Elektromos ablakemelők, klíma, központi zár. A ma már megszokott, sokszor széria felszerelések mellett akadnak olyanok is, amik elsőre talán szokatlannak tűnnek. Ezekből gyűjtöttünk össze néhányat.
Alfa Romeo 90 – bőrönd a műszerfalban
A 90-es Alfával a felső kategóriát célozta meg a milánói gyártó. A majdani jómódú -khm- üzletemberek közül kikerülő vásárlókra gondolva, egy extraként rendelhető bőröndöt helyeztek el a 90-es műszerfalában az utas oldalán. Hogy hány millió líra maffiapénz fért el benne, arról nincsen információ, mindenesetre a 90-es teljesítményét figyelembe véve remek menekülőautó lehetett belőle, a bőröndöt kikapva pedig hátra lehetett hagyni a „sáros” gépet.
Fiat Ritmo – zseblámpa a kesztyűtartóban
A hetvenes évek végén bemutatott, meglehetősen formabontó Fiat Ritmo megjelenése még ma is különlegesnek számít. Nem szeretnék senkit sem gyanúsítgatni, de a Bertone dolgozói egészen biztosan valami különleges drogot fogyasztottak, mielőtt a Ritmo vázlatát felskiccelték.
Az érdekes autó kesztyűtartójában viszont egy kifejezetten hasznos kiegészítő kapott helyet: egy elemlámpa. Aki keresett már a sötétben valamit az autójában, vagy körülötte, az tudja, hogy milyen jól tud jönni egy kis mobil fényforrás.
Mercedes R Osztály – sörnyitó a pohártartóban
Ön dönt, iszik, vagy vezet. Vagy mind a három egyszerre? A Mercedes pohártartójának elválasztó elemében egy sörnyitó – nevezzük inkább kólanyitónak most – található. Lehet, hogy a tulajdonosok észre sem vették a legrégebbi gyártó eme figyelmességét.
Rolls-Royce – esernyő az ajtóban
A legendás brit márka tervezői gondoltak a náluk gyakori esős időre (kétszer jártam a szigetországban, mindkétszer hétágra sütött a nap), és a luxusautó ajtajában elrejtettek egy esernyőt. Így a hotel ajtajáig tartó öt méteren sem kell megáznia a tulajdonosnak.
VW Bogár – váza a műszerfalon
Réges-régen, még a visszapillantó tükörre aggatott Hawaii-füzérek előtt, a Volkswagennél stílusosabb kiegészítőt is adtak a faros népautóhoz. A műszerfalra akasztható porcelán váza igazán egyedi ötlet. Még szerencse, hogy ablakba akasztható muskátlitartót nem fejlesztették ki hozzá a lelkes német mérnökök. I-gaz, ahhoz kellene egy műszerfalból előhúzható locsolókanna is.
Csak egy kis korrekció: a Ritmóban lévő lámpa nem elemlámpa 🙂 Szivargyújtóról működik, a háza nagy részét a dobra feltekert kábel teszi ki.
@Spica: Köszi. Két Ritmoban ültem eddig, de egyikben sem volt benne.
Kimaradt: renault twingo, sminktükör a sofőr oldali napellenzőben 🙂
A zseblámpa az a Toyota Yaris Versoban alapfelszerelés. A csomagtartó világítás kivehető, és elem van benne, nem vezetékes: http://www.autoalkatresz.hu/auto-fenyszoro_lampa_izzo/utaster_lampak/toyota-yaris-verso-belsovilagitas-utaster-belso-vilagitas-1763952
Az esernyőtartó a Skoda Superb-ben is megtalálható.
@Dzsontra Volta:
Minden tisztességes autóban már akkor is természetes volt…
@Dzsontra Volta: még a réndzsörömben is van, pedig nem az a kifejezett női autó 🙂
Mitsubishi Pajeroban mágneses lámpa, amit a szivargyújtóra lehet kötni.
picclick.fr/Genuine-Mitsubishi-Pajero-Shogun-Mk2-91-99-Magnetic-Boot-381662803849.html
A Fiat Ritmo formája nekem mostanra érett be. Most visszanézve látni mennyire formabontó az egész.
A kispolszkiban a seprünyél volt széria felszerelés, önindítózáshoz.
Tudom, más kategória, de… egy 600-as Mercedes hátsó ülésénél – amit pneumatika dönthetett majdnem fekvő helyzetig – a könyöklőben volt állítható állvánnyal borotválkozó tükör, villanyborotva, ólomüveg tégelyekben arcszesz; a csomagtartóban pedig egy többemeletes bőröndben zöld posztóval bélelt fészkekben rendkívül komplett szerszám- és alkatrész készlet volt. A mérete miatt nem mondhatom, hogy lapult volna… Volt még hátul egy rádiót vezérlő beépített panel is, hogy a gazda szabhassa meg, mit is hallgatnak.
Az első két helyet sem hanyagolták el: egy kereszt alakú vájatban mozgó gomb segélyével szintén pneumatika állította az üléseket megfelelő pozícióba: magasság, nagyobb vagy kisebb lábhely. Pneumatika nyitotta a motorháztető és a szélvédő közötti szellőzőnyílás takarófedelét is.
Esernyőt tudtommal rejt a nagy Jaguárok hátsó ajtaja is 🙂
A Fiat Trutymó egy jó kocsi volt, legalább is az 1.7 diesel ment mint amit picsánrúgtak, igaz megállni nem nagyon szeretett..