TWMPAFMPC

Koenigsegg CC850

Gondolom szokatlannak találjátok a címválasztást, higgyétek el, hogy sokat gondolkodtam rajta, hogy mi legyen. Nem, nem csak véletlenül rátenyereltem a billentyűzetre. A címválasztás soha sem egyszerű dolog, függetlenül attól, hogy a magazin rovatba kerül valami újdonság, vagy a tematikus kategóriákba írunk valami hosszabb hangvételű írást. A szokásos címek pufogtatását mi inkább meghagyjuk a bulvárnak, szóval TWMPAFMPC, azaz a Koenigsegg legújabb autójáról lesz szó.

Repül az idő, sőt mondhatni fénysebességgel száguld, hiszen 20 éve már, hogy egy svéd kis manufaktúra belépett a sportautók elit klubjába. A Koenigsegg CC8S óta a márka folyamatosan fejlesztett és újabbnál újabb autócsodákkal örvendeztetett meg minket, benzinvérűeket. A Pebble Beach-en bemutatott Koenigsegg CC850 egyrészt a márka húszéves múltja előtt, másrészt az alapító-tulajdonos, Christian von Koenigsegg 50. születésnapja előtt is tiszteleg, ezért is az 50-es szám a típusjelzésben. Mindezeken túl műszaki csemegékben sem szenved hiányt az új sportgép.

Ahogy a fejlesztők hivatkoznak az autóra: TWMPAFMPC – The World Most Powerfull And Fastest Manual Production Car, magyarul a világ legerősebb manuális váltóművel ellátott szériaautója. Legalábbis majdnem manuális egység van benne, azaz olyan, mintha… De ne rohanjunk ennyire előre.

A CC850 formailag szinte egy az egyben a CC8S-et idézi, ami azért a mai napig egy időtálló forma. Modern, letisztult vonalak, svéd egyszerűség, mérnöki nagyszerűség. Az első fényszórók alatt kis légbeömlők kaptak helyet, hátul a lámpasor szögletesebb kialakításúra változott. Az üvegfelületek némileg alacsonyabban helyezkednek el, mint az egykori elődön.

Műszakilag leginkább a Jesko-val mutat egyezést az újdonság. A motorja is ugyanaz az ötliteres V8-as, amely a két turbónak is köszönhetően 1385 lóerőt teljesít, ha E85-ös üzemanyaggal tankolják. Az autó tömege megegyezik a teljesítményével, azaz 1:1 a lóerő-tömeg arány. Mindez egy műszakilag nagyon érdekes váltóművön keresztül csapódik le a kerekekhez.

A Jesko Light Speed Transmission (LST) váltóművét továbbfejlesztették, és létrehozták Engage Shift System-et (ESS), amely által hat fokozatot manuálisan lehet kapcsolni a kuplung közbeiktatásával, de, ha a nyitott váltókulisszán a D állásba kapcsoljuk a váltókart, akkor az automatika már kilenc fokozattal gazdálkodik. Ilyet is csak ez az szent őrült svéd fickó és csapata művel. A menetdinamikai adatokról egyelőre semmit nem tudni, nyilván nagyon gyors autó a CC850. Bizonyára lesznek olyanok, akik azt mondják majd, hogy holmi tucatárú Teslák gyorsabbak, de kit érdekel. Ez egy Koenigsegg, az meg csak egy elemes játékautó.

A beltér stílusában követi a márka mai modelljeit. Azonban itt sincs nyoma semmiféle harsányságnak. Egyszerű átlátható műszerfal, ráadásul analóg óracsoporttal néz szembe a vezető. Ahogy Christian fogalmazott, „olyan mint egy svájci karóra”.

A tetőpanel a CC850 esetében is kipattintható, a synchrohelix ajtók pedig a szokásos módon, kifelé és fölfelé nyílnak. Az árát egyelőre nem árulták el, mint ahogyan még azt sem tudni, hogy az első példányokat mikor vehetik át a szerencsések. Egy valami biztos, csak 50 példányt készítenek, az sem lepne meg, ha már mindet lefoglalták volna.

Forrás, képek: Koenigsegg

A cikk elkészítése kb. 2,5 órát vett igénybe.

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share