Ez az autó egy új korszak kezdete volt, a legelső versenybe küldött Audi Quattro, ami aztán fenekestől forgatta fel a rally világát.
Érdemes megjegyezni a rendszámát: IN-NE 3.
A híres Audi nem vonult első, 1980-as, 0-ás rajtszámmal előfutóként teljesített versenye után a múzeumba. Jelenlegi tulajdonosa kiszedett motorral, sárgára mázolva talált rá 2000-ben, széthajtott, számos sérülést elszenvedett rallyecross autó(roncs)ként az Egyesült Királyságban.
Pedig kezdetben a gyár színeiben futott tovább – Mouton kisasszony 1981-ben még a Montén használta tesztelésre. 1985-ben került magánkézbe és kapta meg a JJI-4743-as brit rendszámot, a 80-as évek közepén-végén David Sutton és Bernard Rooney versenyeztek vele az újabb, HB-stílusú dekorral.
1987-ben már Alistair Galloway rallycrossozott vele, ekkor indult meg lefelé a lejtőn. Ilyen a versenyautó-sors: a rivaldafényből kanyargós és kalandos út vezethet a roncstemetőbe.
John Hanlon, az új tulajdonos természetesen időt (13 hónap) és pénzt nem sajnálva elérte, hogy újra úgy ragyogjon, mint amikor Hannu Mikkola előfutóként beállt az 1980-as Algarve Rally rajtjába a még nem homologizált autóval. (Természetesen nyert volna.)
A győzelem persze törvényszerű volt, így be is következett az 1981-es Svéd versenyen egy másik, addigra már homológ autóval. A többi – hogy közhelyes legyek – történelem.
Képek és forrás: Octane
mennyi tezsvírem?
:)))
Kéne, kéne…
@Rocko-: 😀
@Make Valamit: Üdv a „klubban”, vagyunk így vele páran! 😉
Hol találtad a cikk alapját?
@stig: Sajnos nem tudom megmondani, a történet alapja az Octane magazin volt, a képek java is onnan származik. Azt tudom, hogy a raktáros képet órákig gugliztam.