Az 1953-ban, Paraguay-ban alapított Diesa SA a hosszú hajóút miatt hatalmas raktárkészletet halmozott fel VW autóalkatrészekből.
A Bogarak – és általában a Volkswagenek – azonban megbízható járműnek bizonyultak és a vártnál jóval kevesebb fogyott a hatalmasra duzzadt készletből.
A nemrég felfedezett raktárkészlet már úton van Németország felé, olyan ritka tételekkel, mint a korai Bogarakhoz való sebességváltók, kormányművek, csapágyak, valamint az Audi 100 és a kortárs VW-khez való karosszériaelemek és egyéb alkatrészek, amikből jónéhányat már nem is lehet újonnan beszerezni.
Több kép az Indafotós albumomban:
Forrás: vwheritage.com
A linkért köszönet Gábor barátomnak!
Kincses banya.
Már ’53-ban is használtak könnyűfém felnit?
@sysy: az első alufelni a Bugatti Type 35-ön volt, 1924-ben, de a dátum itt a bejegyzésben a cégalapítás idejét jelöli.
Jo lenne korulnezni ott kozelebbrol is 🙂
Biztos talalnek az enyemhez is hasznalhato alkatreszt.
„az egykor 9 hónapos hajóút”
Mikor volt 9 hónapos a hajóút Európa és Dél-Amerika között? Ma a Hapag-Lloyd 20 nap alatt szállít Bremenhaven és Buenos Aires között; ha tripla időt számolunk 1953-ra, még akkor is 9 hétnél kevesebb jön ki.
@neoteny: A vitorláshajók korában a London – Melbourne út is csak olyan 140 nap körüli volt, a teát meg kb. 100 nap alatt vitték Kínából Angliába.
Na de akkor még csak kenuval eveztek. :))))))
Az is megvan 80 napon belul….
Teljesen mindegy hogy most 9 hét vagy hónap, lehet hogy fordítási baki… Viszont hogy több mint 60 évig egy helyen hevert, és foglalta a helyet az már sokkal több kérdést vet fel számomra. Kié volt a raktár? Miért, hogyan, mi célból stb?
@prim: sőt! Kinek állt ez érdekében? 😀
@twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: Kincses boszi :).
azbesztamegbaszta! :-O
@prim: Nem tökmindegy?
De, ha megnézed az első fotót, láthatod, hogy valahol, valami ipar-, vagy raktártelep szélén áll az az épület. Ha az eredeti tulaj csődbement még anno, akkor akár el is feledkezhettek róla. Épületbontó délnorvégok meg nem kapnak beutazási vízumot Paraguayba.
@neoteny: amikor úszva ment át valaki. Szegény Kolumbusz is odaért 70 nap alatt. ÉS nem kapkodta el a dolgot.
@prim: Az Audi 100 még nincs 60 éves.
A mienk még a 30 éves kort sem érte meg, pedig, ha 5 éve találják meg ezt a raktárat, akkor lehet, most is gurulna.
öthengeres motor nincs ott elfekvőben? 🙂
@cso zsi: hát őő, lehetne ezzel a számokkal vitatkozni.
kéne hozzá venni egy lepukkadt fauvét/audit:)
@paperboy: Lehet, hogy órabérben mentek, csak többet nem mertek behazudni? :O)
Jó kis raktár 🙂
Az a 9 hónap talán úgy jön össze gondolom én hogy összevárták a megrendeléseket, hogy ne „üres” hajóval menjenek 🙂
Úgy tünik arrafelé nem élnek „szinesfémtalálással megélhetészzerűen foglalkozo” piréz törzsek…. :-/
Nálunk már fél év után is csak egy gödröt találtak vona a hol a fém részekről leégették a műanyagot. Az épület sem állna 1 év után.
Én csak azt nem értem, hogy miért kell manapság minden tetves fényképre ráhúzni ezeket a roppant művészi HDR, meg mittudom is én, hogy milyen szűrőket???? Különösen egy ilyen témánál, minek??? Ehhh… Fukk!
„The company ordered great quantities from Germany, based on its own sales forecasts because back then the delivery time for parts across the Atlantic was nine months.”
Így szól az eredeti szöveg. Ha tévedtem volna, gyenge kifogásként feldobom, hogy németes voltam. 🙂
inkább úgy helyes, hogy havonta rendeltek/szállítottak arra alkatrészt.
Szívesen megnézném, valószínűleg lenne 1-2 dolog amit meg is vennék…
a 9-es kimaradt:-), tehát 9 havonta rendeltek/szállíttak
@stig: köszi a javítást! Amint van egy kis időm rá, át is fogalmazom.
Érdekes nálunk nem így néz ki egy raktár ami „elvan feledve” bizonyos csoportok tesznek róla hogy ne maradjon elfejtve:/