Skoda, ami Bugatti!

Túlélni a kommunizmust

Az egyik legtöbbet emlegetett téma Vancello és köztem azon különleges autók köre, amelyek valamilyen oknál fogva, vagy netán csoda folytán bekerültek a vasfüggöny mögé, és túlélték a kommunizmus bűzös mocsarát. Egy ilyen szerencsésnek nevezhető történet az alábbi járgányé, ami eredetileg egy Bugatti Type 40, csak épp nagyon sokáig egy Skoda ruháját hordta.

A Type 40 a márka kínálatában 1926-ban jelent meg, a korai Type 13, 22 és 23 modelleket váltotta le. Ez is egy gran turismónak készült, akkoriban a belépőszintet jelentette. Az orrában a 1,5 literes négyhengeres motort találjuk, amely hengerenként háromszelepes. A motort egy darab Solex vagy Zenith karburátorral szerelték. A rövid alvázra készített négyüléses kupé vagy kétüléses roadster felépítményt ez a szív 128 km/h-ig gyorsította. Ezen kívül számos egyedi példány is készült, hiszen akkoriban a járóképes alvázakat az ügyfelek előszeretettel karosszáltatták a különféle műhelyekben.

A jellegzetes hűtőmaszk sejteti, hogy ez nem egy szimpla Skoda.

1930-ig 830 példány készült ebből a típusból, ezek közül pont egy az utolsó gyártási évből származó példány 1967-ben Csehszlovákiába került. Ráadásul ez egy Type 40A változat, amelyeket csak 1930-ban készítettek, ezeknek az volt a sajátossága, hogy a motor hengerenként két gyújtógyertyával készült és 1,6 literesre bővítették a hengerűrtartalmát. A kínálatban ezek voltak egyedül roadsterként kialakítva.

Csoda, hogy megmaradt.

Ez a példány volt a 40906 alvázszámú darab, amelynek a karosszériáját eredetileg a svájci Merys of Litomysl készítette még valamikor 1937 és 1939 között. Ha minden igaz, akkor ez az autó sokáig csak egy működőképes alvázként létezett. A cseh tulajdonosa egy bizonyos Koten úr volt, ő az, aki 1967-ben megvásárolta a felépítmény nélküli alvázat. Ehhez szerzett egy karambolos Skoda Felicia kabrió karosszériát, amely innentől az értékes francia autó pórias ruhája volt. A karosszériamunkát és a javításokat František Jokl készítette, erről az információkat a Bugatti Memory facebook csoportban az unokája, Tomas osztotta meg.

Eredeti formájában azért sokkal kívánatosabb.

Állítólag valamikor 1970 után Koten úr eladta az autót, akkor már javában tombolt a kommunizmus, a cseheknek is zömében a keleti blokk „csodái” jutottak. Szerencsére az értékes alapokon nyugvó Felicia jó helyre került, a szintén cseh Samohyl úrhoz, aki megszabadította a drága Bugattit a szegény ruháitól és restauráltatta azt. Most ismétetlen az eredeti Gangloff-féle roadster (alvázszáma: 40347) karosszériát viseli és vörös-fehér színben pompázik.

Képek, forrás: Bugatti Memory facebook csoport, bugatti-trust.co.uk

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Read More

Z, mint Zen

Nissan Z Proto A Nissan tervezőmérnökei vélhetően a totális zen állapotába kerülhettek valamilyen feng shui által ihletett japán…
Total
0
Share