A csepp Kadett GSi felújításának története folytatódik. A felújítást bemutató sorozatunk második részében a karosszérialakatolás bonyodalmait, annak komplett menetét mutatjuk be. Az első cikkben leírtak szerint nagy nehézségek árán sikerült komplett gyári GM sárvédőket, küszöböket, első taposókat, hátfalat szerezni. Ezen beszerző körutak nagyon tanulságosak voltak, tulajdonképpen Szabolcs itt eszmélt rá arra, hogy mekkora fába is vágta a fejszéjét, mert ezek a gyári elemek nagyon ritkának bizonyultak, holott 10 éve még minden beszerezhető volt egy akkor még teljesen átlagosnak mondható E Kadetthoz.
Ma már egyre nehezebb eredeti karosszériaelemeket beszerezni egy E Kadetthez is.
„Magyarországon az összes lehetőséget kiaknáztam, felkutattam minden régi, elfekvő készletet, innen nagyon sok gyári GM kasznielemet sikerült beszereznem. Bizony itt is volt már megalkuvás a projektben, mert a bal oldali komplett sárvédő sajnos sehogy sem akart összejönni, így ide később egy jó állapotú bontott elem került fel. Mivel teljes felújításról van szó, ezért a szétszedést követően a következő lépés a homokszórás volt, amely által a Kadett 30 év alatt összegyűjtött összes hibája előjött. Többek között a hátfal cseréjének indokoltsága már rögtön a hátsó lökhárító lebontása után látszódott, oda nem sajnálták a gittet a törés után, ezt a homokszórás később megerősítette.’
Ez sem volt egy hibátlan GSi, eddigi élete során kapott pár pofont.
„Ezután nem sokkal jött a bal oldalával a probléma, ami gyakorlatilag mindvégig elkísérte az autót a kasznizás során. A bal oldali nyúlvány már valószínűleg a törés pillanatában sem volt a helyzet magaslatán a rozsdát tekintve, a hátsó része megnyílt, innentől kezdve szabad útja volt a víznek. Ezen rész teljesen egyedileg lett méretpontosan legyártva.”
A hátsó rész és a kaszni baloldali része feladta a leckét a felújítás során.
Azt mindenképpen meg kell említeni, hogy Szabolcs nem csak felújítja ezt a GSi-t, hanem ahol lehet, ott jobbá, erősebbé teszi, mint a gyári kivitelek. Azonban az egyedi elgondolások csak tovább nehezítették, az amúgy sem tökéletes kaszni rendbetételét. „Amikor belekerültek a taposók és az egyedileg legyártott, a belső és a külső küszöb közé kigondolt merevítések (ez a cabrio kivitelben alap volt már, de a GSi-ben nem) a kaszni újra visszanyerte a merevségét. Itt jöttek az első problémák, a negyed nem pontosan illeszkedett, ami a felépítmény torzulásából eredt, mint később kiderült a bal oldali törés még a balos B oszlopot is érintette, így pneumatikával helyre kellett tenni az egészet.”
A küszöbök extra erősítést kaptak, ez talán már gyárilag is elkélt volna.
Ezután újabb nehézségekbe ütköztek, emlékszem még a facebookon olvastam, hogy a tető csúnyán megtréfálta Szabolcsot, és talán az volt számára a mélypont az egész eddigi történetben. „Észrevettük, hogy a tetőlemez hátsó része tiszta gitt. Itt komolyan elgondolkoztam, hogy mi lenne a célravezető, eladni a kocsit így esetleg rally alapnak, vagy folytatni a projektet. Szerencsére Kadettos ismerőseim, barátaim észhez térítettek és nem hagyták, hogy eladjam az autót, mely gyerekkori álmom volt. Végül a gitt teljesen le lett csiszolva, majd a tetőlemez finoman ki lett nyomkodva, feltöltve cinnel, hogy a festésnél minél kevesebb gitt kerüljön rá.”
A végére a tető is okozott egy kellemetlen meglepetést.
A kaszni felújítása során is a fő cél az volt, hogy lehetőleg a legjobb minőségű elemeket használják fel, ezek pedig a gyári elemek. Sajnos egyedül a bal oldalához nem lehetett komplett negyedeket kapni, így ott két félnegyedből lett megoldva a sárvédő. Amikor elkészültek a karosszériamunkával, azután gondosan belepróbálták a lámpákat, az üvegeket és a lökhárítókat is. Ezt követően végleg lehegesztették az elemeket és megtörtént a lemezek kezelése, illetve az alváz tömítőzése is.
A kasznimunkával egy közel egy éves periódus zárult le a Kadett GSi felújítása során.
Mondhatni a nehezén már túl vannak, közel egy év karosszériázás után hazakerült a Kadett GSi, megújulva, kilakatolva. Olyan jó formába került az egész, hogy aki korábban látta, az szinte csak a felnikből jön rá, hogy ugyanarról az autóról van szó. Persze ez alatt az idő alatt Szabolcs sem maradt tétlen, szerzett egy gyári felniszettet, elektromos ablakokat és tükröket, egy ritka 16V kormányt, számtalan apróságot, illetve elkészült az autó szíve is, egy épített 8 szelepes motor a hozzátartozó váltóval.
Az MS Design toldat sokat dob a megjelenésen.
Hamarosan folytatjuk az Opel Kadett GSi feltámadásának a történetét, a következő részben a fényezés és az összeszerelés kerül terítékre. Addig is kövessetek minket itt, a facebook oldalunkon és az Instagramon is, valamint az ország legnagyobb oldtimer & youngtimer közösségében, a vancello.hu Roncsvadászok csoportjában. Ha pedig Opel rajongó vagy, akkor gyere el szeptember 15-én Fótra, az idei második találkozónkra, ahol többek között lesz pár szép autó a villámos márka múltjából is.
2. Roncsvadászok Oldtimer & Youngtimer Találkozó
Tavaly szeptemberben szerveztük meg a vancello.hu első találkozóját Fóton, amely nagy sikert aratott a klasszikus járművek kedvelőinek és a lelkes roncsvadászok körében. A fő vezérelvünk az volt, hogy Magyarország legnagyobb veterános közösségét, a vancello.hu Roncsvadászok csoport tagjait egy igazán jó hangulatú összejövetelre hívjuk, ahol az oldtimer és youngtimer autók és motorok, illetve egyéb járművek színes és olajszagos kavalkádját vonultassuk fel. Már az első rendezvényünkön is közel 200 járművet lehetett megcsodálni. 2018. szeptember 15-én ismételten várunk minden kedves olvasót, roncsvadászt, rajongókat, autósokat, motorosokat, járműimádókat és úgy általában mindenkit, akit egy kicsit is megszédít a benzingőz! A helyszín ismételten Fót, Fáy présház, színes programok várják a látogatókat, a kiállítók járműveit pedig most is díjazni fogjuk. Mivel az idei évben elindítottuk a Roncsvadászok90 csoportunkat is, ezért idén már az 1999. december 31. előtt gyártott járműveket is várjuk.