Jason Statham, ha esetleg újra forgatna egy részt a A szállító szériának, akkor bizonyára az új Audi A8-at választaná, habár ez az autó már szinte nélküle is véghezvinni az elvállalt fuvart, hiszen fejlett önvezető funkcióval is ellátták, de ne szaladjunk ennyire előre. Az Audi 23 év után elérkezett a legnagyobb modelljének negyedik generációjához, amelyet a mai napon mutattak be Barcelonában, az Audi Summit rendezvényen, ahol Pókember után a nagyközönség is szemügyre vehette.
Mindegyik változat quattro és összkerékkormányzású
Az újgenerációs A8 az elődjéhez képest nagyobb, kivétel a szélessége, abban 3 mm-t csökkent, de egy ekkora méretű hajón ezt alig lehet észrevenni, az L, azaz a hosszított változat 5,3 méter fölé nyúlik. A külsejét tekintve nem annyira radikális a változás az elődjéhez képest, egy modern limuzin benyomását kelti, akar is hasonlítani a jelenlegi négykarikás portfólió tagjaihoz, meg nem is. Jól áll neki a letisztult formaterv, izgalmakat az autó hátsó részén érdemes keresni, a lámpák felső vonala összeér, Az orrán is akad némi módosulás, új a Singleframe hűtőrács és persze a csodafényszórók. Az új lézeres HD Matrix LED fényszórók a mai kor élvonalába tartoznak, 70 km/h fölött például képes lesz megduplázni a fényerőt a világítási rendszer. Az külön megjegyzem, hogy ahogy a lámpákat bekapcsolja az autó, az külön látványos és jópofa dolog.
Szemből egész komoly lézerfegyverzetet hordoz
A visszafogottan megújult külsőhöz képest az igazi újítások és látványos változások a lemezek alatt, illetve a beltérben találhatóak. A négyküllős kormánykeréken visszaköszön az új Singleframe maszk sziluettje, ezen kívül pedig szinte mindent a digitalizáció és a „kapcsolómentesség” ural odabent. A központi 10,5″-os kijelző full HD felbontásban jeleníti meg a legfontosabb multimédiás dolgokat, ennek az alsó része a klímavezérlő, az Audi ezt virtuális cockpitnek nevezi. A központi óracsoport is a legújabb trendeknek megfelelően már inkább nevezhető központi kijelzőnek, mint óráknak.
A pilótát egyébként 41 különböző vezetési asszisztens segíti, az MMI-ben pedig 400 különféle funkció elérhető, illetve hat különböző vezetői profil menthető el. A hosszított változatban különleges, relaxációs fotelek is elérhetőek lesznek a hátul utazók számára, amelyekhez hozzátartozik a talpmasszázs funkció is, ezt először az Audi alkalmazza autóban, mint kényelmet fokozó extra. A kényelemhez természetesen nyugalom is jár, a hangrendszer ellenfrekvenciás hangok kibocsátásával tompítja a beszűrődő zajokat, bár szerintem egy ilyen autóban amúgy is süketszoba lehet odabent.
Kilencféle interior közül lehet majd választani, minden a digitalizációról és a kényelemről szól
Természetesen a csúcs Audiban lesz önvezető funkció is, amelyet a szintén világújdonság lézerszkenneres rendszer támogat. 60 km/h tempó alatt a sofőrnek még csak a kormányt sem kell fognia, egyértelmű sávelosztás esetén az autó a nagy forgalomban képes önállóan közlekedni. Ezen kívül parkolni is tud magától, akár a garázsba is be, illetve ki áll, ez talán már annyira nem nagy újdonság, viszont ezt a mókát akár az okostelefonunkon keresztül is végigkísérhetjük.
Pár skicc a tervezési szakaszból
Végezetük pár szót az autó mozgatásáról, hiszen mit sem ér egy luxusautó, ha nincs megfelelő motorja. Nos, kezdetben V6-os TFSI és TDI motorokkal lesz elérhető a legnagyobb Audi, A háromliteres benzines motor 340 lóerőt, a dízel változat 286 lóerőt szabadít az összes kerékre, mindez kiegészül egy úgynevezett mild hibrid rendszerrel, amellyel az A8 kizárólag elektromos hajtással 40 másodpercen keresztül is képes lesz haladni 60-160 km/h között. Később lesz négyliteres V8-as változat is, szintén dízel és benzines változatban, illetve a csúcsot a W12-es modellváltozat fogja képviselni, amely elérhető lesz E-tron Plug-in Hybrid típusként is. Az összes változathoz a legújabb nyolcfokozatú ZF automatikus váltóművet társítják.
Az újgenerációs Audi A8 forgalmazását ősszel kezdik meg, az ára igen borsosnak ígérkezik, a V6-os modellek is 90 ezer euró fölött lesznek beárazva, Azt hiszem, hogy kell is ez a modell az Audinak, mert a két nagy német konkurens mostanában igen elhúzott előle, és nem csak az eladási számok terén.
Képek, infók: Audi
Talán, ha egyszer megvalósítanák a „skiccet”, akkor még jól is nézne ki és nem lenne ennyire unalmas.
@Bright side of life: Az a baj, hogy mire a skiccből valóság válik, addigra beleszól 10 mérnök, 80 beszállító, 100 pénzügyes és 200 marketinges. De néha azért vannak csodák.