A Porsche 911 típusok nemesítésére szakosodott Singer egy újabb csodával kápráztatta el a közönséget. A léghűtéses 911-es sportautók ma már önmagukban is kuriózumnak számítani, de amikor a Singer kezdi el átépíteni őket, abból a szó legszorosabb értelmében csak valami kuriózum jöhet szóba. A műhely sokáig a szívó boxermotorra esküdött, azonban tavaly váltottak a turbós változatokra, amelyről épp egy éve nyáron írtunk egy cikket. Az idei nagy dobásuk a Dynamics & Lightweighting Study (DLS) Turbo, ami igen nagy múltú versenyautókig nyúlik vissza.
Ugorjunk vissza egy kicsit az 1970-es évekbe. A német sportautómárka az akkori 911 Turbóból épített különféle versenyautókat. Az FIA által szervezett versenyekre a 934 és a 935 típusokat használták, míg ezeket kombinálva 1977-ben születtek meg az IMSA gépek, ezeket hívták 934/5 típusoknak. Azokat az IMSA szinte azonnal ki is tiltotta, így a Porsche átnyergelt az SCCA szériába, ahol szinte minden futamot megnyertek ezzel a fura öszvérrel. Még a ’77-es Trans Am bajnokságot is megnyerték.
A Singer új alkotása is az egykori 934/5 versenyautók megjelenését idézi a 964-be oltva. A karbon karosszéria szélesítései, az óriási hátsó szárny, ami tényleg a pályahasználat miatt került rá, illetve a légbeömlők és NACA csatornák mindegyike az ősi gépeket elevenítik fel. A képeken is látható narancssárga példány egyértelműen a 965-ös autókból merítkezik.
A Singer azonban gondolt azon ügyfelekre is, akik nem akarnak ennyire mindent a kirakatba tevő változatot is. Nekik készül a sokkal inkább utcai használatra szánt változat, amely a képeken Moet Blanc színben pompázik. Ezen nincs óriási hátsó szárny, csak egy szolid ducktail spoiler. Azoknak, akik nem tudják eldönteni, hogy melyik változatot válasszák, a Singer készíteni fog egy olyan 964-es változatot is, amelyre felszerelhető lesz a nagy splitter és a nagy szárny. Így, ha a hétköznapokiban elég a visszafogott (irónia) megjelenés, de hétvégén mennél csapatni és kergetni a köridőket, akkor ez a változat lesz a nyerő.
Nem akármilyen autó az új Singer DLS Turbo. Az 1970-es évek Porsche autóit kell idéznie egy ’90-es években készült változat alapjain, ráadásul úgy, hogy megjátszották a 934/5 jellemző karosszériaelemeit, amelyek ráadásul cserélhetőek is. Ez igazi műszaki kihívás volt, de az ügyes tervezők megoldották a feladatot.
Amiben viszont mindkét változat közös, az a géptető alatt lakozó szív. A Singer saját fejlesztésű 3.8 literes hatos boxerje a két turbóval, amivel bő 700 lóerőt teljesít a hátsó kerekeken. Mindezt úgy, hogy simán be lehet kergetni a 9000-es fordulatszámmezőbe. Tavaly a cég megállapodást írt alá a Porsche egyik beszállítójával, hogy gyártani fogja a motorokat, azonban ebbe a változatba a szívek még mindig az angliai Nicholson McLaren Engines műhelyében készülnek.
A hatfokozatú manuális váltóművön keresztül érkező erő Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumikat koptat. Elöl 19″, hátul 20″ felniken, ezek mögött kerámia féktárcsák segítségével zabolázható meg a féktelen erő. A különleges járgányhoz természetesen szükséges egy donor 964-es, amelyet teljesen szétszednek és a karosszéria megmaradó elemeit teljes mértékben megerősítik.
Mivel nem fog két egyforma példány készülni, hiszen a Singer az összes autó kialakításában az ügyfeleik egyedi igényeit is figyelembe veszi, ezért nem is közölték, hogy mennyibe kerül. Annyi biztos, hogy a DLS Turbo az ügyfelek visszajelzései és igényei alapján készült, ha valami újabbat találnak ki, akkor azt a Singer meg fogja építeni. Csak nehogy valamelyik pénzes hülye villanyos Singert akarjon, mert akkor tényleg varrógépet fognak csinálni. A héten egy példány ott lesz Goodwoodban, szóval aki arra jár, az meg tudja csodálni.
Forrás, képek: Singer