Nissan Z
Még nincs egy éve, hogy a Nissan bemutatta a Nissan Z Proto koncepcióautót, amely a 370Z utódjának előfutáraként harangoztak be, máris megérkezett a szériaváltozat. Valódi sportkupé, V6-os motor, hátsókerék-meghajtás, manuális váltómű. A mai egyenautók színtelen kavalkádjában igazán üdítő koktél ez a sportgép, hiszen ilyet már nem divat gyártani. De lássuk az új Nissan Z-t, amelyet New York-ban lepleztek le
Bő 10 éve már annak, hogy a Nissan 370Z debütált, így már időszerű volt az utód értkezése, amely a külső jegyeket illetően a Z Proto kisebb módosításokkal ellátott szériaváltozata. Így ahogy van, ez az autó nagyon jól néz ki, nagyon kellene. A Z Proto-hoz képest a farrészen a szolíd spoiler az egyetlen módosulás, amelyet a Performance változat kap, de még ez sem rontja el az egységes formatervet.
Összesen kétféle felszereltségi szint lesz elérhető; Sport és Performance, utóbbi a Proso Spec csomaggal is bővíthető lesz. Kezdetben hat kéttónusú fényezés közül lehet választani, a fekete tetőhöz és oszlopokhoz Brilliant Silver, Boulder Gray, Seiran Blue, Ikazuchi Yellow, Passion Red, és Everest White színek lesznek társíthatóak. Illetve három egytónusú szín is elérhető lesz a palettán: Black Diamond, Gun Metallic, és Rosewood Metallic. A Sport változat 18″, amelyeken Yokohama Advan Sport gumik feszülnek egységes 248/45 méretben, a Performance 19″ méretű felniken gurulhat. A nagyobb kerekeket Bridgestone Potenza S007 gumiabroncsokkal szerelik, elöl 255/40, hátul 275/35 méretben.
A beltér is egy az egyben a Z Proto járgányban látottakat idézi. A Nissan GT-R típusból ismerős sportülések szövet vagy bőr kárpitozással kérhetőek. A műszerfal egy 8″ átmérőjű kijelző, ahogy a középkonzolon lévő infotainment képernyő is, ez utóbbiból opcióként elérhető lesz egy 9″-os változat is. A műszerfal tetején azonban analóg műszerek hármasa trónol. Itt történik a turbónyomás, a turbó fordulatszámának és a feszültségnek a mérése.
A Proto Spec csomag olyan részletekkel dobja fel az autót, mint a sárgára festett féknyergek, a bronz színű RAYS felnik, a beltérben pedig sárga cérnával varrott ülések és sárga díszítések az egyedi jegyek. Ebből a kiadásból csak 240 példány lesz elérhető.
Az új Z orrában háromliteres V6-os duplaturbós motor dolgozik, amely kerek 400 lóerőt ad le. Ehhez hatfokozatú manuális váltóművet társítottak. De gondoltak a kényelmeskedőkre is, nekik választható lesz a kilencfokozatú duplakuplungos automatikus egység is. Az autó padlólemeze egyébként az előd továbbfejlesztett változata. Strukturálisan erősebb, módosított felfüggesztések, illetve a mérnökök egy teljesen elektromos szervőkormányt is beiktattak, amely ígéretük szerint igazi mechanikai visszajelzéseket ad.
Ezen felül belepakoltak pár asszisztenst is; holttérfigyelés, adaptív tempomat, vészfékasszisztens gyalogos figyelővel, sávtartó asszisztens, tolatáskor pedig figyeli a hátsó keresztforgalmat is. Ezek igazából csak jól mutatnak a katalógusban és sok pénzt el lehet értük kérni, de az élményt semmiben sem befolyásolják.
Aki egy új Nissan Z-t szeretne, annak leghamarabb 2022 elején tudják szállítani az autót, az alapár kb. 40 ezer dollár körül lesz. Minden bizonnyal már dolgoznak a Nismo változaton is, de arra még legalább egy évet várni kell.
Forrás, képek: Nissan