, hogy a hosszú géptető alatt egy V6-os biturbó motor kapott helyet. A motor pontos specifikációi egyelőre nem ismertek, egyesek azt találgatják, hogy az Inifiniti Res Sport modellek szívét kapja az új Z sportgép is, amely 400 lóerőt is jelenthet. Ez jelentős előrelépés a most futó generáció 332 lovas méneséhez képest. A vezetés élményét azonban biztosan fokozza majd, hogy hatfokozatú manuális váltóművel lehet beavatkozni a hajtásláncba. Ezen felül opció lesz egy új fejlesztésű automatikus váltómű is, de erről sincs további részlet.
Érdekesség, hogy a Nissan Z Proto-ban mindössze csak két ülés található. Hozzáteszem, hogy a hátsó sornak ezekben az autókban semmi értelme, azt a részt nyugodtan lehetne a csomagtérnek áldozni. Annyit még tudni, hogy a járgány minden irányban nagyobb, mint az elődje, illetve egy-két külső eleme karbonból készült.
A szériaváltozat érkezésére valamikor 2021-ben lehet számítani, addig nyilvánvalóan kiderülnek a további részletek is, úgy mint a menetdinamikai adatok és az ár, valamint a motor pontos specifikációja is. Összességében azért úgy látom, hogy a Toyota Suprának lesz mitől tartania.
Forrás: Nissan