Reggeli rozsda: Super 90

Minden idők talán egyik legnépszerűbb sportautója a Porsche 356, amely Ferry Porsche munkája. A fiatalabb Porschét az olasz Cisitali típusok inspirálták, amelyek zömében Fiat alapúak voltak, de ezek közül egyet Ferry apja tervezett, ez volt a 360-as. Az első Porsche típus megszületésekor Ferry a szintén az apja által tervezett ős VW Bogarat vette alapul, így alakult ki a máig legendás farmotoros sportautóépítés. Az első stuttgarti sportautóból 76 000 példány készülhetett, a múló évtizedek viszontagságait azonban jó, ha a fele túlélte, közéjük tartozik a képeken látható 356B Super 90 Coupé is, amelyen azért jól láthatóan fogott az idő vas foga. 

A 356B a típus második komolyabb ráncfelvarrásának az eredménye, nagyobb lett a hátsó szélvédő, illetve dupla hűtőrács került az autóra, 1959-től egészen 1963-ig gyártották, az itt látható Super 90 Coupé 1963-as évjáratú. Ezen már szériában standard volt az 1600 köbcentis boxermotor, ennek többféle teljesítményszintjével lehetett rendelni a kis sportkupét. A Super 90 elnevezés is innen ered, – az 1600 Carrera verziót leszámítva -, ez volt a legerősebb 1.6-os 356B, nevéből adódóan 90 lóerőre volt képes. 

A képeken látható és erősen hervadozó állapotban lévő példány az angol piacra készült, 1963 július 27-én a Hoffmans of Sheffield Ltd. szállította le az első tulajdonosához, Pauline West részére. Az autó 1967 szeptemberéig volt a nő tulajdonában, a Sylvester Service Station kereskedésbe adta el, ahonnét ’68 januárjában került John Richardhoz. Az autó nála sem volt sokáig, eljött 1971 január és a 122 GWJ rendszámú Porsche ismét gazdát cserélt, aki ’73-ban parkolta le egy garázsba 87 080 mérfölddel az órájában.

A bő negyven év meglátszik az autón, az eredetileg is fehér színű kupét az évek hosszú sora alatt többször újrafújták, azonban a festék szinte mindenhol pereg róla, a rozsda is itt-ott már beleharapott rendesen, ennek ellenére szerkezetileg egészen épp állapotú. A műszerei megvannak, a motorja is egyben lévőnek tűnik, a belső tere is menthető, összességében kár ilyen állapotban látni, de talán még jól is áll neki az évek megpróbáltatásainak nyoma.

Total
0
Shares
5 hozzászolás
  1. Jó lenne megmenteni!
    Ugyanakkor nem kell átesni a ló másik oldalára! Az „alig” 76 000 példány ebben a szegmensben sok! A típusnak valójában személyes vagy csak eszmei értéke van, ebből a modellből csak egy amerikai szakkereskedő oldalán 101 darab van éppen hirdetve.
    Viszont jó az ára, 80-150000 dollár között van a jellemző kínálat.
    A fotón látható modell állapota inkább donornak alkalmas.

  2. @Duplaxiii: A 76 ezer példánynak alig a fele van meg, utána ott van, így már nem olyan nagy a feltehetőleg megmaradt példányok halmaza szerte a világban. Amerikában pedig viszonylag „sokat” lehet fellelni, főleg Kalifornia környékén, mert oda bőven exportáltak a típusból.

  3. Na még egyszer..azt az autót az öcsém vette meg egy Bonhams árverésen,32.000 angol font-tért.

  4. @M_Ali: Jó eséllyel csak trollkodott… 😀
    Ritka azon magyarok száma, akik ismeretlenül ki tudnak fizetni és ki is akarnak egy lakás árát egy addig még használhatatlan roncsért.Meg még rá tud dobni még kétszer ennyit, hogy pedáns veterán legyen.És tudja is, hogy hova vigye, kivel csináltassa.És nem az ismert celeb-gazdag emberek közül való, akikről azonnal megírnák az újságok a sztorit…
    Vagyis kicsit nehéz elhinni.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share