Ferrari Challenge: új versenyautó

Ferrari 296 Challenge

A klubversenyzés exkluzív körébe tartozik a Ferrari Challenge, amely már 1993 óta futó széria. A profi és amatőr pilótákat egyaránt felvonultató versenysorozatba az elmúlt 30 évben mindig a legkisebb Ferrariból készítették el a versenyautókat. A szériában jövőre már az aktuális belépő modellből, a V6-os motorral szerelt Ferrari 296 típusból készül a pályagép, amely már a kilencedik a sorban, amely a 2020-ban bemutatott 488 Challenge Evo-t váltja.

A legkisebb utcai Ferrariról már két éve beszámoltunk, mind a GTB, mind pedig a GTS változatokat tekintve. A 296 érdekessége nem csak az volt, hogy a Ferrari ismét visszatért a V6-os motorhoz, hanem azért is, mert egy hibrid hajtásrendszert építettek az autóba. Nos a Ferrari 296 Challenge mellőzi a hibrid megoldást, és csak a benzinmotor marad benne.

A mérnökök azonban nem hagyták érintetlenül a háromliteres duplaturbós motort. Kereken 700 lóerőre húzták fel a teljesítményét és immáron 740 Nm forgatónyomatékkal gyötri a hátsó kerekeket. Ezzel önmagában a benzines motor túltesz a GT3-as változaton is. Abban ugye 663 lóerőt teljesít, igaz a villanymotorral kiegészülve már 830 lóerőt tud.

A 296 Challenge a széria történetében az első olyan versenyautó, amelynek a motorja 120 fokos hengerszögű, és ahogy fentebb olvashattátok pokolian erős. Literenként 234 lóerő, ez azért ebben a kategóriában rekord. A nagy teljesítményt a versenypályákon meg is kell tudni zabolázni, ehhez a pilóták segítségére a továbbfejlesztett ABS rendszer és a karbon-kerámia féktárcsák lesznek. A „19 átmérőjű felniken a Pirelli speciálisan ehhez a versenyautóhoz fejlesztett gumiabroncsai feszülnek.

A járgány további rekordja, hogy a klubversenyek szériájában eddig ez a gép produkálja a legnagyobb leszorítóerőt. 250 km/h tempónál 870 kg-ot generálnak az aerodinamikai elemek. A Ferrari az új versenygépet a Finali Mondiali, azaz a széria záró versenyén mutatja be október 24 és 30 között Mugellóban.

Forrás, képek: Ferrari

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share