Az idei Genfi Autószalon kapcsán már láttunk pár nagyon érdekes autót, úgy tűnik, hogy a neves gyártók idén nagyon kitettek magukért. Az idei szalon talán legnagyobb meglepetésautóját a Porsche hozta el, ez pedig a látványos kék színű felnikkel feldobott Mission E Cross Turismo, amely a pár évvel ezelőtt bemutatott Misson E kombi változata. Meglepetés, hiszen előzetesen semmiféle teaser videó, vagy előzetesen kiszivárgott fotók nem voltak az autóról úgyhogy sikerült jól titokban tartani a genfi premierig.
A Mission E koncepciót még 2015-ben mutatta be a stuttgarti sportautógyártó, a fehér színben pompázó elektromos szedán, amelyet sokan egyfajta albínó békának tituláltak, akkoriban egyfajta beszólás volt a Teslának. Az elmúlt közel három évben a Porsche mérnökei nem álltak le a fejlesztésekkel és a Cross Turismo képében az első teljesen elektromos autójuk Shooting Brake változatát is elkészítették.
A Mission E Cross Turismo közel ötméter hosszú testét dupla elektromotorok lendítik mozgásba a bő 600 lóerőnyi összteljesítmény által. 0-ról 100 km/h-ra ez a látványos kombi 3,5 másodperc alatt gyorsul, 12 másodperc alatt már ennek a duplájával képes száguldani, amelynek a végét elektronika fogja vissza 250 km/h-nál. Ez a koncepció is a gyár 800 voltos rendszerére épül, a gyorstöltő által négy perc alatt 100 km-nyi távolságra elegendő energiával tölthetőek fel az akkumulátorok.
A Porsche egyébként crossoverként definiálja a Cross Turismo koncepciót, én azonban sokkal inkább nevezném Shooting Brake változatnak, a mostani Panamerához képest sokkal egységesebb és látványosabb a formája, összességében egy sportos autó benyomását kelti. A beltér a külsőhöz hasonlóan modern és letisztult, a cockpit és a középkonzolon is digitális kijelzők garmada látható, de még a klíma vezérlése is érintőkijelzőn keresztül történik, csak úgy, mint a mai Audikban.
Oliver Blume, a Porsche első számú vezetője elmondta, hogy a Porsche Mission E Cross Turismo már majdnem szériagyártásra kész. Ez nem véletlen, hiszen a liftback kialakítású Mission E gyártása a jövő évben kezdődik meg a márka új üzemében. Ez a változat pedig jelentős részben ugyanazon az alapokon nyugszik, várhatóan 2020 körül kezdik meg a gyártását a Cross Turismónak, amely így szerencsére több lesz, mint egy egyszerű koncepcióautó. Úgy tűnik, hogy a Porsche nem csak műszakilag akarja feladni a leckét a Teslának, hanem design terén is lekörözés várható.
Képek, infók: Porsche
..ez mind nagyon szép, csak a legfejlettebb ipari akku-technológia az távol-keleten, illetve Amerikában van. Az európai gyártók – szerintem -jó pár évvel lemaradtak