Pár nappal ezelőtt szivárogtak ki az első hivatalos fotók az Audi nagyméretű típusa, a legújabb A6 fotói, amelyet az Instagram oldalunkon is láthattatok. Nem meglepő módon design téren az immáron nyolcadik generációs A6 is beáll a sorba a nem olyan régen debütált A8 és A7 után, így az egységes arculatot mondhatni az Audi maximális mértékben megvalósítja.
Az előző generációtól éppen, hogy meg lehet majd különböztetni az újat, legalábbis első ránézésre. Jobban megfigyelve az immáron C8-as típuskódú újdonságot láthatóak a változások. Az autó testét határoló vonalak sokkal élesebbek, a Single Frame hűtőmaszk jelentősen növekedett, némileg morcosabbra és sarkosabbra rajzolták a LED-es első fényszórókat.
Ugyan az előző modellhez képest valahogy csak meg lehet különböztetni, azonban a jelenlegi A8 és A7 párossal könnyen összekeverhető az autó, legalábbis szemből bizonyosan. A hátsó rész az, ami segít megkülönböztetni a többi nagyméretű Audi szedántól, hátul ugyanis – a VW csoportban dúló trend ellenére -, a hátsó lámpák nem futnak keresztben az autón, hanem egy diszkrét krómcsík köti őket össze.
A nagy változások leginkább az utastérben érhetőek tetten, itt már a legújabb modellekben alkalmazott design köszönti az utasokat, minden digitális és/vagy érintőkijelzős. A középkonzolon elhelyezett 10,1″-os MMI infotainment kijelző egyenesen az A7-ből jön, az alatt lévő 8,6 colos érintőkijelzőn pedig a klímát és más egyéb funkciókat lehet vezérelni. A kormánykerék mögötti 12,3″ átmérőjű cockpit szintén digitális és az óracsoportok, valamint a sofőr számára fontos információk többféle variációban is megjeleníthetőek rajta. Ahogy némileg növekedett a külső, úgy az jótékonyan érződik a beltérben és a csomagtérben is, amely egy modellváltáskor már szinte kötelezőnek mondható.
A kötelező high-tech sem marad ki az autóból, öt radarszenzor figyeli az autó környezetét, amelyekhez ugyanennyi kamera is társul. 12 ultraszónikus szenzort és egy lézer szkennert is tartalmaz a Park Assist csomag, amely továbbá tartalmaz parkolási asszisztenst, valamint garázsbeállási asszisztenst is. Lassan már ott tartunk, hogy több asszisztens lesz egy német prémium autóban, mint a hazai kórházakban.
Az Audi mérnökei bátran azt állítják az új A6-ról, hogy a külső alatt egy sport autó van, amelyet úgy lehet terelgetni, mint egy kompaktot. A futóművet teljesen áttervezték és az eddigieknél is több alumínium elemet alkalmaztak benne, a fő cél a komfort növelése volt, amire szükség is lehet az akár 21 colos felniken feszülő peres gumik miatt. A quattro hajtáson túl összkerék-kormányzás is segíti a manőverezhetőséget
Az európai piacra kezdetben kétféle motorral érkezik az új négykarikás modell, a háromliteres V6-os TFSI benzinmotor 340 lóerőre képes, a szintén háromliteres TDI dízel 285 lóerős lesz. A benzines motorhoz hétfokozatú S tronic, a dízelhez nyolcgangos tiptronic váltóművet társítanak. Az összes modell részben mild-hibrid technológiával is el lesz látva, amely akár 22 km/h alatt önmagában is képes mozgatni az autót, ilyenkor ugyanis a start-stop automatika lekapcsolja a belsőégésű motort és csak az elektromotor hajt.
A hivatalos premiert a jövő héten kezdődő Genfi Autószalonon fogja megtartani az Audi, ahol vélhetően kiderül majd az új generáció ára is. A német piacon leghamarabb az idei év júniusától lehet majd átvenni az első példányokat. Összességében az Audi elvégezte a házi feladatot, az ötös BMW és az E-Klasse Mercedes mellé bátran oda lehet majd állni az új A6-tal, igazi semmi forradalmi nincs benne.
Képek, háttérinfók: Audi