Manapság a Tesla nevével legtöbbször a Model 3 kapcsán találkozhatunk a sajtóban, a mostani hírek arról szólnak, hogy gondok vannak a gyártás körül, ezért késni fognak az autóval. A céget érintő másik fő témának számított a nemzetközi autós szaksajtóban és a hazai autós bulvár oldalakon is az első teherautójuk körüli pletykák, ez utóbbit ma el is oszlatták, hiszen befutott az első Tesla kamion is, erről kicsit lentebb lehet olvasni, az igazi meglepetés azonban az új sportautójuk semmiből történő berobbanása volt, a Tesla Roadster II érdekes színfoltja lehet az autósvilág ezen szegmensének.
Essünk is túl gyorsan a technikai adatokon, három elektromos motor hajtja az új sportautót, amelyeket egy teljesen új 250 kWh kapacitású akkumulátorcsomag táplál. A motorok mind a négy kereket hatják, amelyekre 10 000 Nm-nyi nyomaték szakad, igen tízezer, nem írtuk el. Ezekkel a paraméterekkel 1,9 másodperc alatt futják a 0-100 km/h-t, az autó végsebessége pedig kicsivel 400 km/h fölött alakulhat, persze ekkora tempónál vélhetően gyorsan kiszivattyúzza az összes áramot az akkukból. A fejlesztők állítása szerint normál autópályatempó mellett akár 1 000 km is lehet a hatótávolság, amely egy töltés mellett nagyon jó értéknek számít.
Villanykamion
A Tesla idei nagy dobása nem az új sportautójuk prototípusának a bemutatása volt, hanem a teherautók világába történő betörésük, amely kapcsán megmutatták a már régóta várt első elektromos nyergesvontatójukat. A Tesla Semi teherautó létére igen illusztris paraméterekkel bír, a vontató önmagában 4 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/h-ra. Egy 36 tonnás pótkocsit húzva ugyanezt 20 másodperc alatt képes elérni. Az új vontató egy 5%-os emelkedőn képes folyamatos 105 km/h-val haladni teljes terhelés mellett, amely szintén kiemelkedő érték.Egy feltöltéssel a Semi képes 800 km-nyi távolságot is megtenni, a lemerült akkucsomagot pedig a nagy teljesítményű megatöltővel 30 perc alatt kb. 640 km-re elegendő árammal lehet feltölteni. Nyilván ehhez a Teslának ki kell majd építeni a megfelelő töltőhálózatot is, de mire a kamion is gyártásba kerül, addigra vélhetően ezen a téren is fejlődni fognak. A Semi egyébként rendkívül áramvonalas kialakítású, a Tesla elmondása szerint jobb a légellenállási együtthatója, mint a Bugatti Chironnak. A vezetőfülkében a sofőr két nagy érintőkijelzőn figyelheti a kamion körül zajló eseményeket és vezérelheti az egész szerelvényt. Mindenfelé kamerák és érzékelők, valamint különféle vezetési asszisztensek segítik a munkáját, valamint várható önvezető funkció is. A Semi gyártása várhatóan 2019 végén indul, addig még nyilván csiszolnak a technikán.
A nyers számok után kicsit járjuk körbe a Roadster II formáját is kívül-belül egyaránt. Az autó valójában csak a nevében roadster, ugyanis egy négyüléses kupészerű kialakítást kapott, az üvegtető egy mozdulattal eltávolítható, így valójában egy targa sportautóról beszélhetünk.
A méreteit tekintve leginkább egy kompakt sportmodellnek tekinthető, vélhetően a karosszériaelemek jelentős része valamilyen könnyűszerkezetes kompozit anyagból fog készülni. A formája szép, egyszerű, de határozott vonalakból épül fel, bár ha jobban megnézzük akkor kissé úgy tűnhet, mintha a Lotus Evora formai jegyeit a Mazda mostanában oly népszerű Kodo formanyelvével vegyítették volna. Szemből akár lehetne egy kis Mazda sportautó is. A beltérben szintén a letisztultság érhető tetten, fehér sportülések, fekete műszerfal, a középkonzolba integrált hatalmas érintőképernyő. A volánnál egy igazán sportosra és futurisztikusra sikeredett kormányt lehet tekergetni.
A Roadster II jelen állapotában még csak egy nagyon jól kidolgozott prototípusnak tűnik, a megjelenése 2020 előtt nem valószínű, hiszen addig még fel kell futtatni a Model 3 termelését és még újabb típusokat is szeretne a Tesla bemutatni. Ennek ellenére már most felvesznek rá előrendeléseket, az árcédulán 250 ezer dollár mosolyog vissza a potenciális vevőkre, amelyért cserébe egy hangtalan, viszont igen gyors autót kaphatnak.
kormány eléggé gáz