Éveket kellett rá várni, de még több évvel az első terepre szánt bika után érkezett a legújabb Lamborghini, az Urus az úttalan utak bikája, vagy a ma oly divatos megnevezésén a san’t agata-i sportautómanufaktúra második SUV-ja, amelynek a koncepció változatával már egy éve megismerkedtünk Olaszországban. Az Urus nem csak a külsőségeiben lett egy agresszív vadállat, de a géptető alatt is igazi szörnyeteg rejtőzik.
Az olasz márka újdonsága megjelenésében a sportautókat idézi, csak azoktól jóval magasabb és zömökebb a megjelenése, leginkább olyan, mintha a Huracánt építették volna át terepre. Szerencsére az eredeti koncepcióra nagyon hasonlít a széria változat is, így megmaradt az agresszív és látványos megjelenés, ami nagyon jól áll neki. A Lamborghini az új üdvöskéjét egyébként Super Sport Uitily Vehicle-ként jellemzi, azaz SSUV.
Az Urus műszaki alapjait a VW csoport MLB platformja adja, ezen nyugszik többek között az Audi Q7, a Bentley Bentayga és a Porsche Cayenne is. Hozzáteszem, hogy ezeket állóhelyzetben kiröhögi, mert nem csak a megjelenésében mutat sokkal többet, hanem a géptető alatt lakozó 650 lóerős, négyliteres turbós V8-as miatt is. Ennek tükrében nem csodálom, hogy a BMW az X5/X6 pároshoz mostanában hozza kis az új Competition csomagját, de az Urus még a GLE 63 AMG-nek is odapirít könnyedén.
Kell is egyébkén ez az erő, hiszen az új Lamborghini SUV üresen 2 154 kg-ot nyom, ennek ellenére 3,5 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, a végsebessége pedig 318 km/h, ami azért eléggé durva egy terepjárótól. Ezt a vad és romboló bikát pedig valahogy meg is kell állítani, erre szolgálnak a 17,3 col átmérőjű karbon-kerámia fékek, az első tárcsákra tíz dugattyú harap. Szériában 21 colos felnik mögött bújnak meg a méretes fékek, de opcionálisan rendelhető 22 és 23 colos szett is, mindezeken Pirelli P Zero Corsa abroncsok feszülnek. Ezekre a gumikra a ZF-től származó nyolcfokozatú automatikus váltóművön keresztül jut el az erő, a mérnökök egyébként pár trükköt bevetettek a hajtásláncban, hogy az Urus még inkább terepkompatibilis legyen és ne csak egy divatterepjáróként tekintsenek rá, mint mondjuk a Porsche Cayennre.
Egyrészről van aktív nyomatékvektorozás, hátsókerék kormányzás, amely az Aventador S-ből érkezett, valamint többféle vezetési mód közül is választhatnak a pilóták: Strada, Sport, Corsa és Neve, gondolom a hangzatos elnevezések magukért beszélnek, a Neve a havas-jeges utakra szánt „üzemmód.” Továbbá két terepmód is választható lesz: a Terra választása esetén az elektromechanikus aktív gördülési stabilizátorra lehet számítani, amely egyenetlen utakon csökkenti a dőlési szögeket, a Sabbia mód pedig a homokos talajon történő haladást biztosítja.
A beltérben is a Lamborghinitől megszokott éles vonalakkal találkozhatunk, a szögletesség és a magas minőségű anyagok jellemzik az utasteret. A leghangsúlyosabb részlet talán a középkonzol alsó részén elhelyezett start gomb. Belül egyébként négyen utazhatnak, ami egy ilyen utcai/terep szörnyetegben igazi élmény lehet, még hátul is.
Az új Lamborghini neve egyébként nem egy híres spanyol bikáé, az Urus jelentése őstulok, így a bikákkal való kapcsolat megmarad. Az újdonságot az olasz márka legújabb üzemében, a Lamborghini Factory 4.0-ban fogják összeszerelni, itt készül a Huracán is. Az első példányokat jövőre vehetik át a szerencsések, az árcédula 200 ezer dollártól indul.
szep es jo, megy mint a barom gondolom de erdekes mennyire nem ut mar az, hogy kijott egy lambo suv? nalam legalabb is. elvegre mar alfa suv is van, maserati, jaguar, na meg ha csak posztereken is de letezett korabban is a rambo lambo. dubaj tele lesz veluk biztos 🙂