Caterham pályanapokra

Caterham Seven 420 Cup

A brit autómárkák közül már csak a Caterham marad meg olyannak, amelyik még a régi iskola elveit és a könnyű építési módot követve élvezetes sportautókat készít. A Lotus ugye már nagy és nehéz elektromos SUV-t és más egyéb villanyos tankot kíván gyártani az Emira kifutása után. A Caterham azonban amolyan utolsó bástyaként szembe megy a trendekkel, most egy pályaközpontú Seven-t mutattak be.

Pályázni mindig is sportautókkal lehetett igazán, főleg a könnyű gépek csalnak mosolyt, vagy épp okoznak nagy meglepetést a vasárnapi versenyzőknek. Pont erre jó a Caterham, ráadásul a legújabb Seven változat, a 420 Cup sokkal inkább a versenyautókhoz áll közelebb. Ennek ellenére még kaphat rendszámot, így akár a hegyi szerpentineken is mehet vele a kanyarvadászat.

Ami az erőt illeti,az egy kétliteres Ford Duratec motornak köszönhető. A 210 lóerőre felhúzott motor 203 Nm forgatónyomatékkal gyötri a hátsó kerekeket egy hatfokozatú szekvenciális Sadev váltóművön keresztül. Ebben az alig karosszált járgányban 3,6 másodperc alatt lehet elérni a 100 km/h tempót, a végsebessége pedig 220 km/h,ami talán manapság nem hangzik soknak, de egy 560 kg-os autóban ülve (ez fel annyi, mint egy MX-5) azért ez teljesen más.

A Bilstein futómű manuálisan 10 fokozatban állítható, a kerekeken Avon ZZR vagy ZZS gumik feszülhetnek, de opcióként rendelhető a kizárólag versenypályára optimalizált ZZR Extreme is. Ez utóbbit én ki nem hagynám. Kívülről leginkább a versenystílusú orr, a lámpatakarók és az opcióként rendelhető bukókeret, valamint a hátsó LED lámpák különböztetik meg leginkább a 420 Cup-ot a többi Seven-től. További opcióként lehet rendelni fém csomagtérfedelet, sportos külső tükrökét és számtalan matricát és külső grafikát.

Ami nekem nagyon tetszik, az a beltér végtelen egyszerűsége. Sehol egy digitális kijelző, vagy érintőképernyő. Mindenhol analóg műszerek és kapcsolók, két sportülés, többpontos biztonsági övek. Nem is kell ettől több. Baromira élvezetes lehet vele tekeregni, egy ízig-vérig analóg sportautó, ami már majdnem versenygép. Sajnos ezt egyre több gyártó már el sem tudja képzelni.

A Caterham Seven 420 Cup apró szépséghibája, hogy a hülye emissziós szabályozás miatt az EU-ban nem fogják forgalmazni. Kizárólag az Egyesült Királyságban és az USA-ban lesz elérhető. Így, ha valaki egy ilyen analóg járgányt szeretne, az vagy hozat egyet az angoloktól, vagy ha balkormányosra vágyik, akkor a tengerentúlról. Az ára egyébként 54 990 angol fonttól indul. Ez bő 25 millió Ft mai árfolyamon számítva, de nézd meg mit adnak ennyiért a többiek.

Forrás, képek: Caterham

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share