Régi rally Porsche modern köntösben

Singer ACS

Az 1980-as években a rally világában volt pár érdekes versenyautó. Némelyikük homológ alapjai is olyan utcai járgány volt, amelyet nem sokan tudtak elképzelni a murván. Ezek közé tartozott az 1984-ben megjelent Porsche 911 is, amelyből többféle rallyautó született. Ki ne emlékezne a híres kék-fehér Rothmans SC RS gépekre, vagy éppen az ugyanezen évben a Dakaron induló és összetett első helyet is bezsebelő összkerekes Porsche 953-as versenyautóra.

A német sportautógyár azóta sem készített rallygépet, sőt manapság már versenyautót is alig-alig építenek. Hogy véletlen, vagy sem, de az idei Dakaron a Classic kategóriában ott van egy Rothmans Porsche. A Singer időzítése pedig ennek megfelelően igazán remek, hiszen a napokban mutatta be az All-Terrain Competition Study, azaz az ACS versenytanulmányt. Az egyedi Porschék építéséről elhíresült Singer így képzeli el az egykori 911-es rallygép modern változatát.

Az autó nem csak egy szimpla tanulmány, hanem a Singer egyik régi ügyfelének a megbízásából készült, aki ténylegesen versenyeken is használni szeretné az üdvöskéjét. A fejlesztésbe bevonták Richard Tuthillt is, aki a rally Porschék szaktekintélye. Anno a Prodrive műhelyével együtt készítették az SC RS karosszériákat.

Mit is csinált a csapat? A képeken is jól látszik, hogy a nyomokban klasszikus 911-est idéző autó több ponton is átalakításra került. A monocoque például extra erősítést kapott, az autó alatt összesen nyolc darab elég nagy úton mozgó lengéscsillapító kapott helyet, de ez kell is a rallyzáshoz.

A beltérből minden felesleges dolgot kidobáltak, teljes bukócsövezés. A burkolatok karbonból készültek. A könnyű szerkezetet pedig a már klasszikusnak mondható, de bivalyerős 3,6 literes duplaturbós boxermotor mozgatja. A teljesítménye skálázható, az alapbeállítás 450 lóerő. A motorhoz egy ötfokozatú szekvenciális váltóművet társítottak, amelyet a váltóbottal és a kormány mögötti fülekkel is lehet kapcsolgatni. Ekkora teljesítmény megzabolázásáról az acél tárcsákra harapó négydugattyús féknyergek gondoskodnak, a kézifékes fordulókat pedig hidraulikus kézifék segíti.

A tulaj versenyzés iránti szenvedélyét maximálisan kiélheti ezzel az autóval, hiszen olyan kiegészítőkkel látták el, mint a megnövelt kapacitású üzemanyagtartály, a két teljes értékű pótkerék, a pilóta és a navigátor számára még dehidratációs lehetőség is adott, sőt még egy modern GPS-t is bepakoltak.

A lámpatestek már abszolút a modern időkre utalnak, LED mindenfelé, mint ahogyan a műszerfal is digitális. De ez szerintem még teljesen belefér, ha ilyen egyedi és izgalmas autót tudnak összehozni, mint a Singer ACS.

Forrás, képek: Singer

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share