Mostanában egyre inkább felkapom a fejem a még kapható Jaguar autókra. Ez talán nem is csoda, hiszen ezek az utolsó belsőégésű motorral szerelt angol nagymacskák. Bevallom őszintén, hogy ezek a modern Jaguarok talán a legjobb választásnak bizonyulhatnak akkor, ha valaki még valóban autóformájú járgányt szeretne magának, amiben van is egy kis izgalom és stílus, no és persze a márka múltja is számít. Egy XE, XF, vagy az óriási trezor XJ jó választás lehet a mindennapokra. Sok furcsaságot is lehet olvasni mostanság a márka körül, például azt, hogy ezeknek az autóknak a gyártását már leállították, vagy le fogják az idei év végével. Ráadásul 2026-ig nem fognak új autót forgalmazni, a márkakereskedőknek be kell érniük a raktárkészlettel. Mondjuk ezt nem tudom, hogy adták be a kereskedőknek. Az ok igen prózai: a Jaguarok tipikus versenyszíne a sötétzöld, a cég 2026-tól ehhez igazodva teljesen sötétzöldbe kíván burkolózni. Mostanában újították meg az arculatukat is, amiről én sok jót nem tudok mondani. Ennyi őrültség után pedig igazán jól esik látni egy klasszikus vadmacskát modernizálva látni. A TWR a legendás XJS kupét vette kezelésbe. A végeredmény egy V12-es kompresszoros vadállat lett, a neve Supercat.
Valamikor még 2020-ban hozta létre a Tom Walkinshaw Racing a TWR céget, amelynek az első projektje ez a járgány. A típus jövőre 50 éves lesz és egykor ez volt a brit márka luxus gran turismója, amelyet még Malcolm Sayer vetett papírra. A klasszikus formát Khyzyl Saleem alkotta újra, és itt már acél helyett, karbonból készül a karosszéria, aminek köszönhetően 10%-ot faragtak az autó tömegén. Talán nem véletlen, hogy a TWR ebből a típusból épít restomodot, hiszen anno XJS versenyautókat építettek, amelyek igen sikeresnek is bizonyultak a túraautóversenyzésben.
Az eredetihez képest jóval agresszívebb az autó megjelenése, a szélesítések szögletesek és az autó más vonalai is határozottságról árulkodnak. Néhány szögből ebben a színben nekem kicsit olyan, mintha ez lenne az angol Eleanor. A kipufogókat oldalt vezették ki, ennek nem csak design okai voltak, hanem nem akarták a hátsó méretes diffúzor egységét megbontani, illetve így szinte teljesen le tudták fedni a vadmacska alját is, ami aerodinamikai szempontból szintén előnyös.
De nem csak a lemezek változtak meg, hanem azok alatt is sok újítás van. A segédalvázakat a TWR teljesen újratervezte, ezeket nagyon erős T45 jelű rozsdamentes acélcsövekből készítik. Aktív futóművet tettek a Supercat alá, a csillapítás pedig állítható és részlegesen önzáró diffi is segít az útra vinni azt a töménytelen erőt, amit a kompresszoros motor produkál. A Jaguar XJS V12-es szíve eredetileg 6,3 literes volt, 281 lóerőt és 431 Nm forgatónyomatékot vitt át a hátsó kerekre egy háromfokozatú automatikus váltóművön keresztül. Ami most a géptető alatt van, az az eredetinek több, mint a duplája. A motort 6,5 literesre növelték, a kompresszor által pedig 660 lóerő és 730 Nm gyötri a gumikat egy hatfokozatú manuális váltóművön át.
A beltérben is tetten érhetőek az átalakítások. Az eredeti 2+2 üléskonfigurációtól elbúcsúzhatunk, ebben az autóban csak két főnek van hely. Bőr, fém és karbon, ami a belteret meghatározza, ami viszont nem tetszik, hogy az analóg műszercsoportot egy digitális kijelző váltotta fel. Ugyan a grafikája a klasszikus műszereket idézi, de akkor is, ez hiba volt a TWR részéről. Illetve van benne egy infotainment kijelző is, ezzel nem lenne baj, ha legalább elrejtették volna akkor, amikor használaton kívül van.
A TWR mindösszesen 88 XJS-t fog átalakítani Supercat restomoddá. A szám nem véletlen, ezzel utalnak ugyanis 1988-ban a neves Le Mans-i 24 órás futamot a Tom Walkinshaw Racing által épített Jaguar XJR-9 versenyautóval nyerte meg a Silk Cut Jaguar csapat színeiben Andy Wallace (aki most a Bugatti tesztpilótája), Johnny Dumfries és Jan Lammers.
Aki szeretne egy ilyen járgányt, annak 225 ezer angol fontot kell érte fizetnie, a TWR pedig a szerződés aláírásakor 44 ezer font előleget kér. Tudjátok még az az érdekes, hogy majdnem napra pontosan három éve egy másik Jaguar restomodról is írtam nektek az oldalunkon.
Képek, forrás: TWR