Elég gyorsan telnek-múlnak az évek, hiszen idestova három éve már annak, hogy a Kimera Automobili bemutatta az egykori legendás Lancia rallyautó, a 037 restomod változatát, az EVO37-et. A 2021-ben bemutatott járgány Martini díszbe öltözött változatához egy évvel később, a Rally Legenden volt szerencsénk. A restomodokra specializálódott olasz manufaktúra az EVO37 evolúciójának tekinti a legújabb alkotását, amely az EVO38 nevet kapta.
A Lancia vonatkozásában mostanában attól zengtek a villanyújságok, hogy bemutatták az új Ypsilon típust, amely a már jócskán korosodó elődöt váltja Azonban ez az új Lancia, a sosem volt 038, ez szerintem sokkal izgalmasabb járgány, amire még én is felkapom a fejem. Az EVO037 sikere inspirálta a szédült olaszokat, hogy építsenek egy még jobb és látványosabb gépet. „Mi van ha? Mi lett volna, ha?” – tette fel ezeket a kérdéseket és többször ismételgette magában Luca Betti, a Kimera Automobili alapítója. A kérdésekre választ is adott, amit anno a Lancia nem mert meglépni, azt ő és csapata, köztük Miki Biassion is, most meglépte.
Versenyzésre tervezett, de utcára készülő négykerekű csoda ez, egy igazi analóg, mechanikus automobil, amit a szenvedély és a kézművesség kovácsolt. Egy olyan jármű ez, amely egy nemes dinasztia legújabb sarja. A Lancia 037 volt az utolsó hátsókerekes rallyautó, amellyel a világbajnokságban a Lancia még diadalmaskodott. Ugyan a mérnökök készítettek egy összkerekes prototípust, amely a 038 lehetett volna, de a Lancia ezt követően a Delta S4-et küldte pályára.
Az EVO38 az egykori prototípusnak megfelelően integrale, azaz összkerekes gép. A klasszikus vonalak alatt lévő hajtásláncba elektrohidraulikus differenciálművet építettek. Ezt a pilóta a műszerfalról szabályozhatja, csakúgy mint az igazi rallyautókban. Mivel a hajtáslánc nehezebb, mint az EVO037-ben, ezért a tömegcsökkentés elsődleges szempont volt a fejlesztés során. Sokkal több karbont és titánt használtak az alváz és a karosszéria megalkotásához, így 1100 kg-ra szorították az autó tömegét. Ezzel párhuzamosan a motor teljesítményét is növelték. A kompresszoros turbós szívre nagyobb csigát illesztettek, így közel 100 lóerővel emelték a motorteljesítményt, most hozzávetőlegesen 600 lóerő körül járnak.
A motorhoz továbbra is hatfokozatú manuális váltóművet társítanak, azonban rövidített áttételekkel. Azonban már a mérnökök dolgoznak egy elektronikus vezérlésű szekvenciális váltóművön is, amely igazi pályagéppé teheti ezt a csodálatos szörnyeteget.
A Kimera Automobili az EVO38 premierjét az idei Genfi Autószalonon tartja. Ezt követően megkezdik a gyártását természetesen limitált példányszámban, a nevéhez illően mindössze 38 példányt készítenek. De nem csak ez az autó lesz a kis manufaktúra egyetlen idei újdonsága. Már elindult a visszaszámlálás, 2024. június 22-én lerántják a leplet a legújabb modelljükről, amelyet K-39 néven emlegetnek.
Személy szerint nagyon örülök annak, hogy vannak még olyan igazi álmodozók, mint Luca Betti, akik megvalósítják az álmaikat. Valódi, igazi autót alkotott ismét, amire szükség van ebben a mai sótlan, igazán anyaszomorító autóiparban, amely tényleg már csak arról szól (tisztelet a kevés kivételnek), hogy vacak közlekedésre alkalmas eszközöket gyárt, amelyek élettartama egy mosógépével vetekszik, de nem csak az, hanem a formájuk is.
Forrás, képek: Kimera Automobili