20 éves a Colin 2!

2000. Már egy éve volt számítógépem, de internet legközelebb csak a szomszéd faluban volt. Egy éve szerelmesedtem bele a rallye-ba, és még nem volt jogosítványom. Ezen év nyarán jelent meg a hatalmas sikert arató Colin McRae Rally második része, amivel először egy kölcsönkapott PlayStation segítségével játszottam. A fentiekből könnyen kitalálható, hogy a harmincas éveim végén járok, és képzeljétek, ez az egyetlen játék, ami még most is itt lapul a laptopomon, néha – nagyon ritkán jut efféle úri dolgokra időm – még játszom vele egy kicsit. Bizony-bizony, 20 éves a „Colinkettő”!

Amiért szerelmesen pillantok minden Focusra az utcán. Érdekes, hogy átvette a kőműves-Sierrák szerepét öregkorára.

Talán a korral jár, vagy a dekadens jelen hat rám így, de szívesen nosztalgiázom az ezredforduló környéki és utáni évekről mostanában.

Nincs bajom a mostani rally VB-vel, de az akkori versenyzők és autók sokkal szimpatikusabbak voltak. A világbajnokságban McRae, Sainz terelték a Martini-csíkos, gyönyörű Focus WRC-ket, a szívszaggatóan kék Subarukban is olyan fickók ültek, mint Richard Burns, Petter Solberg, vagy Juha Kankkunen.

Az intro, amit tízmilliószor ugrottál át egy gombnyomással.

A Peugeot éppen a 206 WRC-vel tündökölt, Delecour, Panizzi, Grönholm száguldottak a francia szörnyekkel.

A most élmenő Hyundai akkoriban egy igazi „futottak még” kategóriás csapat volt, és a később egyeduralkodó Loëb is még csak egy Saxo-t terelgetett.

A Vértes Rally-n, a huszonötödik R5-ös Škodát bambulva is az jutott eszembe, hogy a bálnatestű, bénább futóművű Octavia mennyivel több élményt adott a nézőknek. Nem hiába piszkálta mindenki a telefonját a közeledő csodagépek láttán is: az eredmény fontosabb a látványnál, az élménynél. Ezek az emberek majd a kijelző képét idézik fel idősebb korukban elmerengve, hogy de szép volt, amikor Kovácskettő adott Gipsznek két századot? Arról nem is beszélve, hogy évek óta csendben, mereven ácsorogva szurkolnak a nézők, nem integet és tombol már szinte sehol senki, hogy nyóóóóóóóómdnekííííííííí…

Olasz pálya, olasz autó. Baromi nehéz játék közben screenshot-ot nyomni.

Szóval szó szerint minden megváltozott. Egy valami azonban ugyanolyan maradt, és ez a Colin McRae Rally 2.0. Igen, mára rendesen elavult, és bár van benne arcade mód zenével, meg körpályákkal, a játékkal szinte egyidős szem az egészet árkád jellegű, béna grafikájú, ósdi, játéktermi kategóriás játéknak látja. Tudom, mert megkérdeztem. Aztán amikor kipróbálja, azt mondja, hogy oké, régi, de mégis tök jó! Bár lehet, csak illemből teszi, én meg jóindulatúan elhiszem.

Valamiért nekem mégis ez ragadt meg örökre, és hiába próbáltam a legújabb játékokat is, ez az egyetlen ami gyengébb tudással tud egy dolgot, amit az újabbak nem: visszarepít az időben. Ha csak arra a rövid időre is, míg játszom vele, de ismét él a névadó Colin, és a 15 éve elhunyt Burns is még csak egy év múlva lesz világbajnok. A magyar bajnokságban Janika és Turi küzdenek egymással, és igen, baromi jó dolog a letöltött Lada skin-t betenni a hátulkaparós Escort helyére és veretni vele egyet.

Ha érdekel a játékban szereplő autók eredetijének sorsa, akkor ebben a 2011-es cikkben elolvashatod!

Vannak a játékban visszatérő kedvenceim, autókból például a Subaru WRC és a Lancia Delta a szívem csücske, meg a félelmetesen gyors 205 T16 is szuper a játékban. A fordosok biztosan a fejemet veszik, de legkevésbé a Sierrával szerettem száguldozni a pixelpályákon.

colin | mcrae | rally | 2.0

1998-ban jelent meg a Colin McRae Rally széria első része, amelyet 2000-ben követett a méltán népszerű folytatás. A Codemasters csapatának rallyjátéka ismételten PlayStation konzolon jelent meg először. A játékban a 2000-es szezon WRC autói és még pár érdekesség sorakozik fel, így a teljes bajnokság sokféle autóval teljesíthető. Az előző részhez képest újdonság volt az Arcade mód, amelyben a gép ellen, vagy egy másik játékos ellen lehetett versenyezni a különféle speciál szakaszokon. A játék egyik nagy pozitívuma volt, hogy a lehető legegyszerűbb menürendszerrel volt megáldva, és ez igen sokáig meg is maradt a későbbi részekben is. A széria egészen 2013-ig viselte a híres rally pilóta nevét, majd ezután váltottak Dirt-re.

A kedvenc versenyeim? Szerintem 10-ből kilenc főnek a finn volt, majd cáfoljatok rá, vagy erősítsétek meg a tippemet. Persze a svéd és az olasz versenyeket is imádom, legkevésbé az ausztrál futam tetszik.

20 éve az volt szuper ebben a játékban, hogy az akkor nagyon menő versenyautók egész látványosan sérültek, hogy a navigátorod Nicky Grist lehetett, a fizikája pedig élethűbb volt minden addiginál. Mindezt persze egy olyan korban mondtuk róla, ahol még VHS kazettán néztük a rally összefoglalókat és a VB hírei is újság formájában érkeztek meg hozzánk.

Fának csapódás előtti pillanat, képernyőfotózás közben.

Talán ki fogtok röhögni, de szerintem sokat hozzátett ahhoz, hogy megismerkedjek azzal, hogyan csúszik keresztben egy autó, nagy vonalakban mit kell vele csinálni, amit később, az akkor még havas teleken aztán igyekeztem kamatoztatni a piros Zsigulimmal is a faluban, többnyire az árokban befejezve a rendszerint késő esti betyárkodást. (Úristen! Hát mégis igaz, hogy a számítógépes játékok rossz hatással vannak a gyerekekre!)

Balu-féle Lada-skin, MK1 Escortra húzva.

Dióhéjban ezt jelenti nekem ez a játék. A régi szép időket, állandósult élményforrást és kikapcsolódást. Arra kérnélek, ha még mindig játszol ezzel a játékkal, vagy régebben játszottál vele, oszd meg velünk az élményeidet, emlékeidet, ünnepeljük együtt ezt az évfordulót! És ha megvan a Balázs Öcsi Lada skin, küldd már el légyszíves, mert az előző gépemen odaveszett… Köszi!

Ha játszani nincs időd vele, itt az OST album.
Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share