Winterkorn – Dieselgate

Mozgalmas napokat él az autóipar a nemrégiben kirobbant Volkswagen dízelbotrány miatt. Ugyanakkor az idei év a nagy leköszönések időszaka is a VW AG élén, hiszen tavasszal írtunk még róla, hogy Ferdinand Piëch távozott a cégcsoport felügyelőbizottságának éléről. A szerdai nap pedig lemondott egy újabb csúcsvezető, a Volkswagen cégcsoport első számú embere, Dr. Martin Winterkorn. A Piëch-kel szembeni csatát tavasszal még megnyerő csúcsvezető nem sokáig élvezhette a teljhatalmat, a botrány elsodorta őt is. 

 A VW az élete.

Winterkorn 1973-ban szerezte meg műszaki diplomáját a Stuttgarti Egyetemen, ahol kohászatot és fémfizikát tanult. Ezt követően 1977-ben doktorált a Max-Planck Intézetben. Karrierje is ugyanezen évben indult, elsőként a Bosch-hoz került, ahol a kutatási részlegen dolgozott. 1978-tól ’81-ig a Bosch-Siemens Hausgeräte GmbH-nál volt, ahol a hűtőgépek kompresszorát fejlesztő csapat vezetője lett, majd az anyagok és eljárások osztály vezetőjeként tevékenykedett. Karrierjét 1993-tól folytatta a Volkswagen AG-nál. Itt a minőségirányítási terület vezetését kapta meg kezdetben, majd egy évvel később, mint megbízott ügyvezető folytatta munkáját, majd 1995 nyarától már a termelésért felelt. 1996 januárjában pedig átvette a konszernszintű műszaki fejlesztés vezetését Herbert Schustertől.

A modern autóipar legbefolyásosabb vezetője volt.

A 2000-es évek elején az akkori csúcsvezető, Ferdinand Piëch-nél elérte, hogy zöld utat adjon a retró kinézetű New Beetle gyártásához, illetve ezzel párhuzamosan megkapta az Audi AG igazgatótanácsának bársonyszékét is. Az Audinál ezen felül a műszaki fejlesztésekért is ő felelt. Karrierjének csúcsára 2007. január 1-jén jutott el, ekkor váltotta Bernd Pischetsrieder-t a VAG elnöki székében. Pischetsrieder egyébként anno Piëch nyomására kényszerült távozni. A VW-nál eltöltött karrierje során műszaki vezetőként többek között a TDI motorcsalád kifejlesztését is felügyelte, ez utóbbi lett Winterkorn veszte is. 2003-ban a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem tiszteletbeli professzorává is megválasztotta, három évvel később pedig megkapta a Magyar Köztársaság Érdemrend középkeresztjét is.

.Nagy riválisok voltak, mégis ketten emelték a csúcsra a VW konszernt.

A VAG vezéreként egyébként célul tűzte ki, hogy a konszern lesz a világ vezető elektromos autókat gyártó vállalata, 2020-ra 1 millió e-autót akart az utakon látni, amelyek a VW konszern termékei. Ugyan ezt már nem fogja végigvinni a vállalaton, azonban elvitathatatlanul a nevéhez fűződik, hogy irányítása alatt lett világelső a VAG az iparágban. Winterkorn nagyságát jól mutatja, hogy egyike a top üzletembereknek, a Forbes 2014-ben közzétett listáján a 48. legbefolyásosabb menedzsernek nyilvánították. Pályafutása ugyan véget ért a VAG csúcsvezetői posztján, azonban a Porsche SE elnökségében megtartja helyét, amely több mint 50%-át birtokolja a VW konszernnek, így nem tűnik el teljesen az autóiparból a 68 éves vezető, csak vélhetően háttérbe szorul és átadja az utat a VW teljes átalakításának.

Goodbye VW – a cég éléről igen, az iparágból nem távozik.
Total
0
Shares
3 hozzászolás
  1. „Nagy riválisok voltak,” Ez így nem igaz. MW Piech protezsáltja volt. Sosem rivalizáltak.

    Piech mint a felügyelőbizottság elnöke nem egy zseniális menedzsert hozott már a VW-hez, majd ő mozdított el. MW is az ő embere volt. Majd nemrég Piech elégedlensgének adott haongot MW-nal kapcsoaltban, nyilván olyan dolgokról tudott amiről mi nem.

    MW ügyesen kevert a a kártyákat és túlélte.

    Viszont valószínűtlenül simán ment a dolog Piech oldaláról. Főrészvényes és VW legenda, olyan embereket tanított móresre mint A BMW nagyformátumú ex CEOja, vagy a Porsche elnök WIedeking. Ehhez képest elég simán távozott…

  2. ” azonban elvitathatatlanul a nevéhez fűződik, hogy irányítása alatt lett világelső a VAG az iparágban.”
    2014-ben még a Toyota volt az első, aztán 2015 első félévében valóban többet adott el VAG, de most már tudjuk, hogy át kellett verni hozzá a vevőket az USAban.
    Gyanítom év végére megint a Toyota lesz az első.

  3. @Multipla: azért az, hogy a Toyota világelső volt minden idők legdurvább biztonsági botránysorozatával, és olyan vacakokkal mint a mostani európai választék, az elég sokat elárul ennek a címnek a relevanciájáról.

Vélemény, hozzászólás?

Ez az oldal az Akismet szolgáltatást használja a spam csökkentésére. Ismerje meg a hozzászólás adatainak feldolgozását .

Kapcsolódó bejegyzések
Total
0
Share