A hétvégén került megrendezésre a XIV. Egri Škoda Találkozó és Túra, amelyen szép számmal vettek részt a cseh márka hazai és külföldi rajongói egy-egy klasszikus példánnyal. A program az eddigiekhez hasonlóan színes és érdekes volt, 26-án autós játékok várták a résztvevőket a városban, majd szombaton Szlovákia felé vették az irányt egy túra keretében, amelyet minden autó sikerrel teljesített.
Szivárványként tündököltek a különféle farosok Egerben
A zömében faros Škodákat felvonultató találkozó záró napján verőfényes napsütésben szivárványként színesítették be az egri Gárdonyi Géza teret a különféle 100/110, 105/120/125, valamint 130/135/136 típusok, de akadt régi Felícia is, illetve mind közül a legnagyobb egy OT rendszámos MT szériás lajtos kocsi, amely a mai napig a helyi városgondozás szolgálatában áll.
Gárdonyi Géza pipájával a kezében kíváncsiŠkod(a)ott
A 100/110-es típusok kavalkádjában feltűnt egy SP rendszámos versenyautó is, amelyet nem lehetett nem észrevenni, de ezen kívül is volt pár érdekes átépítés, illetve OT minősítést elérő restaurált példány is. A klasszikus Škodák tulajdonosaival szóba elegyedve érdekes történeteket lehetett hallani, ami mindenképpen közös bennük, hogy számukra ezek az autók testesítik meg a beteljesült álmokat és többségüknek a klasszikus cseh remekek életben tartása és szépítgetése már már életformává vált. Innen is gratulálunk a szervezőknek és minden résztvevő Škoda tulajnak az autóikhoz!
Az egyik olvasónk sajátos kis mini találkozót hozott össze
>> A KÉPRE KATTINTVA GALÉRIA NYÍLIK <<<
Skoda forever!
Škoda forever!
Két faros Skodám is volt, elsőre nem hittem el hogy egy autó ennyire szar lehet. Ma már persze nosztalgia, és ha látok egy szép példányt mindig elhatározom hogy egyszer lesz harmadik is.:))
Hát igen. Ezeknek a kocsiknak csak egyetlen előnyük volt akkoriban: nem rohadtak. A bennük lévő műszaki megoldások annyi idiótaságot tartalmaztak, hogy az ma már elképzelhetetlen. Pl. a legjellemzőbb, hogy elöl volt a hűtő, és hátul a motor. Ehhez több méter hűtővíz vezeték tartozott, a következményeket nem kell ecsetelni. Vagy a gázbowden cca. 6 méteres volt, ha az elszakadt, mehettél a szerelőhöz szivatóval, és gyakran elszakadt. Az enyém hetente volt a szervízben apró, de annál bosszantóbb hibákkal. Több helyre lehetett a csomagokat eldugni, de egy normál méretű bőrönd sehová sem fért el. Egyébként én is láttam Egerben a kocsikat, valóban szépen felújított gépek voltak. Fura, de a HaHu-n pl. nem is kínálnak Skoda Cupét, pedig akkoriban ez volt az autók netovábbja a szocialista tábor országaiban:)