Angyali Rolls-Royce

Rolls-Royce Droptail Arcadia

Az egyediségnek ára van, azt sohasem adják ingyen. Jelen esetben 25 millió angol font, azaz bő 11,5 milliárd forint szükséges ahhoz, hogy ma igazán egyedi és megismételhetetlen luxusautónk legyen. Legalábbis, ha azt szeretnénk, hogy az autónk orrán Emily szárnyaljon. A patinás angol márka Coachbuilding részlege elkészítette a Droptail-széria soron következő darabját. A Rolls-Royce Droptail Arcadia egy csodálatos műremek. Lássuk a részleteket.

Egy különleges autót a hozzáértő szemek részleteiben figyelnek meg, mint egy műalkotást a múzeumban. Akárhányszor is nézzük, mindig felfedezhetünk rajta valami újat, valami olyat, amit addig még nem vettünk észre. A Droptail Arcadia modellt is így kell szemlélni, a részleteiben rejlik a szépsége, amelyek összessége egy különleges autószobrot alkotnak. A Rolls-Royce különleges ügyfele olyan egyedi autót kért, amely kívül-belül a nyugalmat sugározza, az enteriőr pedig a relaxációt segítse elő, legyen visszafogott. Az egyedi roadster ennek a kívánalomnak teljes mértékben megfelel, még a nevei is a mennyei nyugalmat sugallja, az Arcadia ugyanis a görög mitológiában a földi mennyországot jelenti.

A Rolls-Royce Coachbuilding csapata még 2019-ben készítette el az első vázlatokat, amelyeket főként az ázsiai és a brit építészet inspirált. Az ügyfél is ezeket a vázlatokat tartotta a leginkább számára megfelelőnek, ezek tükrözték a legjobban az elképzeléseit. Egy brit luxusautót persze nehéz visszafogottnak nevezni, még ha azt angol hidegvérrel is tervezik. Ennek ellenére a beltér valóban rendkívül letisztult, a visszafogottságot talán csak a középkonzolon lévő időmérő töri meg, de ez egyáltalán nem baj.

A középkonzol óráját 2,5 év alatt alkották meg, ebből két év volt a tervezés. A rendkívül bonyolult óra fém burkolata 119 darab Guilloche nevű fonott textúramintás elemből áll, mindezt porcelánba foglalták. Az utastérben nyílt pólusú Santos Straight fából készítették a burkolatokat, de ugyanez a nemes anyag látható a csomagtér fedelén is. A 233 faelemet 8000 munkaóra alatt készítették el. A karosszérián lévő részeket különleges lakkal vonták be, amelyet 1000 órán keresztül teszteltek, hogy a bevonat megfelelően ellenálló legyen a különféle időjárási körülményeknek. A beltérben lévő fehér és világosbarna bőrkombinációt csak ebben az autóban használja a márka. Ezek ráadásul az ügyfél nevét is viselik.

A karosszéria színe szintén nem hétköznapi. A fehér fényezés nyilvánvalóan egyértelmű utalás a mennyországra, rendkívül jól harmonizált az egyedi faburkolatokkal. A festékbe alumínium- és üvegpor egyvelegét keverték, amellyel különleges csillogó hatást értek el. A látható szénszálas elemeket, mint amelyek a karosszéria alsó részén is láthatóak, ezüst színűre fényezték.

A hatalmas géptető alatt lévő 6,75 literes duplaturbós V12-es motor 653 lóerőt és 840 Nm forgatónyomatékot teljesít. Ezt az erőt a hátsó kerekekhez a nyolcfokozatú ZF váltóművön keresztül viszik át a hátsó kerekekhez. Az egyedi roadster már átadásra került a tulajának, aki Szingapúrban él.

Forrás, képek: Rolls-Royce

Total
0
Megosztások
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share