A BMW lassan már húsz évvel ezelőtt hagyott fel az E31 gyártásával, amely 1989-es bemutatásakor a márka csúcsmodellje és egyben a legnagyobb kupéja is volt. Az első BMW 8 Series vélhetően sokak álomautója a mai napig, ami nem csoda, hiszen a rendkívül egységes és elegáns formaterv a bukólámpákkal anno sokak szívét megdobogtatta, mint ahogy a géptető alatt rejlő V8-as vagy V12-es motor is, utóbbihoz ráadásul hatfokozatú manuális váltót is társítottak, amellyel ez volt a világ első ilyen hajtáslánccal felszerelt utcai autója, és az elsők között volt az elektronikus gázpedál alkalmazásában is.
Régóta tudvalevő, hogy a bajorok új nagykupét terveznek, amellyel méltó konkurenst állíthatnak a Mercedes-Benz S-Klasse kupé változatának és még számos más gran turismónak. A tavalyi évben mutatták be a Concorso d’Eleganza Villa d’Este autószépségversenyen az új generáció koncepcióváltozatát, amelyet már akkor sokan csodáltak. Azóta eltel bő egy év, a múlt hétvégi 86. Le Mans-i 24 órás versenyen pedig végre bemutatták a szériaváltozatot is, amely egyben a versenypályán is debütált.
Az új 8-as BMW a koncepcióhoz képest formailag némileg szelídült, az óriási veséket konszolidáltabb darabok váltották fel, és az összkép is jobban beleillik a jelenlegi formanyelve, de szerencsére egyedi karakter maradt az autó, amely első látásra is jól megkülönböztethető bármi mástól. Klasszikus gran turismo jegyeket visel magán az újdonság; hosszú géptető, dupla buboréktető és mindezt egy rövid far zárja le, amelyen a trapéz alakú kipufogóvégek a leghangsúlyosabbak, valamint a lámpák.
Alapból teljes LED fényszórókkal szerelik az nagy kupét, amelyhez opcióként lézeres lámpák is rendelhetőek, valamint egy Carbon Package nevű tömegcsökkentő csomag is elérhető lesz, amelyben a tükörházak, a hátsó szárny és a diffúzor is karbonszálas műanyagból készül. A beltérben a sportosan elegáns vonalat erősítették a BMW tervezői, a pilóta egy 10,3 colos digitális műszerfallal szemez, a középkonzol tetején pedig egy 12,3 colos kijelző trónol, amely az infotainment rendszeré.Az extralistán olyan tételeket lehet bepipálni, mint a vezetéknélküli töltés lehetősége, Bowers & Wilkins hangrendszer, rozsdamentes acél díszítőelemek és üveg kapcsolók.
Bizonyára az igazi benzinvérűeket az izgatja, hogy mi rejlik a gépházban, nos egyből kétféle változatban lehet majd megrendeli az új csúcskupét. A 840d xDrive egy háromliteres dízel biturbó sorhatos motort kapja, amely 315 lóerőt és 680 Nm forgatónyomatékot szabadít a nyolcfokozatú automatikus váltóművön keresztül a négy kerékre. Ez a változat 4,9 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t miközben kormol egy jót. A csúcsváltozat az M850i xDrive, amelyben 4,4 literes biturbós V8-as motort fogták munkára. Ez 523 lóerővel és 750 Nm nyomatékkal szaggatja szét a gumikat, ugyanúgy a 8 fokozatú váltóművön át. A gyorsulása 3,7 másodperc 0-ról 100 km/h-ra, mindkét változatot 250 km/h csúcssebességben limitálták. Az új BMW nagyágyú ősztől lesz elérhető a szalonokban.
Képek, háttérinfók: BMW