Q8 – a kupé SUV

Valamivel több, mint 10 éve már annak, hogy a BMW talált egy eddig még fel nem fedezett piaci rést, úgy akadtak erre rá, mint anno Colombus Amerikára, elindultak valahonnét és kikötöttek valahol. Valahogy így indult az X6 karrierje is, elkezdtek rajzolni valamit a tervezőasztalon, aztán megalkották a kupé SUV kategóriát. Később a Mercedes is megcsinálta a saját változatát (GLE Coupe), illetve mindkét német gyártó egy mérettel kisebb változatokat is készített (X4 és a GLC Coupe). Ebbe a szegmensbe ugrik be most a harmadik rivális, az Audi a Q8 divatterepjáróval célozza meg a kupésított plázajárókra vágyó ügyfeleket. 

2019-audi-q8.jpg

Első pillantásra azt mondom, hogy egy egészen jól sikerült formatervet sikerült összehozni a négykarikás márkának. Manapság sokan hántolgatják fel nekik, hogy a négyajtósaik nagyon egyformák, szinte csak a méretükben lehet őket megkülönböztetni ezt valahogy az SUV-kra is rá lehet húzni. A Q8 látszólag is kilóg ebből az uniformisból, még ha magán is hordozza a tipikus formai jegyeket. A méreteit tekintve egyébként hozzávetőlegesen akkora, mint a Q7, leszámítva a kupésan lejtó tetővonal miatt adódó magasságcsökkenést, de ez kellően jó optikai hatást eredményez.

2019-audi-q8_2.jpg

A konzervatív megjelenésű Q7 alapjaira épül az újdonság, ugyanakkor magán hordozza azokat a stíluselemeket is, amelyeket az Audi a legújabb A8 modelljén már alkalmaz: az új single frame hűtőrács, amely hat vertikális krómozott osztással van tagolva, a LED mátrix fényszórók, hátul pedig a Q8 teljes szélességében átfutó szintén LED lámpák, amelyek egyébként is a VW csoport termékeinek a védjegye. 

2019-audi-q8_3.jpg

A beltérben szétnézve is sok ismerős elemet láthatunk, ezek mindegyike az A8-ból érkezik: a középkonzolon a dupla érintőképernyő, illetve a klasszikus óracsoport helyén trónoló óriási digitális kijelző. A csomagtér is méretes, alapból 605 literes, a hátsó ülések ledöntésével pedig 1 755 literig bővíthető a raktér. 

2019-audi-q8_4.jpg

A formája miatt jóval könnyedebbnek érződik az Audi Q8, mint az alapjait adó Q7, azonban még így is eléggé testes jószágról van szó, üresen 2 145 kg-ot nyom, ha a háromliteres TDI koromgyár van benne, amelyhez egy 48 V-os elektromos rendszer, lítium-ion akkucsomag és egy szíjhajtású indítómotor is tartozik. Ezzel a megoldással elvileg 0,7 liter üzemanyag takarítható meg 100 km-en, én meg ilyenkor elgondolkodom, hogy ennyiért megéri-e egy ilyen drága és bonyolult megoldás egy autóban.

2019-audi-q8_1.jpg

A géptető alatt rejtőző háromliteres V6 TDI a mild hibrid rendszerrel együtt összesen 286 lóerőre képes, a 600 Nm-nyi nyomatékkal kiegészülve a jókora Q8 6,3 másodperc alatt katapultál 100 km/h-ra. A jövő évben érkezik ugyanennek a motornak a gyengébb változata, valamint a szintén háromliteres TFSI benzines változat, amely 340 lóerőt szabadít a kerekekre. Természetesen az összes változat Quattro, a hajtásláncban a ZF 8 fokozatú automatikus váltóműve kapott helyet.

Az új Audi a VW szlovákiai üzemében fog készülni, ugyanott, ahol a Bentley Bentayga, az Audi Q7 és a VW Touareg is. A forgalmazást az idei év harmadik negyedévében kezdik meg.

Képek, háttérinfók: Audi 

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share