Újdonságok a Genfi Autószalonról

Nem olyan régen sorra vettük az idei egyik legnagyobb nemzetközi autós seregszemle, a Genfi Autószalon legérdekesebb koncepcióautóit. Akkor megígértük, hogy bemutatjuk azokat az újdonságokat is, amelyek nem csak jövőképeket vetítenek elénk, hanem szériaérett modellek, amelyeket meg is lehet majd vásárolni. Válogatásunk második felében sem feltétlenül csak hétköznapi autók kerültek, hanem megpróbáltuk a legérdekesebb modelleket összegyűjteni, íme.

_dmp8054.jpg

Audi

Azoknak sem kellett csalódniuk az ingolstadti márka genfi kínálatában, akik a sportosabb vonalat kedvelik, az ő kedvükben a házi tuningmárka, az ABT Sportsline járt, akik bemutatták az RS4 Avant általuk tovább durvított RS4-R változatát. A középkategóriás prémium sportkombi 2,9 literes V6-os biturbó motorja immáron 530 lóerőt és 690 Nm forgatónyomatékot ad le, amely a nyolcfokozatú automatikus váltóművön keresztül gyötri a quattro négykerékmeghajtási rendszert. Az ABT tunerei ezen felül kívül-belül karbon kiegészítőkkel dobták fel az autó megjelenését és még a kerekeket is óriási 21 colos méretűekre cserélték. Az izomkúra hatására 4,1 másodperc alatt lő ki nulláról 100 km/h-ra az Audi sportkombija, a végsebessége pedig 250 km/h, az RS Dynamic csomaggal kiegészítve pedig 280 km/h is lehet.

Talán még ettől is látványosabbra sikerült a méregzöld RS5 átirat, amely az RS5-R nevet kapta, az ABT Power csomag által 450-ről 530 lóerőre növelték az autó teljesítményét, amelyben ugyanaz a motor van, mint az RS4-ben is. Azonban a sportkupé jóval rugalmasabb és fürgébb, ugyanis 3,6 másodperc alatt éri el a 100 km/h sebességet.

Alpine

A Renault égisze alatt működő legendás francia sportautómárka egy évvel ezelőtt éppen itt Genfben mutatta be az A110 típus modern reinkarnációjának szériaváltozatát, a forgalmazást már a tavalyi év végén megkezdték, azonban az egymodelles márka idén újabb változatokat mutatott be a középmotoros kompakt sportautójából. A Pure változat a maga egyszerűségével és a kisebb saját tömegével (1 080 kg) sokkal közelebb áll a pályaversenyzéshez, mint a normál modell. A Pure változathoz a vevők választhatnak erősebb Brebo fékeket, aktív sportkipufogót és 18 colos felniket is. Ezzel ellentétben a Légende változat sokkal inkább a kényelemre és gazdagabb felszereltségre helyezi a hangsúlyt. Teljes bőrburkolat a beltérben fekete vagy barna színben, hat irányban állítható Sabelt ülések, valamint karbon díszítőelemek dobják fel ezt a változatot. Bővült a színek palettája is: lanc Irisé, Bleu Abysse, és Gris Tonnerre. A legérdekesebb változat azonban mindenképpen a Signatech közreműködésével fejlesztett GT4 versenyváltozat, amely jelentős módosításokat kapott: a nagyobb leszorítóerő érdekében első splitter és méretes hátsó szárny, állítható versenyfutómű, szekvenciális váltómű és ahol lehet karbon elemek. Az Alpine ígérete alapján a jövőben várható egy 300 lóerő körüli Sport változat, amely nem csak erősebb, de még könnyebb is lehet a mostaniaknál, így még inkább lesz mitől tartania az Alfa Romeo 4C-nek, illetve a Porsche 718 Cayman modellnek.

Aston Martin

Az Aston Martinnál igaz, hogy elektromos lesz a jövő, legalábbis a legújabb koncepcióautójuk alapján, azonban a másik véglet is képviseltette magát a márka standján. Bemutatták a Valkyrie hipersportautójuk AMR Pro változatát, amelyet kizárólag pályahasználatra szánnak. A hibrid hajtáslánccal ellátott fenevad immáron több mint 1 100 lóerőt teljesít, a tömege pedig kereken egy tonna, így már túl vannak az 1:1 tömeg/lóerő arányon. A kisebb tömeget úgy érték el, hogy polikarbonátra cserélték a szélvédőt, a felfüggesztés alkatrészeinek jelentős részét is karbonból készítették, valamint kidobták az autóból az olyan felesleges kényelmi berendezéseket, mint az infotainment rendszert és a fűtés. A végsebessége 360 km/h körül alakul, és mivel pályaversenyzésre készítették, ezért jelentősen módosítottak az autón. Új aerodinamikai csomagot kapott a nagyobb leszorító erő érdekében, némileg ezért szélesebb is lett a Valkyrie. Mindösszesen 25 példány fognak belőle készíteni, árat nem közöltek, de erre már nincs is szükség, hogy ugyanis az összeset eladták előre. De a szerencséseknek 2020-ig várni kell az autóra, ugyanis csak akkor kezdik el a gyártást. 

Bentley

2015-ben mutatta be a VW csoporthoz tartozó angol luxusmárka az első SUV típusát, amely a fura Bentayga nevet kapta. Alapvetően egy megosztó autóról van szó, sokaknak talán még mindig nehéz elfogadni, hogy egy prémium autókat készítő angol nemes, hogyan is adhatta a fejét SUV gyártására, de az autóiparban új szelek fújnak, a vevők igényei pedig változnak, vagy épp megváltoztatják őket az ügyes marketingesek. Azóta készült már belőle dízel kivitel is, amely az Audi négyliteres V8-at biturbós TDI-jét kapta meg, most pedig itt a V8-as benzines és az első hibrid Bentley is. A V8-as benzines változat a Porsche Panamera és a Cayenne Turbo típusokban használt 542 lóerős duplaturbós motor, amelyhez a nyolcfokozatú ZF automatikus váltóművet társítják. Ezzel a konfigurációval négytized másodperccel lassabban (4,5 másodperc) gyorsul 100 km/h-ra a Bentayga, mint a W12-es csúcsverzió, amelytől 11 km/h-val marad el végsebességben is (290 km/h). A Bentayga Hybridről egyelőre annyit tudni, hogy a biturbós háromliteres V6-os motorhoz kapcsoltak egy elektromos motort, a rendszer összteljesítményét azonban még nem közölték. Tisztán elektromos üzemben hozzávetőlegesen 50 km-t képes megtenni ez a hatalmas testű angol autó. A töltéséről a neves designer, Philippe Starck által közösen megalkotott Power Dock névre keresztelt töltőegység gondoskodik, amely otthoni hálózatról 7,5 óra alatt, ipari áram használata esetén 2,5 óra alatt képes feltölteni teljesen a Bentayga akkumulátorait. Néhány változtatást is eszközöltek a mérnökök a hibrid változatnál, a start-stop rendszer helyébe egy üzemmódválasztó került be, amely által a sofőr választhat az EV Drive, a Hybrid Mode és a Hold Mode közül. Továbbá az infotainment rendszer kijelzőjén az E Motion információk alapján nyomon lehet követni menet közben a teljesítményt, a fogyasztást és az akkuk töltöttségi szintjét is. Ezen felül a „MyBentely3” appon keresztül az okostelefonok által is vezérelhetővé válik az autó töltése, az állóhelyzeti hűtés/fűtés, valamint információk kérhetőek le az autó állapotáról is. Adriann Hallmark, a Bentely Motors vezetője elmondta, hogy ezzel a modellváltozattal teszik meg az első lépést a márka elektromobilizálása felé.

2019-bentley-bentayga-hybrid.jpg

Bugatti

A sebesség istenének szobrából egy újabb változatot mutatott be a molsheimi manufaktúra. A Chiron Sport teljesítménye ugyan változatlanul 1 500 lóerő, azonban a mérnökök 18 kg-ot faragtak a hipersportautó tömegéből,  ezt úgy tudták elérni, hogy a kerekekben és az intercooler burkolatán több karbont alkalmaztak,  de az új ablaktörlő is ebből az anyagból készült, illetve némileg könnyebb lett a hátsó üveg is. Ezen felül fejlesztettek az autó futóművén is a jobb kormányozhatóság és a nagyobb kanyarsebesség elérése érdekében. A dinamikus nyomatékvektor funkciónak köszönhetően mind a négy kerék között egyénileg tudja az elektronika szabályozni a forgatónyomatékot, ennek köszönhetően az irányíthatóságon tudtak érezhetően javítani. A fejlesztéseknek köszönhetően a Nardo tesztpályán 5 másodperccel jobb köridőt értek el, mint a „normál” Chiron esetében, valamint képesek voltak 200 km/h kanyarsebességre is. A Chiron Sport változatához a Bugatti ezentúl újabb külső és belső színkombinációkat is kínálni fog, a Genfi Autószalonon az új változat Italian Red és karbon kombinációban került kiállításra, az ára 3,67 millió dollár, amellyel a show legdrágább autója címet is a Bugatti vitte el.

Ferrari

Az olasz márka tavalyi éve különleges volt, hiszen a 70. évfordulójukat ünnepelték, az idei év is hasonlóan különleges az olasz csődöröket készítő sportautómanufaktúra életében, hiszen idén lenne 120 éves az alapító, Enzo Ferrari. A márka idei nagy durranása a 488 Pista, amelyről korábban már itt beszámoltunk nektek, a genfi szalonon tartották minden idők legkeményebb V8-as Ferrarijának a premierjét. Az autó közelébe nem engedtek csak úgy bárkit, hiszen legfőképpen a tehetős közel-keleti, illetve más egyéb törzsügyfeleinek mutogatták ezt a csodát. 

_dmp8351.jpg

Hennessey

Az amerikai márka Európába is elhozta a legújabb hipersportautóját, a Venom F5-öt, amely 1 600 lóerős teljesítményével lekörözi még a Bugatti Chiront is. A nyolcliteres V8-as ikerturbós motor által elméletileg 482 km/h-ig gyorsuló sportautóból mindösszesen 24 példányt kívánnak készíteni, amelyek alapára 1,6 millió dollár, de a vevők a különféle opciók alkalmazásával az árat akár 2 millió fölé is tornázhatják. Kíváncsian várjuk a Koenigsegg, a Bugatti és a Hennessey jövőbeli párharcát a leggyorsabb utcai autó harcáért vívott cím elnyerése érdekében.

_k6a8660.jpg

 KIA

A Hyundai testvérmárkája, a KIA legnagyobb bestsellerének a legújabb generációját mutatta be Genfben, ez pedig nem más, mint a Cee’d, amely az aposztrófot elvesztve immáron Ceed néven fut. Az előző generációból 2012 óta több mint 640 ezer példányt sikerült értékesíteniük. Kívülről az új generáció leginkább az előző formai finomításának tűnik, a legtöbb vonalat élesebben húzták meg és az első fényszórókat is kisarkították, már amennyire ez még belefért. Az igazi változások a beltérben érhetőek tetten, a fejlesztők javítottak az anyaghasználaton és a minőségen, jóval több puhább felületet alkalmaznak odabent, és a mű, illetve valódi bőrbevonatokkal sem fukarkodtak. A vezetőt aktív sávtartó és távolságtartó tempomat is segíti, valamint alapáron az összes változathoz jár a kulcs nélküli nyitás és az automatikus fényszórók. A géptető alatt az Euro-6 kívánalmaknak megfelelő 1,6-os dízelmotor lesz, amely 113 és 134 lóerős változatban lesz elérhető, valamint egyliteres háromhengeres turbós benzines 118 lóerővel, illetve 1,4 literes szívó benzines 99 lóerővel, ugyanez turbóval 138 lóerővel. Alapból az összes motorhoz hatfokozatú manuális váltót társítanak, de a turbós 1,4-es és az 1,6-os dízelhez választható lesz hétfokozatú duplakuplungos váltómű is. Természetesen marad a jól ismert szlogen is, 7 év vagy 100 e km garancia. Az új Ceed igazából nem tűnik unalmasabbnak, mint egy hetes Golf, de a beltérben nem is olyan kusza, mint a jelenlegi Focus. Szóval a koreaiak megcsinálták a házi feladatot, az új típus egy egész jól fogyasztható termék lesz.

Italdesign

Nem olyan régen írtunk a neves olasz formatervező stúdió kapcsán egy történelmi visszatekintőt, amelyben az Italdesign elmúlt 50 évéből elevenítettük fel a legérdekesebb momentumokat. A stúdió első saját fejlesztésű sportautója a Zerouno, amelyet szériában is gyártanak. Már amennyiben szériának lehet nevezni a tervezett 5 példányt, amelyeket egyenként 1,6 millió dolláros árcédulával értékesítenek. Az olaszok egy kicsit kibővítik a szériát, ennek apropóján Svácban bemutatták a roadster változatot, amelyet Zerouno Duerta névre kereszteltek, és darabját 2,4 millió dollárért kívánják értékesíteni. Aki egy kicsit is emlékszik, annak nyilván bevillant, hogy az Italdesign sportautója valójában egy jó erősen áttervezett Audi R8, amelyet méregdrágán el lehet adni. A formaterv kétségtelenül látványos, azt hiszem, hogy ez a legjobb dolog, ami egy R8-cal történhet az élete során. A magas árat főként az indokolja, hogy a teljes karosszéria karbonból készül, egyedi a beltér, ráadásul mindent kézzel szerelnek össze. A roadster változat nem csak egy szimpla tetejét vesztett kupé, a motorburkolatot például teljesen áttervezték, és mindent megtettek annak érdekében, hogy a kupé menetdinamikáját megtartsák, egyedül a végsebessége lett kisebb 10 km/h-val, így a roadster „csak” 320 km/h-val képes repeszteni. Mindösszesen csak öt példányt készítenek ebből a változatból is a vevők igényeire szabva.

Koenigsegg

Ha már szóba került a svéd autómárka is, akkor mindenképpen érdemes róluk is néhány szót említeni a genfi show kapcsán. Igaz, hogy új modellel nem jelentkeztek, azonban az 1 500 lóerős hibrid hipersportautójukból, a Regeraból két egyedi példányt is kiállítottak. Az egyik egy kéttónusú fényezéssel ellátott változat, amelyet Swedish Blue színben, anyagában kékre színezett karbon elemekkel kombináltak, a beltérben pedig az Ocean Green szín dominál. A másik autó pedig Crystal White fényezésben pompázott, ennél a karbon betéteket nem színezték, azonban ellátták az extra Ghost aerodinamikai csomaggal. Ennek a darabnak a belterében a fekete-narancs színkombináció dominált. Egyelőre talán nincs is szükségük új típusra a svédeknek, hiszen a jóval gyengébb Agera RS által tartják jelenleg a világ leggyorsabb közúti autója címet, így amíg az nincs veszélyben, addig ráérnek fejleszteni.

Mercedes-Benz

A stuttgarti csillagos márka mindig mutat valami újat a nemzetközi szalonokon, így volt ez Genfben is, igaz ugyan a legnagyobb tűzijátékukat, az AMG GT négyajtós változatát már jóval Genf előtt bemutatták, azonban maradt még a tarsolyukban. Meglepő módon a Mercedes a C és az E-Klasse típusok dízel plug-in hybrid változatait leplezte le a shown, ami a német dízelhelyzetet tekintve felettébb érdekes. Ezekbe az autókba a kétliteres dízelmotor mellé egy 13,5 KWh akkucsomagot és egy 121 lóerős elektromotort társítanak, amely által tisztán elektromos üzemmódban körülbelül 50 km-t képesek megtenni. Az akkuk gyorstöltő által 2 órán belül teljesen feltölthetőek, normál hálózatról töltve ugyanez 7 órába telik. Mindegyik típusban elérhető lesz az S560e plug-in hibrid típusból átemelt Eco Assist, amelynek keretén belül a sofőr négy üzemmód közül választhat: Hybrid, amely az alapállapot, E-Mode, amelyben csak az elektromotor működik, E-Save, amelyben csak a dízelmotor dolgozik és Charge, amelyet kiválasztva menet közben töltődnek az akkumulátorok. Ezzel párhuzamosan bemutatták az új töltőállomásukat is, amelyet ők „Wallbox”-nak neveznek, ez gyorsabb töltést és RFID kártyával történő hozzáférést és vezérlést tesz lehetővé. A márka újdonságai a nyár végétől lesznek elérhetőek.

mercedes-c-class-e-class-diesel-plug-in-hybrids.jpg

A genfi szalonon a csillagosok megmutatták a csúcsluxus zászlóshajójuk frissített változatát is. A Mercedes-Maybach S-Klasse a „normál” csúcs Mercedes hosszított változatától is hosszabb, egészen pontosan 5,46 méter hosszú (+25,4 cm), amelynek a tengelytávja bő 3,3 méter. A csúcs bálnához mostantól akár két tónusú fényezést is rendelhetnek a jövőbeli ügyfelek összesen kilencféle kombinációban. A géptető alatt kétféle benzines motor kaphat helyet, az S560 4Matic változatban a jól ismert négyliteres biturbó motor kerül 463 lóerővel és kereken 700 Nm forgatónyomatékkal, amely által 4,8 másodperc alatt gyorsulhat fel az autó 0-ról 100 km/h-ra. A leglegleg kivitel az S650, amelyben a turbós hatliteres V12-es motor röpíti a négykerekű luxusjachtot, amely a 621 lóerő és a mesés kelet világát idéző 1 001 Nm-nyi forgatónyomatékkal 4,6 másodperc alatt lövi 100-iig saját magát. A beltérben is csupa fényűzés minden eges négyzetcentiméter. Exkluzív színkombinációkban kérhető bőrfelületekkel bővült a választék: Armagnac Brown és Black, vagy Savanna Beige és Black. A fekete Nappa bőrözés ráadásul vörösréz, arany vagy platina színű varrással is kérhető. Kívülről egyébként leginkább az új hűtőmaszkról lehet megismerni a frissített óráscirkálót, a korábbi horizontális osztást felváltották a vertikális rácsok, ezt korábban a Vision Mercedes-Maybach 6 koncepcióautókon láthattuk. 

Morgan

A kis angol sportautógyártó cégről nem sok lehet hallani az autós médiákban, most mégis egy jeles évfordulót ünnepelnek, ugyanis az idén 50 éves a Plus 8 típus, amely még 1968-ban mutatkozott be az Earls Court Motor Show-n. Akkoriban még a Rovertől származó V8-as motorokat építették be a puritán klasszikus sportautóba, amelyet nagyon sokáig fa vázra építettek. 2012-ben mutatták be a típus második generációját, amelybe már a BMW-től származó 4,8 literes V8-as szívó motort építették. Mivel ezt anno szintén itt mutatták be, ezért a jubileumi modellváltozatnak is remek premierhelyszínnek bizonyult az idei szalon. A 50th Anniversary Edition változatból mindösszesen csak 50 darabot fognak gyártani kizárólag kék színben, amellyel a legelső modellre kívánnak utalni. Ugyanakkor bemutatták az Aero utolsó változatát is, a GT-t, amely ugyebár a könnyűsúlyú Aero 8 típuson alapul. Ebből mindösszesen csak nyolc példányt fognak gyártani, egyben ez lesz az utolsó Morgan Aero, amelybe a fent említett BMW motor kerül.

Peugeot

Az oroszlános francia autómárka legnagyobb dobása az új 508-as bemutatása volt. A franciák csúcsmodellje teljesen megújult, hogy állja a sarat a középkategória királyaival, a Pasattal és a Mondeóval szemben. Egészen egyedi formát sikerült összehozni a francia designereknek, és ha bár egyes részleteit már láttuk más márkáknál, mégis ügyesen gondolták ezeket is tovább. Ilyen például a fémbetétes hűtőmaszk, amelyet a Mercedes sütött el a korábbi A-Klasse és CLA esetében, vagy például a lökhárító aljáig lehúzott nappali menetfény, amellyel pedig a szintén francia Renault típusain találkozhattunk először. A négyajtós, valójában liftback kialakítású új 508-as tetővonalát kupésan húzták hátrafelé, amely kölcsönöz némi eleganciát a formának, igaz ezt valószínűleg majd a hátul ülők fejtere bánja. Ami a kategóriájában egyedülállóvá teszi az új nagy Peugeot, az a keret nélküli oldalüvegek, ezek igazi kupés vonások. A hátsó részt a manapság tipikus osztású Peugeot hátsó lámpák teszik érdekessé. A beltér talán már ennyire nem izgalmas, mint a külső, azonban a fotók alapján egy szép és áttekinthető műszeregységet és középkonzolt sikerült összehozniuk, amelyen a szálcsiszolt fémbetétek, az utasoldali felőli részen pedig a faburkolat jelentik a díszítést. Újdonság az autóban az éjjellátó rendszer, valamint a vezetőt segíti az adaptív tempomat, a vészfékezési asszisztens és még néhány hasonló titkárnő. A géptető alatt lehet 1,6-os benzines motor, amely turbó által fújva 178 és 222 lóerő között változhat, ehhez nyolcsebességes automatikus váltó csatlakozik. Dízelből kétféle motor lesz háromféle teljesítménnyel, 1,5-ös 128 lóerős és kétliteres 158 vagy 178 lóerővel. Ehhez hatfokozatú manuális, vagy a már említett automatikus váltóművet lehet társítani, továbbá jövőre érkezik egy hibrid változat is.

Porsche

A 88. Genfi Autószalonon tartották a Porsche 911 GT3 RS változatának a világpremierjét is, amely nagy valószínűséggel az utolsó szívómotoros RS Porsche. A hathengeres, négyliteres boxermotor 520 lóerőt teljesít a 9000-es fordulatszámtartomány közelében, amely által 3,2 másodperc alatt futja meg a 100 km/h-t és a vége 312 km/h-nál van, mindezt a hétfokozatú duplakuplungos automatikus váltóművön keresztül. Persze nem csak a motor teljesítménye kell ezekhez az értékekhez, hanem a tömegből is jócskán faragtak a Porsche mérnökei. Karbonvázas az ülés, könnyűszerkezetes anyagból készülnek az ajtók, és a zajszigetelés javától is megszabadították az autót. De, ha ez nem lenne elég, akkor a jövőbeli vásárlók választhatják a Weissach csomagot is, amely további külső és belső karbonelemeket ad az autóhoz, illetve elöl 20, hátul 21 colos magnéziumfelniket.  Áprilistól lehet megvenni és az árcédulán majdnem 200 ezer eurós összeg fog virítani opciók nélkül. 

Rimac

A horvát manufaktúra sem bír magával, a genfi showra elhozták a legújabb elektromos hipersportautójukat. A Rimac neve talán sokak számára onnan lehet ismerős, hogy az elődmodell egy példányát lezúzta Richard Hammond. A második típus, a C_Two jócskán odacsap minden konkurensének, 1 888 lóerőt présel kis az elektromotorjaiból, amely által a 0-100 km/h sprint 1,85 másodperc alatt megvan, a vége pedig jelenleg 412 km/h. A szabványos NEDC mérés alapján egy töltéssel 650 km-t képes maximálisan megtenni, nyilván nem a szemét kinyomva. A hipersportautó további újítása, hogy a kategóriájában ez az első autó, amely negyedik szintű önvezető technológiával van felvértezve. Nyilván az kicsit érdekes lehet, hogy egy ilyen autóba, amelyet azért vesznek, mert ki akarják használni a tudását, minek kell ilyen, mindenesetre az elsőséget a nevük mellé írhatják. A megjelenésében egyébként inkább tűnik visszafogott autónak, mintsem kirívónak, legalábbis ha összevetjük a Hennessey, vagy például a McLaren típusaival, akkor sokkal harmonikusabb karbon testet álmodtak meg neki a tervezői. A beltérben is magas minőségű anyagokat használtak, a középkonzol amolyan teslásan egy nagy tablet kijelzője, mint ahogyan a cockpit is egy darab digitális kijelző, de ehhez a szörnyeteghez ez kiválóan passzol.  Egyébként, ha valaki sietne magának rendelnie egy példányt, az már elkésett, ugyanis a premiert követő három héten belül a tervezett 150 példány mindegyike vevőre talált.

Ruf

Ha a Porsche típusainak nemesítéséről van szó, akkor számomra a Singer és a Ruf ugrik be elsőre, amelyek közül az utóbbi nem pusztán csak egy tuningcég, hanem hazájában, Németországban autógyártóként van regisztrálva. Ők ismét gurítottak egy nagyot és a retro köntösbe bújtatott, ám modern szívvel élő SCR Rocks-ot állították a standjuk középpontjába. A ’80-as évek 911-es típusait idéző külső a cég saját fejlesztésű karbon kasznija, amelyet a szintén karbonból készült monocoquera építenek rá.  Ennek köszönhetően az autó üres tömege 1 240 kg, ami jócskán kisebb, mint a 911 GT3 RS-é (1 430 kg), így játszi könnyedséggel mozgatja a négyliteres 503 lóerős boxer. Első pillantásra könnyű összekeverni egy régi 911-gyel, azonban a LED-es lámpák elárulják, hogy itt van egy kis turpisság. Szerintem nagyon jól sikerült ez a modell, a zöld szín pedig különösen jól áll neki.

Toyota

A legnagyobb japán gyártó két világújdonságot is bemutatott Svájcban, az egyik az új Auris, a másik pedig a GR Supra Racing Concept. A legújabb Auris már a márka harmadik generációs TNGA platformjára épül, amelybe háromféle hajtáslánc választható. Az alap verzió az 1,2 literes turbós benzinmotoros változat lesz, a lényeg azonban az 1,8-as és a kétliteres motorokkal szerelt hibrid változatokon van. Külsőleg egy igen dinamikus megjelenésű kompaktot alkottak, amely első látásra azt hiszem képes lesz felkavarni az alsó középkategória unalmas egyhangúságát, különösen jól áll neki a kéttónusú fényezés. Az összmegjelenésében is sokkal sportosabb autó lett az Auris, mint az eddigi generációk valaha is. Bár csak a Lexusnál is ennyire jól menne a formatervezés…

 Volvo

A mindig stabil svéd acél, sőt manapság igen jól prosperál az északi márka. Az idei Genfi Autószalonon az a nagy megtiszteltetés érte őket, hogy elvitték a 2018-as európai Év Autója címet, amelyet az XC40-es típusnak ítélt oda a nemzetközi zsűri. Volt azonban igazi újdonság is a házuk táján, méghozzá az új V60 generáció, amely a stílusos kombik sorát erősíti. A V60 a német konkurensekkel szemben éles vonalak által körülhatárolt autó, nyoma sincs lebegő vonalaknak, vagy túlkerekített formáknak. Már a V90 is nagyon elegáns és szép autó benyomását kelti, ez talán fokozottan igaz a kisebb testvér esetén, amely ugyanúgy az SPA platformra épül, mint az XC60 és a V90 is. A beltérben a minimalista design érvényesül, de minden nagyon elegánsan kapcsolódik össze, és a középkonzolon lévő óriási központi kijelző is szépen belesimul a beltér környezetébe. A legfontosabb tényező egy kombinál mindenképpen a nagy és jól pakolható, lehetőleg síkpadlós csomagtér. Ebből 529 liter jutott az új Volvónak, amely 99 literrel több, mint az előd modellé volt. Ez a hátsó ülések ledöntésével egészen 1 364 literesre növelhető. A Volvo mindig is híres volt a biztonságáról, ebben az új V60 sem szenved hiányt: a City Safe rendszer azonnal vészfékez, ha ütközés lehetőségét érzékeli, ráadásul egy félig önvezető rendszerként operálva, a Pilot Assist gondoskodik az autó sávban tartásáról is, ha a pilóta figyelme lanyhulna. A géptető alatt benzines, dízel és hibrid hajtásláncok kaphatnak helyet, a T8 hibrid például 385 lóerővel gazdálkodik. Az első példányokat szeptemberben fogják leszállítani a szalonokba.

Ezzel zárjuk is az idei, sorban a 88. Genfi Autószalonról készült összefoglalónkat. Reméljük, hogy mindenki megtalálta a neki tetsző autót, a véleményetekre pedig természetesen most is kíváncsiak vagyunk, úgyhogy osszátok meg itt velünk, hogy mit is gondoltok az idei felhozatalról.

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share