T.33 mindennapi használatra

Gordon Murray Automotive T.33

Amikor Gordon Murray nevét manapság meghallom, akkor az igazi autógyártás egyik utolsó mentsváraként gondolok rá, aki még akar szívómotoros sportautót gyártani, ráadásul mindenféle sallang nélkül. Még 2020-ban mutatta be a Gordon Murray Automotive az első saját sportautóját, a T.50 típust. Már akkor hallani lehetett, hogy készítenek egy kisebb járgányt is, amely a napokban mutatkozott be. A T.33 a tervező elmondása szerint egy mindennapokban is használható sportautó.

Az új sportgép ugyan kisebb, mint a T.50, azonban a szívük egyezik. A V12-es motor azonban némileg vissza lett fogva, a T.33-ban 607 lóerőt teljesít. A maximális fordulatszámot is mérsékelték 11.100-ra, azaz pont egy ezressel lett kevesebb. A forgatónyomaték azonban csak egy hajszállal csökkent, 467 helyett 451 Nm. A motorhoz egy hatfokozatú manuális kapcsolású váltóművet társítanak, opcióként az Xtrac szekvenciális váltómű is elérhető lesz.

Az építésnél, ahogyan a nagy testvér esetében is, a könnyedséget tartották szem előtt. Az autó váza karbonból készül, amelyre az alumínium karosszéria illeszkedik. Ami a formatervet illeti, az egész autó letisztult, áramvonalas, így nem volt szükség semmiféle vadító aerodinamikai elemekre. Egyedül hátul van egy aktív szárny, de az is szépen belesimul a testbe, ha épp nincs rá szükség. A legszebb részlete számomra a hátsó lámpakarika, azt sötétben bármeddig el tudnám nézegetni.

Ha már szóba került az aerodinamika, a T.50 leglátványosabb eleme, a hátsó ventilátor a T.33-ra nem került fel. Azonban a „grund effect” itt is kihasználásra kerül, a nagy első légbeömlőkön keresztül az autó alján vezetik el a levegőt a hátsó diffúzorhoz. Az útra elöl 19, hátul 20″-os felniken feszülő Michelin 4S gumiabroncsokon keresztül tapad ez a sportgép.

Az utastér a külsőhöz hasonlóan szintén nagyon letisztult és egyszerű. Alumínium és karbonszálas anyagok a meghatározóak az utastérben. A műszerfal központi eleme az analóg fordulatszámmérő, digitális kijelzőből csak nagyon minimális található benne. Egy rendkívül analóg autó ez a mai furcsán nyakatekert digitális világban, de pont ezért annyira jó.

Az új üdvöske menetdinamikai adatait egyelőre még nem közölték, de vélhetően nem egy lomha és lassú autóról van szó. Az ára azonban már nyilvános, 1,8 millió dollárt kérnek érte, és mindösszesen 100 példányt fognak gyártani.

Forrás, képek: GMA

Total
0
Shares
Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share