A milánói BorromeodeSilva stúdió neve talán nem sokat mond, holott alkottak már igazán érdekes járműveket. Ha azt mondom, hogy Automobili Amos Futurista, akkor lehet már pár benzinvérűnek beugrik az egyedi Lancia Delta restomod. Már az is egy igazi különlegesség volt, de a legújabb megbízások bőven túltesz azon is. Az autó, amiből restomodot terveztek, az nem más, mint Marcello Gandini egyik legnagyszerűbb alkotása, a Lamborghini Diablo, aminek a posztere anno sokak falán ott lóghatott.
A BorromeodeSilva a terveket a san marinói Emanuel Colombini megbízásából készítette, aki nem mellesleg Lamborghini gyűjtő. Egy új vállalatot alapított, amelynek a neve szimplán Eccentrica, fő célja, hogy piacvezetők legyenek az egzotikus sportautók restomod piacán. Nem kis cél ez, kezdésnek dobtak is egy óriásit, mert a Diablo önmagában is egy gyűjtői járgány. Az, aki pedig az átalakítására adja a fejét, az szinte a tűzzel játszik.
Az Eccentrica Diabo megőrzi az eredeti szupersportautó esszenciáját, amelyet modern technikával és némi formai frissítéssel vegyítenek. Számos kompozit anyagot használtak az újraalkotás során, valamint a több ponton megerősítették az acél csővázat. A formai finomítás alapjául az orr részét tekintve a GT változat szolgált, amely egyébként is egy különleges modellváltozat a Diablók sorában. Az arányok alapvetően maradtak, azonban a tengelytávon némileg nyújtottak, így az első és hátsó túlnyúlás rövidült, valamint némileg szélesebb a restomod változat.
A forma még letisztultabb lett, a felnik egyediek, valamint a korábbi bukólámpa is módosult. Trükkösen ez is mozog, azonban a mai előírások miatt már nem lehet bukó, hanem inkább nyugvó, vagy lefelé bukó. Mit is jelent mindez? A LED fényszórók kikapcsolt állapotukban fedlap alatt bújnak meg. Ahogy a tervezők említik, a „pop-up” lámpákat „pop-down”-ra cserélték.
Az Eccentrica Diablo orrán három részre osztott légbeömlőt helyeztek el, amelyben sűrű rácsozatot alkalmaztak, az „Eccentrica” logó stílusosan a közép résztől eltolva helyezkedik el, alatta pedig az arany vonószem található, legalábbis a designerek így nevezik. Ha tovább szemléljük a karosszériát, akkor számos finoman átgondolt részletet találunk. A karbonból készült tükörház szárába integráltak iránylejzőket, A Gandini-féle kerékjárati ívek törését meghagyták és integrálták a formába, csak úgy mint a GTR változat felnijeit is, amelyek átalakításra kerültek, például láthatatlanok a kerékanyák.
A hátsó traktus vízszintes vonalai és az ikonikus dupla körlámpák megmaradtak, utóbbiak már LED körgyűrűk. A hátsó széles rács az elsőkhöz hasonlóan titánból készült 3D nyomtatással. Látványosak a középen kivezetett majdnem függőleges Capristo kipufogóvégek, amelyektől jobba és balra a két fő hűtő látható.
Az utastér átalakítása is legalább olyan jól sikerült, mint a külsőé. A műszerfal látványos LED egység, a korábbi műanyag szellőzőnyílásokat száműzték és ezeket teljesen a műszerfalba integrálták. Mindent kapcsolóval lehet működtetni, sehol egy érintőkijelző. A beltér talán legszebb műalkotása a középkonzol, amelyen a manuális váltómű karja trónol a nyitott kulisszában. A váltókar előtt helyezték el a gyújtáskapcsolót. Ami még kifejezetten látványos, az a GTR változat karbon kormányoszlopa, egyszerű, ám nagyszerű.
Egy restomod természetesen nem csak a külső és a beltér átalakításáról szól, hanem a hajtáslánc modernizálásáról is. A V12-es szív feljavításának eredménye 550 lóerő és 600 Nm forgatónyomaték, amely 335 km/h végsebességig repíti a restomod Diablót. Ez az eredetihez képest 10 km/h-val több. A megállásról elöl 380 mm, hátul 345 mm átmérőjű féktárcsák gondoskodnak. Az átalakítások és a kompozit anyagok használatának köszönhetően az eredetileg 1625 kg tömegű járgány 35 kg-mal csökkent. Az átalakítás során olyan partnerekkel dolgoztak együtt, mint a Pirelli, a Marantz, a Capristo vagy az Alcantara.
Az Eccentrica mindösszesen 19 példányt fog készíteni ebből a különleges restomodból, amelyhez természetesen szükséges egy donorautó is. A 2884 példányban készült Lamborghini Diablo egy-egy példányát azt hiszem ilyen nemes célra még be lehet áldozni.
Azt gondolom, hogy az Eccentrica kiváló munkát végzett