Megújul az S-Klasse

Gyorsan telik az idő, az immáron negyedik éve gyártásban lévő csúcs Mercedes is megkapja a szokásos félidőnél esedékes frissítéseket. Ugyan kívülről alig észrevehetően újul meg a W222-es bálna, amire talán nem is nagyon van szüksége, hiszen bőven nem ráncos még, az újítások zömében a lemezek alatt keresendőek. 

2018-mercedes-amg-s63-sedan.jpg

A külsőt ért változások kimerülnek az első és hátsó lökhárítók változásán, illetve a lámpák módosulásában, továbbá a hat és nyolchengeres változatok is megkapják a V12-es hűtőmaszkját. Az avatott szemeknek pedig bizonyára szemet szúr majd a Maybach változatok több krómja és a kis felirat a hűtőmaszk rácsai között. A frissítést követően az S-Klasse is megkapja a legújabb LED Intelligent Light System fényszórórendszert, amely tartalmazza a Road Surface Scan-t, ez folyamatosan pásztázva az utat változtatja a vetített fény számos paraméterét. A külsőt érintően még két új 20″-os alufelni lehet az érdekes, de ennyiben ki is merül a külsőt ért újítások tárháza.

A lemezek alatti változás bemutatását kezdjük a motortérben, a legkisebb motor a háromliteres V6-os biturbó lesz, amely 362 lóerőt ad le. Újdonság lesz a szintén háromliteres, azonban sorhatos motor, amelyhez két turbó fog csatlakozni, ezek közül az egyik elektromos, amely 300 milliszekundom alatt építi fel a nyomást, így csökkentve a turbókésést. A sorhatos motorhoz egy 48 voltos elektromotor is csatlakozni fog, amely a 408 lóerőhöz ad további 18-at. Ez a kiegészítő elektromotor további meghajtja a vízpumpát és az AC-t is, a fékezésből visszatermelt energiával is fel lehet tölteni, továbbá ezzel váltották ki az indítómotort is. A már jól ismert négyliteres, szintén biturbós V8-as motort is megkapja a legnagyobb csillagos, az amerikai piacon ez lesz az S560 változat, amelyben 463 lóerőre lesz képest. Az S63 esetében ugyanez a motor váltja a korábbi 5.5 literest, azonban az AMG változatban 603 lóerőt szabadít a kerekekre az AMG Speedshift MCT kilencfokozatú váltón keresztül. Ezzel a kombinációval az órási szedán 3,4 másodperc alatt ugrik 100 km/h-ra állóhelyzetből. A csúcs továbbra is az S65 AMG lesz, de ebben minden marad a régiben. Az S-Klasse ezen felül megkapja az összes olyan újítást, – főleg a vezetési asszisztensek – , amelyek az új E-Klasseból már ismerhetünk, így a legnagyobb Mercedes még egy fokkal közelebb fog kerülni az önvezetés élményéhez. 

A beltérben újdonság, hogy a korábbi kétküllős kormányt háromküllősre cserélték, ami szerintem jobban mutat, illetve szintén a kisebb testvérből jönnek a kormányon elhelyezett érintőgombok is, amivel a dual kijelzős műszerfalon megjeleníthető funkciókat vezérelhetjük. A digitális műszerfalat jelenleg is a Mercedes tudja a legmagasabb szinten művelni, a faceliftet követően a kijelzőn három megjelenítési stílus közül lehet majd választani: Classic, Sport és Progressive, az elnevezésekből gondolom minden kitalálható. Ezen kívül lesz pár új bőr és fabetét, amelyekből a jövőbeli tulajok válogathatnak. 

A bent ülők kényelmét a stuttgartiak újdonsült fejlesztésével fokozzák, az Energizing Comfort megoldás különféle „10 perces” hangulatokat képes létrehozni az utastérben, amellyel a Mercedes szerint javítható a bent ülők komfortja. Hat program közül lehet választani, amelyek során egyedileg szabályozzák a klímát, az ülések masszázs funkcióit, a hangulatvilágítást, a zenét és a befújt parfüm intenzitását is. Mi ez, ha nem igazi wellness? A legnagyobb újítás azonban az Emergency Stop Assist, ami figyeli a vezető éberségét, és ha úgy találja, hogy például elaludna, vagy rosszul lenne, akkor azonnal megállítja az autót, elkerülve az esetleges tragédiát. 

2018-mercedes-maybach-s-class_1.jpg

A megújult S-Klassera vágyóknak őszig kell várni, a hivatalos premiert pedig a héten megrendezésre kerülő Shanghai Auto Shown tartja a Mercedes.

Képek, infók: Mercedes

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share