BMW M2
Tavaly nyáron mutatta be a BMW a 2-es széria második generációját, amelyet én akkor egy pozitív kezdeményezésnek ítéltem meg. Nincs ocsmány hűtőmaszk, jellegtelen forma, és nem SUV. Kétajtós kupé, ami szinte már kihalt az autók világából. Így bő egy év elteltével bemutatták a legizgalmasabb változatot, amelyet az idén 50 éves M GmbH fémjelez. Én a márka helyében ezzel ünnepelném a sportrészleg félévszázados fennállását, nem pedig azzal a borzalmas dobozzal. De most felejtsük el a szörnyű hűtőgépeket, mert itt van egy utolsó kuriózum az autók világából.
Bevallom az elmúlt 20 év új járgányainak világából leginkább csak az egzotikus sportautómárkák alkotásaira kaptam fel a fejem. A többiek talán néha-néha alkottak valami érdekeset, igaz ez a német prémium trióra is, akiiknek alig van mire büszkének lenni. Azonban most összeraktak egy erős, a vezetés élményére kihegyezett autót. Lássuk mit is tud az új M2-es BMW.
Az orrában a háromliteres sorhatos szív a két csigának, ami nem kakaós és nem is fahéjas, 460 lóerőt 550 Nm forgatónyomatékot produkál. A BMW-nél ezt a motort röviden csak az S58 kódnévvel illetik. A lényeg, hogy ezt a teljesítményt a hátsó kerekekre akár egy hatfokozatú manuális váltóművön keresztül juttatja el. Pedig anno még azt beszélték, hogy ilyen már nem lesz, ráadásul ez az alap konfiguráció. A kétpedálos elrendezés kedvelőinek természetesen ott lesz a nyolcfokozatú M Steptronic, opcióként Drivelogic funkcióval. Ha valakit nagyon érdekel, akkor itt hagyom még azt is, hogy a manuális lassabban lő 100-ra, 4,1 másodperc alatt, a bonyolultabb technika 3,9 alatt tudja ugyanezt, de ki méri ezt le vajon.
Ezzel a teljesítménnyel az M2-es 250 km/h-ig gyorsul, de plusz pénzért hagyják, hogy a zsíros ügyfelek akár 285 km/h-val törjék magukat össze az Autobahnon egy Cobra 11-es üldözés során az M Driver’s Package által. Az esetleges megállásról elöl hat, hátul egy dugattyúval ellátott fékrendszer biztosítja. A féknyergeket alapból kék színűre pingálják, de lehet kérni vörös árnyalatban is.
A sokkoló számok után jöjjön a külső szemrevételezése. Szembe ötlően sarkosabb, mint a mezei kettes BMW. Szélesebb nyomtáv, hátul egy komoly diffúzor és négy valódi kipufogóvég. De ami szerintem igazán jót tesz neki, azok a szögletes BMW vesék. Nem ormótlan, nem elnagyolt, megadja a sportos alaphangot. Külön jó pont, hogy nincs rajta semmiféle kamu légbeömlő, mindennek funkciója van. A fekete felniket én kifejezetten nem kedvelem, de ennek az autónak ezek állnak jól, az elöl 19″, hátul 20″ görgők felár nélkül kétszínű fényezésben is kérhetőek lesznek. A BMW az adaptív M futóművet és az aktív M differenciálművet alapfelszereltségként adja.
Az utastérben a sportosság érzetét kívánták elérni. A típushoz újonnan megalkotott sportülések váza akár karbonból is készülhet, ha valaki bejelöli a Carbon Package opciót. Ebben a csomagban a tető is karbonból készül, amellyel a súlypont lentebb kerül. A digitális műszerfalat én mondjuk személy szerint kidobnám, de ez úgy látom, hogy egy hülye divat, ami tartós. Habár itt csak két kijelző van, de az is sok. Összességében szerintem kellemes járgány az új BMW M2, igazi pályára való csapatós gép, vagy a mátrai hegyi utakon való kanyargásra ideális.
Forrás, képek: BMW
A cikk elkészítése kb. 2 órát vett igénybe.