Lassan már két éve annak, hogy a leggyorsabb szériaautó címet a svéd Koenigsegg márka elbitorolta a világ egyik legexkluzívabb autómanufaktúrájától, a Bugattitól. Nem kellett persze félteni a VW csoport koronaékszereként számon tartott molsheimi autószobrászokat, a Chiron egy új változatával rukkoltak elő, amellyel megdöntötték az eddigi sebességrekordot: 490,484 km/h a új csúcs.
A rekorder gép ezúttal a Bugatti Chiron Sport egy módosított változata volt, amely egy longtail kivitel. A fejlesztésbe bevonták a Dallara és a Michelin mérnökeit is, a fő cél az volt, hogy a hipersportautó egy olyan verzióját fejlesszék ki, amellyel könnyedén átlépik a 300 mérföld/óra sebességet (a rekord 304.773 mérföld/óra). Hat hónapig dolgoztak az autón, amely 25 cm-rel hosszabb lett, mint a kiindulási alapot adó Chiron Sport. Ezen kívül eltávolították az aktív hátsó szárnyat, amelyet fix beépítésűre cseréltek, ezzel is csökkentve a légellenállást.
További jelentős újítás, hogy a felfüggesztést lézeres kontroll alatt tartják, így az autó legkisebb rezdüléseire, az út legapróbb egyenetlenségeire is azonnal tud reagálni a futómű, amely szintén jó hatással van az aerodinamikára. Ugyanakkor némileg módosítottak a kipufogórendszeren is, olyasmi kialakításút kapott, mint amilyet a nem régiben bemutatott Centodieci típuson is láthattunk. A cél ezzel az volt, hogy a kipufogógázok kiáramlása a hátsó résztől minél távolabb történjen, hogy ne zavarja meg az autó körüli légáramlást. A beltérben is eszközöltek elég sok változást a fejlesztés során. Egyetlen egy ülést hagytak meg, ez nyilván a tömegcsökkentés miatt volt szükséges, másrészt teljesen becsövezték a pilótafülkét.
A rekorddöntésre a németországi Ehra-Lessien nagy sebességre tervezett, 21 km hosszú háromsávos pályán került sor. Azért választották ezt a helyszínt, mert a pálya kimagaslóan magas színvonalú biztonsági szempontból, amely ekkora tempónál nem elhanyagolandó tényező. A csúcsdöntés során mindent megtesznek azért, hogy egy esetleges baleset kockázatát a lehető legminimálisabbra csökkentsék. Az autó kiváló, a pálya tökéletes, az időjárás megfelelő, akkor már csak egy remek pilóta kell, ezt a szerepet Andy Wallace kapta, aki sikeresen megfutott az új világcsúcsot a Bugatti Chiron Sport Longtail volánja mögött, amelyet a TÜV hitelesített.
Ezzel persze még nem ért véget a történet, ugyanis a Bugatti fejlesztési vezetője, Stefan Ellrott elmondta, hogy ettől még akár 25 km/h-val is tudnak gyorsabbak lenni, még hozzá a híres Nevadai sós síkságon. Az a helyszín ugyanis magasabban fekszik a tengerszinttől (bő 1000 méter), míg Ehra-Lassien csak alig 50 m-rel van magasabban, mint a tengerszint. Így nagyjából ugyanolyan légköri nyomáson futották meg a rekordot, mint ami a tengerszinten is jellemző. A magas légköri nyomás növeli a légellenállást, ugyanakkor a magasabban fekvő területeken a ritkább levegő miatt kedvezőbb az aerodinamika, igaz ekkor arra kell ügyelni, hogy a levegő ne legyen oxigénszegény, mert a belsőégésű motorok működéséhez ez elengedhetetlen. Ilyen szempontból Nevada ideálisabb helyszín, viszont a Bugatti biztonsági szempontból nem tartja kielégítőnek, ami igaz is, hiszen ott már láttunk nem egy-két tragikus bukfencet.
A Bugatti pedig nem várt sokat, a jelentős marketingértékkel bíró sebességrekordot azonnal üzleti céljaik kiszolgálására használták fel. A napokban mutatták be a Bugatti Chiron Super Sport 300+ modellváltozatot, amely a rekorder autó limitált példányszámban kínált változata lesz. A színe ugyanúgy fekete-narancssárga, jó hír, hogy más színkombinációban is elérhető lesz. Ugyanakkor van benne utasülés,és száműzték belőle a bukórácsot és az egyedi lézeres szabályozású futóművet is. Annyit pletykálnak, hogy felárért ezt kérhetik a jövőbeli ügyfelek, és akár a 440 km/h-ban limitált sebességet is feloldják, persze először ki kell fizetni a 3,5 millió eurós alapárat.
A Bugatti mindösszesen 30 példányt fog készíteni ebből a változatból, a gyártását pedig csak 2021-ben kezdik meg. Nyilvánvalóan nem ez lesz az utolsó limitált széria a Chironból, de az biztos, hogy ez az eddigi leggyorsabb.