Extrém Maserati

Maserati MCXtrema

A kedvenc olasz autómárkám egy kiváló programot épít az MC20 sportautójára. Épp a napokban volt szerencsém a Kempinsky Corvinus előtt belebotlani egy kellemesen kéklő példányba. Szóval ott van a berlinetta, a nyitott Cielo, illetve már bemutattak a típusból pár versenyautót is. A Monterey Car Week-en bemutatták az MC20 alapján épített legújabb autójukat, amely kizárólag pályahasználatra alkalmas, lássuk a Maserati MCXtreama

Első pillantásra nehéz lenne megmondani, hogy ez az autó az MC20 alapjaira épült, hiszen az aerodinamikai átalakítások miatt merőben megváltozott a külseje. Az MC20 lekerekített formája helyett sokkal inkább a szögletes vonalak a meghatározóak. A csúcsos első sárvédők az egykori Maserati Tipo 61 ‘Birdcage’ versenyautót idézik. Az orr részen kialakított háromágú légbeömlő a leszorító növelésében segít.

Ahogy szemléljük tovább ennek a fenevadnak a testét, akkor feltűnik, hogy a B oszlopnál lévő nyílás az óriási cápauszonnyal egybekötött hátsó szárnyhoz és a motor hűtőrendszeréhez tereli a levegőt. Az uszony teteje világít, és a tetőn lévő két légbeömlőből nyúlik hátrafelé. A hátsó traktus méretes diffúzora fölött helyezkedik el a két ágyú, azaz a kipufogóvégek, ezeket egy igen összetett karbonelem veszi körül. A hátsó lámpákon pedig ismételten a tridente villan fel.

A beltér természetesen olyan, mint amilyen egy kizárólag pályahasználatra készült autóé. Minden felesleges dolgot száműztek. Egyetlen egy versenyülés, amely köré szervezték a szükséges műszerezettséget. A műszerfal is eltűnt, e helyett a versenyautókból ismerős kormányba integráltak egy 5″ átmérőjű kijelzőt, ezen minden fontos adat megjelenik. A pilóta kalibrálhatja a kormányt és a kipörgésgátlót, sebességkorlátozó is beépítésre kerül, amely a boxba történő behajtáskor aktiválható. Mindenfelé karbon és alumínium.

Minden ügyfél részére teljesen személyre szabható lesz a beltér kialakítása, azaz a pilótára szablyák a kormánypozíciót, a pedálsort, a kezelőszervek helyzetét, az üléspozíciót és a hatpontos övek beállítását is. Aki meg szeretné osztani az MCXtrema nyújtotta élményt, annak kérésre utasülést is beépítenek.

A géptető alatt az MC20-ból származó Nettuno V6-os motor van, amely némi átalakításon ment keresztül. Ehhez a versenygéphez optimalizált turbókat szereltek fel, amelynek köszönhetően 110 extra lóerővel gyarapodott a ménes, így a Maserati MCXtrema 730 lóerőt visz át az útra a hátsó kerekeken keresztül. A motorhoz hatfokozatú szekvenciális váltómű csatlakozik, a hátsó diffi részlegesen önzáró.

A futómű sem maradt érintetlenül, a versenygéphez illeszkedő geometriájú független felfüggesztés. Négy fokozatban állítható csillapítás és rugózás, illetve keresztstabilizátorok egészítik ki a pályanapi mókázást. A megállásról természetesen karbon féktárcsák gondoskodnak.

A Maserati mindössze 62 példányt készít a különleges versenygépből. Az árát nem árulták el, de annyit elmondtak, hogy hétszámjegyű, és már mindegyiknek van gazdája. Aki emlékszik még a 2000-es évek MC12 Corsa kiadására, akkor bizonyára tudja, hogy az is egy igazi gyűjtői darab volt. Az MCXtrema pedig méltó utódja annak az autónak.

Forrás, képek: Maserati

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share